Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
 Alle fora
 [+35] Offentlige fora
 [+35] Andre spil
 RIFT: Planes of Telara

Note: Du skal være tilmeldt for at skrive indlæg.
Tilmeld dig her. Tilmelding er gratis!

Skærmstørrelse:
Brugernavn:
Kodeord:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Tekst:

* HTML er slået FRA
* Forum-koder er slået TIL
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

E M N E    VISNING
[+35]Lazy Posted - 01 Feb 2011 : 02:15:00
Hmm første post i over 1 år i "Andre spil".

Spørgsmålet er: Er der nogle af jer der skal spille RIFT når det starter 1. marts?




For de af jer der ikke aner hvad RIFT er, så er det et MMO, ligesom WoW, Lords of the Rings Online osv.
Spillet er som sagt ikke udkommet endnu, men efter at have deltaget i et par beta events har jeg pre-orderet, simpelthen fordi det har været kanon underholdning og har kun set en lille fejl i betaen.

Der er endnu et par beta events før spillet udkommer officielt og hvis du har lyst kan du deltage... (Nøglen herunder gælder for 25 personer.)

Det kræver at du går ind på RIFTgame.com og opretter dig som bruger.
Når du logger ind kan du så så vælge "Apply code" i venste side og her kan du så bruge denne kode:

HHX6-M636-ZYM6-WQEL-GXGJ

JA: RIFT minder på mange måder om WoW, men er alligevel meget anderledes.

Her er et par videoer med hhv: Spillere og Udviklere

30   N Y E S T E    I N D L Æ G    (Nyeste først)
Danish.Bacon.DK Skrevet - 04 Mar 2011 : 16:00:31
Prisen for at spille online er følgende.

Månedlig betaling = 96,87 kr. pr. måned
Betaler man 3 måneder forud = 81,95 Kr. pr. måned
Betaler man 6 måneder forud = 67,04 Kr. pr. måned

Udregnet efter dagens valutakurs.


Mvh.
Bacon
Danish.Bacon.DK Skrevet - 27 Feb 2011 : 12:31:19
Hej Tulletøz.

Ja det er forsent at afprøve den betatest nu, der er ikke flere test tilbage.


Mvh.
Bacon

Tulletøz Skrevet - 27 Feb 2011 : 11:15:19
er det forsent at logge ind på beta testen?
Danish.Bacon.DK Skrevet - 22 Feb 2011 : 14:36:17
Så er den sidste prøveperiode slut

Sidste vurdering og kommentare:

Priserne på items m.m. er rettet lidt til så de ikke virker så underlige som jeg har omtalt tidligere, men der er stadig plads til rettelser.


AH skulle være rettet til så tingene ikke var så besværlige som jeg også tidligere har omtalt, men lige hvor de har gjort det kan jeg ikke se. For mit vedkommende kan jeg ikke se en eneste rettelse så tingen skulle være blevet bedre.

Efter at have testet begge fraktioner, vil det være lige gyldigt hvilken fraktion vi vælger så det må være helt op til Lazy hvem han vælger..
Som det ser ud nu er der også 2 navne vi kan vælge til guildet, så der har Lazy også frit valg.
Så når den kære gamle Lazy har bestemt sig er jeg sikker på han poster det her i forum eller bedst af alt opretter et helt nyt Rift forum.
Så har dem der vil være med også chancen for at skrive det navn de bruger i Rift så han kan hive os ind i guildet.

Hvis man spiller 2 eller flere sammen og har valgt at følges ad, skal man være opmærksom på at man i spillet også vil få flere quest som ens medspiller ikke får med mindre man har lavet sine figuere helt ens også hvad angår proffetions.
Så man skal ikke blive forvirret over at man ikke kan sammenligne sine questlogs og kun gå sammmen og lave fælles quester det kan man ikke.

Lydsiden stinker stadig, jeg har haft flere spil til min Amiga 500 der havde en bedre lydside end Rift.

Spillet er stadig spændende, dog er der stadig meget jeg ikke har kunnet nå at sætte mig ind i da tingene jo stadig forandre sig jo højre lvl man bliver = flere muligheder.

Fra at starte med en 8 slots taske har de nu udviddet det så man starter med en 16 slots taske, det er da positivt.

Jeg savner stadig helt at finde ud af at slås i/med Rifts og taktikken bag, men det kommer vel..
Nogle gange er der så mange og i så lange perioder uden pause at det faktisk godt kan virke belastende, især fordi det ikke er nemt at undgå dem ( næsten umuligt ) hvis man vil lave quest. En af de sidste dage var områderne oversået med Rifts så man ikke kunne lave andet end at tæve løs på dem og det blev voldsomt kedeligt i længden, og jeg håber ikke dette vil ske når spillet går i luften for alvor, alt med måde som man siger

Jeg lagde mærke til i chatten at mange havde problemer med lag også ved rimeligt lave opsætninger, og jeg ved også at det hakker en del hos Maria, som faktisk har et ok grafikkort. Har hjulpet hende en del med at få sat det op, men resultatet blev ikke optimalt desværre.

