E M N E VISNING |
[+35]Spoon |
Posted - 27 Sep 2004 : 18:49:30 Regler for Ildkamp CZ Turneringen.
§1 Turneringsprincipper
Stk 1 Overordnede principper Der er tale om en Condition Zero turnering, hvor kampene afvikles 5on5 og efter princippet 12MR
Stk 2 Runde – principper Roundtime er sat til 3min. Buytime 0,25. Freezetime 5 sek
Stk 3 Turneringsopbygning Turneringens indledende runde spilles som gruppespil. De fire bedste hold går videre til slutspillet
§2 Tilmelding af hold
Stk 1 Hvilke hold kan deltage? Man skal være medlem i clan +35, eller være kendt/ven af clan +35, fx via FFA Server, IRL eller andre turneringer og kunne stille med et hold på 5 spiller (gerne flere).
Stk 2 Hvilke spillere kan deltage? Kun fuldgyldige klanmedlemmer kan tilmeldes (tryout’s er tilladt). Turneringsledelsen skal have: Navn, nick og SteamID på samtlige af holdets deltagere.
Stk 3 Tilmeldingsfrist Der er pt. lukket for flere tilmeldinger.
Stk 4 Krav til de tilmeldte hold Hvert hold skal udnævne én teamleader, der vil fungere som holdets kontaktperson. Ud over de ovenfor nævnte informationer skal teamlederen oplyse et telefonnummer, hvor vedkommende kan kontaktes i det omfang det skulle blive nødvendigt
§3 Planlægning af kampe
Stk 1 Gruppespillet generelt Hvert hold skal mødes én gang i det indledende gruppespil
Stk 2 Afvikling af kampe a. Afviklingen af kampe skal følge den fremsendte plan. Det er holdenes eget ansvar at arrangere kampene indenfor de angivne tidsrammer. b. Lykkes det ikke at afvikle kampene inden for det angivne tidsrum vil turneringsledelsen finde en dato, hvor kampen SKAL afvikles. Der kan gives dispensation, hvis begge hold indenfor perioden finder en alternativ kampdato udenfor perioden. Forudsætningen er blot, at det ikke hindrer afviklingen af korrekt arrangerede kampe, dog skal kampen afvikles senest i den følgende uge.
Stk 3 Valg af baner a. Hver kamp afvikles på ”ugens map´s” det kan f. eks være at der i uge 42 spilles på de_dust2_cz/de_corruption_cz. Se Turnerings oversigten. b. Holdene/spillerne har selv ansvaret for, at de ligger inde med de rigtige versioner. Dette burde ikke være noget problem da der kun bliver spillet på officielle CZ maps
§ 4 Kampstart
Stk 1 Hvilke hold kan stille til start a. Kun turnerings-tilmeldte spillere kan stille til kampstart, dog med undtagelse af stand in. b. Hold der ikke stiller fuldtalligt må starte i undertal. Minimum halvdelen af et hold skal stille til kampstart (3) – ellers dømmes der forfeit. c. For sent ankomne spillere kan til enhver tid hoppe ind i kampen, så længe de opfylder kravene i stk. 3 og så længe det ikke forsinker afviklingen af kampen. Der vil med andre ord ikke blive taget særlige hensyn til den for sent ankomne spiller. d. Hvert hold udnævner en kampleder til hver kamp. f. Det er tilladt af bruge max en stand in i en kamp, denne skal dog godkendes af modstanderens kampleder, for at forhindre brug af elite spiller, der hæver holdes standart ud over det sædvanlige.
Stk 2 Kamplederen a. Kamplederen er den eneste, der må kommunikere all_say. b. Kamplederen har ansvaret for holdets optræden under kampen. c. Kamplederen har ansvaret for indtastning/verificering af resultatet på turneringens hjemmeside d. Kamplederen skal melde sit hold klar til start.
Stk 3 Igangsættelse Kampen skal SENEST igangsættes ti minutter efter officiel kampstart. Undtaget er de tilfælde, hvor forsinkelse skyldes tekniske serverproblemer
Stk 4 Hvilken side, hvilke baner? Hjemmebaneholdet har "serveretten". Det vil sige, at det førstnævnte hold skal spille som Terrorist først på førstnævnte bane.
§ 5 Afvikling af kampe
Stk 1 Kamplederens pligter under kampen Kamplederen skal sørge for god ro og orden. Vedkommende skal desuden tage et screenshot af resultaterne ved afslutningen af hver runde (dvs. 4 i alt)
Stk 2 Spiller dropout a. Hvis et hold mister spillere i løbet af kampen kan disse til enhver tid joine serverne igen. b. Ønsker holdet at udskifte en eller flere spiller kan dette lade sig gøre, men først ved side- eller baneskift. c. Hvis et hold reduceres til under halvdelen tabes runden. Såfremt næste runde også starter med under halvdelen af holdet dømmes der forfet.