Det bliver spædende at se hvad spillet giver af udfordringer når man når helt op i højeste lvl, det er jo faktisk der spillet rigtigt kommer til at vise om det er pengene værd


Nå nu gider jeg ikke skrive mere om det spil, men håber nogle er blevet tændte på at prøve det, samt være med til at lave et godt og hyggeligt guild hvor man kan få en masse hyggetimer sammen med sine medspillere.


Mvh.
Bacon
[+35]Lazy Skrevet - 19 Feb 2011 : 12:58:30
Jeg prøver stadig lidt forskellige spec's, primært for at undgå at blive "beta træt" før spillet frigives endeligt.

G4tv har en lille appetitvækker for dem der er interesserede i "endgame" Endgame preview.

For øvrigt er det ret fedt at de har lavet en "low quality rendering" mulighed for jeg kan faktisk spille uden problemer på min laptop
Danish.Bacon.DK Skrevet - 17 Feb 2011 : 02:48:52
Som det ser ud nu hvor jeg og Maria er blevet lvl 13 med den nye figur kan jeg kun sige at vi er blevet enige om at det er ligegyldigt hvad vi vælger af fraktion..

Nogle ting er rettet og blevet bedre, andre ting har de ikke pillet ved endnu.

Har i dag prøvet battleground PVP " The Black Garden"... Men vil komme nærmere ind på tingene når jeg får sat mig lidt mere ind i de forskellige ting så jeg kan vurdere dem.

Det er et par stykker mere fra WOW som også er igang med at prøve spillet, og de virker umidelbart positive over for det.

Mvh.
Bacon

[+35]Lazy Skrevet - 16 Feb 2011 : 20:13:46
Velkommen til mrgaard. Perfekt at vi bliver flere

Jeg får ikke spillet så meget i denne sidste beta, men hopper nok på som ny "Deviant". (Jeg har en mistanke om at det er den race Bacon kalder "Horde" )

Guildet bliver så oprettet under "headstart" som enten Clan35 eller Old Danish Knight, eller noget der kommer tæt på. (Hmmm "Clan Dirty Five"?)

Heh.. Bare rolig, skal nok prøve at styre mig. Regler bliver som WoW-guildet. Nu skal jeg bare lige læse op på dem
mrgaard Skrevet - 15 Feb 2011 : 22:33:50
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]Lazy

quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]Danish.Bacon.DK

En ting jeg er meget i tvivl om ( måske fordi jeg ikke har læst nok på lektien ).. Får man lov til at beholde den figur man er startet på samt den lvl man er nået til når det starter for alvor???

Nix - Karakterer fra beta er/var til at teste med. De bliver alle slettet inden spillet går i luften for alvor.

Næste og sidste beta: Den sidste beta starter d. 15. februar og løber frem til d. 21. februar.

Premiere: Spillet frigives officielt d. 1. marts i USA, mens det i EU forventes at blive d. 4. marts der er officiel startdato.
Alle der har lavet en pre-order kan dog deltage i en "headstart". Karakterer man opretter i denne "for-premiere" beholder man når spillet starter officielt.
Dato for headstart er lidt tricky: I USA er headstart d. 24. februar, men jeg har ikke set noget om hvorvidt det også gælder EU. Måske er det 3 dage senere (som selve premieren) eller også har EU 3 dages længere headstart.

Får man abstinenser, så kan man jo aldtid oprette en karakter på en US server - Der er nemlig ingen US/EU begrænsninger

Rabat på subscription: Bestemmer man sig for at blive ved med at spille, så kan man få lidt ekstra rabat ved at skrive sig for 3 eller 6 måneder inden d. 15. marts Jeg ved forresten ikke om det er en fejl, men da jeg lavede min pre-order så var min account sat til "England". Jeg blev trukket for beløbet i pund og ikke euro. Hvis man retter til USA, så skifter sub-priserne sgu' også til dollar. Temmelig stor besparelse, men om det bliver justeret i sidste ende ved jeg ikke. Pyt, det kan vel ikke gå værre end galt.

quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]Danish.Bacon.DK

Hvis du med hjælp fra Maria og jeg starter et guild op, skal det så ikke være på de optagelses kriterier vi har i klanen som helhed eller hvad mener du??...
Hvis det viser sig som et holdbart spil vil det jo være godt at få det ind under vores klan som vi også har gjort med vores WOW guild.

Mange af de regler vi har i WOW guildet kan jo sagtens overføres til Rift og viser det sig at der er tilslutning til spillet er det jo bare at vi laver et forum som omhandler Rift på samme måde som vi har det i WOW.
Hvis vi starter et guild, så mener jeg bestemt det skal være samme vilkår som du og Maria har lavet for WoW-guildet. Det ville være tåbeligt at opfinde den dybe tallerken forfra. Det er jo ovenikøbet i spillets ånd at kopiere fra WoW


det er den 24 her osse

mrgaard Skrevet - 15 Feb 2011 : 22:25:00
jeg spille det på bata og har købet det for jeg syns det er godt og det er rarart med nogen ande ind wow
Danish.Bacon.DK Skrevet - 14 Feb 2011 : 02:47:24
Det er lidt sent så dette bliver kort..

Forslag til guildnavn i nævnte rækkefølge.:

1. Clan35

2. Old Danish knights

Begrundelse:

Clan35: Er jo en del af os og det navn er vi jo kendt med.


Old Danish knights: Det er et navn der blev fundet på fordi man ikke i WOW kunne bruge tal i sit guildnavn ellers havde det heddet Clan35 i dag.

Lidt kedeligt ja, men jeg syntes det er en god ide at bibeholde de navne vi allerede har, det vil vi jo også kunne bruge i andre spil hvis vi med tiden finder et andet spil at oprette et guild/klan i.
Yderliger vil vi jo være nemme at finde inde for de forskellige genre vi bevæger os ind på i fremtiden og folk vil med tiden vide hvor vi høre til og hvad vi står for.

Fordelen er også at vi ikke skal huske så mange guild navne da vores hukommelse jo ikke bliver bedre med tiden..

Mvh.
Bacon

PS. Jeg og Maria tester "Horder siden" denne gang for at se hvilken fraktion der virker er mest tiltalende..
[+35]DiNO Skrevet - 14 Feb 2011 : 00:48:33
[+35]Lazy Skrevet - 13 Feb 2011 : 23:28:59
Nu er det (næsten) alvor!

RIFT Beta 7 (open beta) starter d. 15. februar.
Der er masser af rygter og et af dem lyder på at betaen vil fortsætte helt frem til umiddelbart før "headstart" d. 24. februar. Officielt har Trion annonceret at betaen slutter d. 21.

Efter betaen opretter jeg et guild for alle der har lyst til at spille RIFT i et guild baseret på +35 værdier.
Guildet bliver oprettet på serveren: "Riptalon" fordi mine foreløbige oplevelser på denne server har været rigtig gode: Generelt fint "community", specifikt en del danskere og absolut ingen lag eller andre tekniske hindringer - Selv med over 100 spillere på skærmen.

MEN: Det behøver vi jo ikke at vente på - Hvis I deltager i betaen, så kom ind på "Riptalon":
  • Lad os teste om det er den "rigtige" server
  • Prøv nogle forskellige "souls" - Uden at overdrive så I ender med at hade startområdet.
  • Lad os forme et testguild og undersøge mulighederne...

Nu har jeg allerede sat bopæl på babyen (medmindre vi oplever en bedre server) og tro mig, det er ikke nogen god idé at lade mig træffe den beslutning om guild navn. Tidligere (guildwars) guilds jeg har spillet i er bl.a:
"Rurik dropped the [sOap]"
"Party of Ultra Ravaged Relics [PURR]"
Blev faktisk disbandet og bannet 3 dage for at være med i et HoH guild "Palin shaved her [BUSH]" sååå...

HVAD skal barnet (guildet) hedde?
Så vidt jeg kan se, så er der ikke noget krav om et guild-tag som i GW, så det ligner vist mere WoW's guild navngivning

Kom med input tak!
(Ellers ender det med "Drunk Distracted Danes" eller noget der er endnu værre )
Danish.Bacon.DK Skrevet - 12 Feb 2011 : 03:22:44
De har indført det samme i wow, så samarbejde i guildet er påkrævet.
Det giver mange fordele for dem som er i guildet og selve guildet stiger også i lvl.
vores guild er nu lvl 12 ud af ialt 25 mulige lvl, og det er ganske godt gået og kun takket være det gode samarbejde spillerne imellem.

Kun fedt hvis det også bliver en realitet i Rift.
[+35]Lazy Skrevet - 11 Feb 2011 : 23:32:05
Håber du får løst problemet Dude...

Lige en lille appetitvækker: Guilds i RIFT skal efter planen give mere mening end i mange andre MMO spil. Igennem spillet kan man ikke blot udvikle sin egen karakter, men også være med til at udvikle sit guild, bl.a. ved at gennemføre quests der kun er tilgængelige i guild-regi.
OK, det er set før, men i modsætning til f.eks. AoC kræver det tilsyneladende ikke guilds med flere hundrede medlemmer, og i modsætning til f.eks. Aion så kan man også være med selvom man ikke er i et hard-core PvP guild.

Her er et klip fra et engelsk interview:
quote:
Ten Ton Hammer: Are there any mechanics in place to make guild membership meaningful in relation to character development?