Stk 3 Tilladt under kamp Det ER tilladt: a. At ønske modstanderen ”God kamp” og/eller ”Tak for kampen” b. Det er tilladt at kaste flash over væggene c. Skyde gennem ”tynde” vægge d. Det er tilladt at bruge buyscripts e. Det er tilladt at teamassiste i ét niveau. C4 skal ALTID kunne defuses af én CT Listen med tilladte træk ER udtømmende
Stk 4 Ikke-tilladt under kamp: Det er IKKE tilladt: a. At benytte all_say under kampen (dog er kamplederen for hvert hold undtaget denne regel så længe det skrevne er sagligt). Denne regel må dog til sidesættes hvis bege hold er indforstået med det? b. Beskyldninger om snyd er IKKE acceptabelt. c. Det er ikke tilladt at udnytte ”huller” i banen. Med ”huller” menes der ufærdigheder ved banerne, der kan give en ikke-tilsigtet fordel (f.eks. luft under kasser og murværk, hvor man kan spotte og skyde på modstanderen; sammenføjninger mellem lodrette og skrånende vægge man kan færdes på etc.) d. Det er ikke tilladt at bruge scripts der sætter spillets tilsigtede ulemper ud af drift (f.eks. fast reload scripts etc.) e. Det er ikke tilladt at placere bomben lydløst (F.eks. de_dust2_cz)
Listen med ikke-tilladte træk er IKKE udtømmende. Spillet skal spilles efter hensigten. Man må altså medbringe den sunde fornuft, når man spiller.
Stk 5 Klagevejledning Udnyttes ikke-tilladte træk kan holdene klage. Forudsætning for at klagen følges op er, at den sendes til turneringsledelsen inden 4 timer efter kampens afslutning. Klagen skal udformes med en præcis beskrivelse af problemstillingen: Dato, tid, sted, hvem klagen omhandler, screenshot af forseelsen og/eller evt. en demo (Udformning af klagedokument som de kan hente fra HP’en). Er klagen ikke turneringsledelsen i hænde SENEST 4 timer efter kampens afslutning vil den IKKE tages i betragtning. Klagerne sendes til tsimonsen@mail.tele.dk .
Stk 6 Sanktioner Får klagen medhold vil det indklagede hold tabe runden med makspoint (12-0). Ved gentagne overtrædelser vil det indklagede hold tabe kampen.
Stk 7 Ankemuligheder Ingen.
§ 6 Afslutning af kampene
Stk 1 Vinder af kampen Vinderen er den (Her angiver jeg forskellige muligheder) - Hver runde vunden giver 1 point. - Holdet med den største samlede score har vundet. - Der gives 3 Point for en sejr, 1 point for uafgjort og 0 point for at tabe.
Stk 2 Kamplederens pligter Kamplederen fra hvert hold skal indsende en kamprapport, der minimum angiver, hvem der spillede mod hvem, hvornår og på hvilken server. Denne sendes til tsimonsen@mail.tele.dk SS behøves ikke at sendes, men kan kræves hvis der er overensstemmelser holden imellem.
§ 7 Afslutningen af de indledende runder
Stk 1 Hvem går videre? Gruppevinder og gruppens nummer to går videre til Finalen. Placering afgøres udfra ovenstående principper. Nummer 3 og 4 går vidder til Bronze Finalen.
Stk 2 Pointlighed I tilfælde af pointlighed vil placeringen bero på følgende prioriterede rækkefølge: a. antal tabte runder. b. indbyrdes opgør.
§8 Slutspillet
Stk 1 De to top hold spiller en Guld Finale imod hinanden, imens de to næst højest hold spiller en Bronze Finale imod hinanden.
Stk 2 Reglerne for kampstart, afvikling og afslutning af kampe følger de i §§4-6
Spørgsmål?
Kan stilles i dette forum eller sendes til tsimonsen@mail.tele.dk .
Regelsættet er venligst udlånt af [+35]Invitational, al ret til copy/brug af skal gå igennem disse. |
5 N Y E S T E I N D L Æ G (Nyeste først) |
DoNuT |
Skrevet - 30 Sep 2004 : 14:36:38 Ja, jeg syntes sku også den var lidt hitler agtig :| |
[+35]Spoon |
Skrevet - 30 Sep 2004 : 07:27:15 Du har ret, der for tror jeg at næsten alle er enig om at den skal tilside sættes, dog skal man respekter hold der har brug for at koncentrer sig max for at ramme |
[RBBOT]TheEye |
Skrevet - 30 Sep 2004 : 06:44:50 Fint nok. MEN all_say reglen sutter da maks. Hvordan fanden skal vi kunne hygge, hvis vi ikke kan snakke sammen. Det er sgu da en hygge turnering. Selvfølgelig skal man da kunne grine,håne,rose osv via All Say Ellers er der da ikke noget ved at spille imod Bacon |
[+35]Spoon |
Skrevet - 28 Sep 2004 : 01:08:57 Den er ikke færdig, og vi syntes at det er vigtiger at komme igang, ind at bruge tiden på hjemmesider og flotte logos, det får vi forhåblig på plads hen under vejen.
Pt er vi under det tidspres, at vi gerne vil have afholdt og afsluttet før jeres Turnering starter. |
[+35]MaDwEeSeR[Wa] |
Skrevet - 27 Sep 2004 : 23:33:46 Sry men , hvorfor poste dette her og ikke på jeres hjemmeside til turneringen ? |
|
|