Scott Hartsman: Yes. It was important for us to make guilds something more than a chat channel and an implicit friends list. There are a couple of core concepts that are very important to us: first is that you feel like you are a part of building something up together. Even in the very first builds, where no players had even touched the game, we had mechanics for guild leveling and guild quests implemented. These are things that solo players can run around and contribute to or others that are built around warfronts, dungeons, and raiding. So no matter what type of guild you are, you can pick up these quests and do them weekly to advance your guild. A small guild of soloists that never raid or PvP, you can level a guild. If you are a bunch of PvP folks, you can level a guild. If you’re a bunch of hardcore raiders, you can level a guild. That was something we wanted to make sure and have built in from the start.


Hvis du vil se hele interviewet så findes det her på TenTonHammer

[+35]Dude Skrevet - 10 Feb 2011 : 09:00:35
Tak for det Lazy, prøver mig frem med det til næste rundes beta.
[+35]Lazy Skrevet - 09 Feb 2011 : 22:11:11

Dude, prøv at kigge enten her eller øverst i denne tråd

Håber det kan løse problemet uden alt for megen frustration. (Der er også en angivelse af hvordan man slipper for at gen-downloade)
Danish.Bacon.DK Skrevet - 09 Feb 2011 : 22:09:25
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]Lazy
Det ville være tåbeligt at opfinde den dybe tallerken forfra. Det er jo ovenikøbet i spillets ånd at kopiere fra WoW






Du siger noget... *Triller rundt af grin*..
[+35]Dude Skrevet - 09 Feb 2011 : 20:39:04
må vist hellere prøve igen til næste beta, og se om jeg har mere held med installationen...
[+35]Lazy Skrevet - 09 Feb 2011 : 19:51:22
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]Danish.Bacon.DK

En ting jeg er meget i tvivl om ( måske fordi jeg ikke har læst nok på lektien ).. Får man lov til at beholde den figur man er startet på samt den lvl man er nået til når det starter for alvor???

Nix - Karakterer fra beta er/var til at teste med. De bliver alle slettet inden spillet går i luften for alvor.

Næste og sidste beta: Den sidste beta starter d. 15. februar og løber frem til d. 21. februar.

Premiere: Spillet frigives officielt d. 1. marts i USA, mens det i EU forventes at blive d. 4. marts der er officiel startdato.
Alle der har lavet en pre-order kan dog deltage i en "headstart". Karakterer man opretter i denne "for-premiere" beholder man når spillet starter officielt.
Dato for headstart er lidt tricky: I USA er headstart d. 24. februar, men jeg har ikke set noget om hvorvidt det også gælder EU. Måske er det 3 dage senere (som selve premieren) eller også har EU 3 dages længere headstart.

Får man abstinenser, så kan man jo aldtid oprette en karakter på en US server - Der er nemlig ingen US/EU begrænsninger

Rabat på subscription: Bestemmer man sig for at blive ved med at spille, så kan man få lidt ekstra rabat ved at skrive sig for 3 eller 6 måneder inden d. 15. marts Jeg ved forresten ikke om det er en fejl, men da jeg lavede min pre-order så var min account sat til "England". Jeg blev trukket for beløbet i pund og ikke euro. Hvis man retter til USA, så skifter sub-priserne sgu' også til dollar. Temmelig stor besparelse, men om det bliver justeret i sidste ende ved jeg ikke. Pyt, det kan vel ikke gå værre end galt.

quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]Danish.Bacon.DK

Hvis du med hjælp fra Maria og jeg starter et guild op, skal det så ikke være på de optagelses kriterier vi har i klanen som helhed eller hvad mener du??...
Hvis det viser sig som et holdbart spil vil det jo være godt at få det ind under vores klan som vi også har gjort med vores WOW guild.

Mange af de regler vi har i WOW guildet kan jo sagtens overføres til Rift og viser det sig at der er tilslutning til spillet er det jo bare at vi laver et forum som omhandler Rift på samme måde som vi har det i WOW.
Hvis vi starter et guild, så mener jeg bestemt det skal være samme vilkår som du og Maria har lavet for WoW-guildet. Det ville være tåbeligt at opfinde den dybe tallerken forfra. Det er jo ovenikøbet i spillets ånd at kopiere fra WoW

Danish.Bacon.DK Skrevet - 09 Feb 2011 : 01:26:28
Hej Lazy.

vi er på den server du sagde du var på, og vi er på ( Alli siden )...hehe

Maria hedder Flordeluna.
Jeg hedder Bacondk.

En ting jeg er meget i tvivl om ( måske fordi jeg ikke har læst nok på lektien ).. Får man lov til at beholde den figur man er startet på samt den lvl man er nået til når det starter for alvor???

Hvis ikke så har vi jo egentligt frit slag for hvilken server vi vælger og det er helt ok det bliver en Pve server hvor det med PVP er valgfrit..

Hvis du med hjælp fra Maria og jeg starter et guild op, skal det så ikke være på de optagelses kriterier vi har i klanen som helhed eller hvad mener du??...
Hvis det viser sig som et holdbart spil vil det jo være godt at få det ind under vores klan som vi også har gjort med vores WOW guild.

Mange af de regler vi har i WOW guildet kan jo sagtens overføres til Rift og viser det sig at der er tilslutning til spillet er det jo bare at vi laver et forum som omhandler Rift på samme måde som vi har det i WOW.

Som det er nu kan hverken jeg eller Maria stå som GM i Rift selv om vi gerne ville, dertil er der stadig for meget at se til i guildet i WOW, og det kræver vores tilstedeværelse en rum tid endnu inden vi kan være 100% sikre på at det kan køre videre uden det behøver vores støtte.
Når målet er nået og arbejdet er gjort færdigt, så er jeg/vi klar på nye opgaver med at få andre nye spil ind i vores klanregi hvis det viser sig at spillet opnår en betydelig interesse for vores medlemmer.


[+35]Lazy Skrevet - 09 Feb 2011 : 00:50:28
Jeg fik desværre ikke spillet særlig meget (1-2 timer) i weekenden, men det jeg så, har bestemt ikke skræmt mig væk, tværtimod

Du har skrevet de anmeldelser rigtig godt øffe!
Jeg kan sagtens genkende de fleste af de ting du skriver, selvom der er facetter som f.eks. auction house jeg simpelt hen ikke kender godt nok fra WoW til at sammenligne.
Lydsiden: Jeps, ca. 10 sek. inde i introen var jeg klar til at smide en knytnæve gennem monitoren. Selvom det ikke er lige så irriterende i spillet, så er lydsiden mangelfuld, nærmest kikset i forhold til resten.

Sammenligningen med WoW er helt umulig at undgå og der er slet ingen tvivl om at endog rigtig meget er kopieret. Men et eller andet sted tror jeg ikke man kan tiltrække ret mange hvis man laver en 100% klon - Så kan det selvf. bedre betale sig at spille originalen

Til gengæld så er det også svært hvor man skal lave "snittet" hvis man håber at tiltrække spillere fra et enormt succesfuldt spil som WoW. Du er selv lidt inde på netop det dilemma, når du på den ene side skriver at det er lidt uopfindsomt med copy/pasta, men lidt efter skriver "det her bør de forbedre og gøre som i WoW"
Jeg er slet ikke uenig, måske bortset fra at jeg allerhelst havde set at de havde kopieret auctionhouse delen fra EVE Online i stedet...

Jeg har det ok med at de kopierer - WoW kopierede stort set alt (undtagen grafisk stil og historie) fra EQ og havde kæmpe succes med at tage alt det der fungerede i EQ og gøre det mindst lige så godt, og endda forbedre det løbende.
Jeg håber at RIFT kan gøre det samme og foreløbig er jeg ret fortrøstningsfuld. Firmaet bag virker som om de lytter rigtig meget til den feedback de har fået løbende - I beta 5 blev serverne opdateret 5 eller 6 gange med store ændringer til det bedre.
DET alene, er en helt anden stil end de stort anlagte MMO spil der ellers er blevet udgivet de sidste par år. Jeg mener her spil som WAR, Age of Conan og til dels Aion. (Aion var egentlig ok til at starte med - Det er først senere det lykkedes NC-Soft at gøre det spil mere og mere ucharmerende.)

Anyway: RIFT har helt klart nogle punkter der IKKE er kopieret fra WoW (ok nogle minder om noget fra WAR, men her virker de )
Collections: Der f.eks. er de "artefacts" du kan finde på mærkelige steder når du går på opdagelse. Samler du et "sæt" så hører der en overraskelse/bonus med.
Rifts: Minder om WAR's public quests - Her er de bare sjovere og skalerer bedre. Belønningsdelen virker også godt gennemtænkt. Fedt at spille sammen med 20 andre uden at det skal planlægges ned i mindste detalje. Her sker det bare helt naturligt.
Invasions Minder en del om rift's, bare på en større skala og med endnu bedre belønning. Når de angriber byerne kan det virkelig få alt lige fra farmere, tradere og questere til at rykke sammen og kæmpe som et hold. (Ja, selv på PvE servere giver det en fed fornemmelse af fælles kamp.)
Klassesystemet: Det er muligt at lave nogle fede og temmelig unikke karakterer. Der er IKKE lige så mange kombinationer som GuildWars, men der er langt flere muligheder end WoW eller WAR. Samtidig slipper man for noget der altid har irriteret mig i traditionelle MMO's: Man kan have 4 forskellige specs som man kan skifte mellem nærmest fra sekund til sekund: HELT anderledes fleksibilitet i PvP!

Personligt regner jeg med at komme til at spille RIFT i et godt stykke tid. I modsætning til WoW har jeg her chancen for at være med fra starten, selvom jeg sikkert er bagud efter 14 dage
Ingen tvivl om at det jeg venter på er GuildWars2, men jeg kunne godt se mig selv spille både GW2 og RIFT fordi de er så forskellige.

DiNO!!! Tag nu for pokker lige og bare prøv skidtet i den sidste beta!

Jeg vil godt påtage mig at starte et guild når vi kommer til headstart (d. 24. feb.) men kom lige med nogle input til hvilken Shard (server) vi skal stare på? Jeg foreslår en PvE-shard da alle PvP muligheder er tilgængelige, her er de bare valgfri.

Danish.Bacon.DK Skrevet - 08 Feb 2011 : 15:06:16
Hvad så Mister. Dino du snakkede lidt om at du nok ville komme over til os og spille, er det gået i glemmebogen?


Mvh.
Bacon.

PS: Der kommer nok lidt mere omkring Rift da jeg også er med i næste Beta omgang. Der satser jeg på at finde ud af lidt flere ting i spillet, der er bla. noget omkring af samle Artifax op til sin figur som man umiddelbart har god brug for...
Har jo tidligere sagt at jeg er villig til at hjælpe med at få et nyt spil op at køre inden for vores klanregi, og det kunne da sagtens være Rift hvis der er tilslutning og ønske om til det.
Men her tror jeg godt jeg vil have en anden "ansvarlig" med på banen og det kunne jo meget vel være Lazy hvis han gider?..
Maria ( Shivadk ) er jeg sikker på også gerne giver en hånd med, da hun er ret betaget af spillet.
[+35]DiNO Skrevet - 07 Feb 2011 : 21:51:43
Tak for anmeldelsen Baconi..

Men det får nu ikke mig til at bruge tid på et spil der ligner wow så meget som det tilsyneladende gør.

Og jeg orker heller ikke at spille en figur op igen..

Jeg er godt tilfreds med de udfordringer jeg p.t. har med mine 2 stk l85 figurer som er mest aktive.
Danish.Bacon.DK Skrevet - 07 Feb 2011 : 12:40:14
Så nåede man lvl 20 i Betatesten.

Så lidt ekstra info omkring spillet gives her.

Auktionshuset:

Det er opbygget ganske som det er i WOW, man sætter sine ting man ikke skal bruge eller har lavet til salg og så håber man på at få solgt sine vare. Da spillet stadig er i beta er det begrænset hvor meget folk har sat til salg så fuld udbytte at stedet har ikke kunnet testes endnu.
Det store problem er at når man vil sælge sine ting så skal man skrive navnet på det man vil sælge i søgefeltet for at se hvad andre tager for samme vare, eller også skal man klikke sig vej og søge manuelt. Dette er langt fra optimalt da det tager uhyrligt lang tid at sætte sine ting til salg, der mangler simpelthen en funktion som man har lavet i WOW hvor man markere det man vil sælge og så trykker på "shift" og man omgående kan se de priser andre spillere tager for sin vare... Nu skal man bruge omkring ½-1 time for at sætte ting til salg og det er ikke rimeligt.

Priser hos vendor:

Mange priser er helt skævt sat op, og virker ulogiske. En 8 slots taske koster 59 guld og 12 slot koster 96 guld og til sammenligning koster et riddedyr 156 guld.


Tasker:

Taskerne er rigtigt dyre og det er surt fordi man hurtigt få den smule plads man får tildelt opbruget, og konstant må tilbage til sin bank for at tømme sin/sine tasker for de ting man ikke vil sælge til en vendor. Næste problem er at man hurtigt får fyldt sin bank med ting ( mindre plads end i wow ) og skal så til at købe tasker som kan give mere plads i sin bank helt på samme måde som i WOW. Udgiften til tasker og for at åbne slots til taskerne i banken løber hurtigt op og dræner ens pengebeholdning lyn hurtigt.

Portaler:

Skal man hurtigt rundt er der portler man kan tage, men det kræver man finder dem først. Hver gang man finder en portal skal man aktivere den, og det koster guld, jeg har kun fundet 3 portaler indtil nu og jeg kan se prisen for at aktivere dem stiger for hver gang. Sidste portal kostede lige lidt over 6 guld at aktivere. Nu skal man ikke tro at det så er gratis at bruge dem ofrdi det er det ikke, de priser jeg har oplevet indtil nu er 1 guld for en tur i portalen. Det vil sige at skal du i din bank for at tømme dine tasker som man tit skal, koster det 1 guld hjem og 1 guld tilbage igen.
Der er rimeligt store afstande mellem portalerne og der er ikke mange af dem, så man kan godt regne med at skulle bruge en del penge på sin rejseaktiviteter.

Riddedyr:

De kan fås i mange afskygninger, har selv en hest og den giver ekstra 60% i fart i forhold til at gå selv.
Hvis man tror man bare kan løbe forbi mops må man tro om igen, hvis de får øje på en og skyder efter dig kan du være helt sikker på at du ryger af dit riddedyr. Hvis man alligevel forsøger at ridde fra mopsene så kan du være sikker på at når de skyder dig af er du omringet af 3-5 mops og så er du oftest prisgivet. Lidt surt at man skal hoppe at og slås sig igennem områder hvor de er mange mops hver gang, da det jo af naturlige årsager ikke gøre turen ret meget hurtigere i sidste ende.

Quester:

Vil gøre det kort da det er ret omfattende..

Questerne er at sammenligne med WOW, man skal slå mops ihjel, man skal tale med personer og samle ting ingen forskel der.
Det gode er folk som ikke kan engelsk sagtens kan lave questerne, da man på sit kort kan se hvor man skal læse questerne og når man er i det område man skal opstår nogle lyse ringe på det minimap man har øverst i højre hjørne. Dette virker rigtigt godt, og gør at alle kan deltage.
Skal jeg nævne nogle minusser ved det er at man i sin questlog kun kan mærke 5 quester af afgangen, og man skal huske at mærke sine quester af løbende så de quester man ikke har lavet også kommer på kortet.
Når der kommer rifts får man pr. automatik tildelt en quest omkring den, men løser man eller andre spillere den ikke failer den, og så skal man konstant huske at fjerne sin quest igen, ellers får man den ikke tildelt igen når der opstår samme Rift igen.

Flere quester er faktisk beregnet til at man skal være 2 personer hvis man ikke vil død et utal af gange, så at finde en man kan følges med er det optimale. Det fede er at skal man samle ting fra mops, så dropper den ting til ALLE spillere i den gruppe man er i, hver spiller skal dog huske selv at loote tingen man skal bruge.

Når man dør:

Hver gang du dør mister man noget styrke, men det er let at regne ud. 1. gang du dør og genopliver havner du på 90% 2. gang 80% 3. gang 70% og sådan fortsætter det nedad. Fordelen er at man kan lade sig komme til live ved en bestemt type portal og lige ved siden af står der en vendor som du kan reparere ved, men så kræver det også at du skal løbe hele vejen tilbage hvor du kom fra for at fortsætte.
Man har også muligheden at når man kommer til den portal hvor man kan komme til live igen, vælger at løbe i skyggeform tilbage hvor man døde og live sig op der. Sidste mulighed som desværre kun virker 1 gang i timen er at man som død kan gå lidt væk ( i skyggetilstand ) fra hvor man døde og live op igen når man er kommet lidt væk i sikkerhed.

Faktisk er den del af spillet ret god og og godt tænkt.



PVP delen:

Det er begrænset havde jeg kan sige om den, men Maria og jeg mødte kun vores fjender en eneste gang og de var 3 spillere. Disse 3 personer kunne holde hele vores hovedby i skak ved at spærre broen for udgående og indgående "trafik" de var i lvl 31, 32 og 33 og vi kunne intet stille op, alt og alle der nærmede sig fik en over nakken.
Det var surt, men det kan de jo nok ikke gentage når der bliver flere high lvl spillere på serveren.
Har endnu ikke prøvet PVP questerne samt dungons så dem ved jeg faktisk intet om.

Tøj, våben m.m. til sin figur:
Kanont system som WOW burde lære af, det er ikke den store videnskab at klæde sig rigtigt på, fordi man kan stort set ikke gøre tingene forkert, når der dropper tøj du kan bruge det der er grønt og aktivt, og det tøj du ikke kan bruge og som ikke passer rigtigt til dig kan du slet ikke tage på og det er farvet rødt.

Spillets størrelse " områderne ":

Det virker som om det er meget stort og vi har først fra lvl 19 kunne komme ind i et nyt område og det vil sige at jeg/vi har set et helt område og lige er startet på det næste, og der er som jeg kan se 11 områder ialt, så det bliver spændene at se det hele engang.


Spillet indtil nu til trods for at jeg har været kritisk:

Fint spil som dog bør blive rettet til på flere områder efter min mening, flotte omgivelser og grafik desværre støder man lidt for tit på mørke områder.
Spillet gør at man lige vil se hvad der gemmer sig omkring næste hjørne og næste igen = man vil mere.
Selve spillet kan jeg godt anbefale og jeg er sikker på rigtigt mange vil syntes om det.
Jeg selv er spændt på hvordan man kan og skal spille spillet når man når op på højeste lvl for det er jo ret vigtigt.


Håber i kunne bruge de info jeg har givet, og min vurdering er jo MIN vurdering, andre kan jo sagtens være af en anden mening.

Det var så den BETA Weekend

Mvh.
Bacon
[+35]Dude Skrevet - 06 Feb 2011 : 20:21:09
Tjah, har forsøgt at downloade de 7,5GB og installere 3 gange i løbet af weekenden. Får hver gang en download error #1008, har ikke fået kigget på hvad det er, men det har i hvert fald gjort at jeg ikke har fået spillet i weekenden...
Danish.Bacon.DK Skrevet - 06 Feb 2011 : 14:41:51
Vurdering af Rift.

For dem som ikke før har dyrket denne form for spil før kan det være en fed oplevelse når man alligevel har lyst til at prøve en anden genre inden for spil.
Grafikken er flot og køre rigtigt fint dog vil jeg anbefale at man ikke sætter skyggerne op på Full det fungere ikke som man kunne håbe.

Det er synd for spillet at man har satset så meget på små og særdeles flotte detaljer som man måske aldrig opdager, problemet er at man skal zoome rimeligt tæt ind på sin figur når man spiller, for at kunne se alle de smukke detaljer man har lavet over alt. Havde faktisk selv spillet flere timer inden jeg opdagede at græsset og blomsterne man løber rundt på, faktisk bevæger sig i vinden.
Syntes det er synd at man skal zoome ind på sin figur for at se alle de dejlige detaljer, fordi man faktisk lidt mister overblikket over de ting der er omkring en, og det kan give problemer når man bakker ind i mops som man ikke opdager fordi ens overblik bliver begrænset jo tættere man ser og er på sin figur.


Skyggerne er meget kantede selv på den højeste opløsning og genere en del da der ofte en begrænset belysning i forvejen, og så bliver det hele for mørkt så mit råd er at fravælge skygger.
Lydoplevelsen er efter min mening meget mangelfuld, det er som om at man har satset alt på grafik og lydsiden er så blevet noget skeundært.

Et spil må efter min mening gerne indeholde lidt humor imellem alt det alvorlige, og det jeg har oplevet indtil nu er den særdeles begrænset,
Jeg savner lidt til smilebåndet.


Skal jeg vurdere spiller som helhed er der selvfølgelig en masse skønhedsfejl, som kan rettes med tiden, og jeg håber især det sker på lydsiden som skuffer mig rigtigt meget. Men det er helt sikkert et spil jeg kan anbefale da der er mang gode spiltimer og underholdning i det og jeg har jo endda selv købt det og vil give det en chance.

Det kan måske godt lyde underligt at anbefale et spil hvor jeg rigtigt mange steder har kritiseret det, men ser man bort fra det, ser jeg også et spil som har mulighed for at udvikle sig med tiden og uanset hvad er det et spil med rigtigt mange timers underholdning og jeg tror og håber det vil blive endnu bedre når vi er flere spillere det spiller det sammen og evt. får oprettet et guild.


De ting jeg har nævnt nu er bare min mening om tingene, og andre kan sagtens være uenige med mig, men det er bare som jeg oplevet spillet indtil nu...


Spillet set fra en WOW spillers øjne:
( Vurderes ud fra det jeg har set indtil nu hvor jeg er lvl 14 ud af 35 lvl )

Eneste forskel er grafikken og historien i spillet, meget enkelt kunne det være WOW i en ny og opdateret udgave, faktisk kunne man godt bilde mig ind at det var den nye WOW, alt ser jo stort set ens ud men har bare givet det fået en ansigtsløftning.
Skal jeg være lidt grov kunne man godt have kaldt spillet CopyCat uden nogen ville løfte et øjenbryn over det, og jeg syntes det er lidt tamt at man som spiludvikler lægger sig så tæt op at andre spil især som de har gjort her, flere steder er det jo en tro kopi af wow.

Som wow spiller føler jeg ikke rigtigt jeg får noget nyt for pengene, det er jo det samme spil man har bare tilsat lidt ekstra "hvidløg" for at få en lidt anden smag.
Spillet Rift kan være godt hvis man lige løber lidt træt i wow og trænger til at lave nogle andre quest og se nogle nye områder for en periode.

Mange vil nok sige at grafikken er dårlig i wow i forhold til Rift, men kan ikke rigtigt sammenlignes alligevel syntes jeg. WOW skal vedblive med at være lidt tegneserieagtigt, da det også har sin egen charme. Det ville ødelægge WOW at ændre på den stil i grafikken som man nu engang har valgt. Mange steder er grafikken forbedret enormt i WOW, men man bibeholder heldigvis stadig den tegneserie stil som kendetegner spillet og som folk stadig er så glade for.

SES på serverne både i WOW men også i Rift..


Mvh.
Bacon



Danish.Bacon.DK Skrevet - 06 Feb 2011 : 03:31:56
Er inde som Bacondk og er Mage lvl 14..

Maria er inde som Flordeluna også lvl 14.

Kan sige meget godt om spillet og også en del dårligt, men giver det en chance og vi har begge bestilt spillet.

Lazy... Så må det nu være din opgave at få spillet igang og gerne i et Clanregi hvis du har mod på det??..

Så hvis du kan oprette et guild vil det være cool, og vi hjælper gerne med selv om vi ikke skrotter wow som vi også fortsætter med at spille .
[+35]Lazy Skrevet - 04 Feb 2011 : 19:43:52
Heh jeg skal heldigvis kun patche 160Mb - Ellers ville jeg brokke over det var lidt sent de fik sendt invitationer ud

Danish.Bacon.DK Skrevet - 04 Feb 2011 : 18:47:56
ja det tog 40 minutter
[+35]MaDwEeSeR[Wa] Skrevet - 04 Feb 2011 : 17:43:39
Der er netop kommet et Beta spil i dag :-)

EDIT
Men det tager lidt tid at hente de 7,5Gb som spillet skal bruge

Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.25 sek. Snitz Forums 2000