E M N E VISNING |
[+35]Caltex |
Posted - 19 Dec 2003 : 08:01:15 Jeg roder i øjeblikket med min netsettings, fordi jeg synes det kører af h...... til, er der nogen som ved hvad disse kommandoer lige gør og hvordan de hænger sammen med server settings. Er alle serverer sat ens op, eller er der meget forskel.
cl_cmdbackup "" cl_cmdrate "" cl_dlmax "" cl_download_ingame "" cl_smoothing "" cl_resend "" cl_updaterate "" cl_vsmoothing ""
|
24 N Y E S T E I N D L Æ G (Nyeste først) |
KLS |
Skrevet - 07 Mar 2005 : 00:01:38 og til det som Lazy skrev tidligere, så har valve som standard hvis man sletter sin config.cfg lavet det sådan at cl_cmdrate bliver sat til 30 og cl_updaterate til 20
derfra skal man eksperimentere så der ikke er ms i net_graph 3.. dette er også et lævn fra tidligere...
så håber at jeg har hjulpet lidt i debatten om tweak af cs.. |
KLS |
Skrevet - 06 Mar 2005 : 23:55:49 jeg kører med cl_cmdrate på 35 cl_updaterate på 15 jeg har TDC 2048 / 512 og har INGEN choke loss eller andet på nogle server uanset platform ( Win32 / Linux ) |
Space-Frog |
Skrevet - 24 Feb 2005 : 22:24:58 hejsa håber på nogen kan hjælpe mig har ret store problemer med lag ,, begyndte her for en lille uge siden aner ik hvorfor ?? kan det ha noget at gøre med , jeg har fået en hurtigere forbindelse er gået fra en 512 til en 4 mbit? og den skriver noget oppe i højre hjørne med rød't " Warning: CL_FlushEntitypacket " suser op på ca 800-900m/s hver 2 min og derefter ned igen på de ca 20 ,, og choke den ligger ozz på ca 50-60 håber på noget respons så jeg kan komme til at fragge igen :-) PS: spiller contionzero ... smider lige min confik så kan i se om det er der problemet ligger.._cl_autowepswitch "1" _snd_mixahead "0.1" ati_npatch "1.0" ati_subdiv "2.0" bgmvolume "1.000000" bottomcolor "6" brightness "1" cl_allowdownload "1" cl_allowupload "1" cl_backspeed "400" cl_career_difficulty "0" cl_cmdbackup "2" cl_cmdrate "80" cl_corpsestay "600.000000" cl_crosshair_color "50 50 250" cl_crosshair_size "small" cl_crosshair_translucent "0" cl_dlmax "128" cl_download_ingame "1" cl_dynamiccrosshair "1" cl_forwardspeed "400" cl_himodels "0" cl_idealpitchscale "0.8" cl_lc "1" cl_logocolor "#Valve_Orange" cl_logofile "lambda" cl_lw "1" cl_minmodels "0" cl_radartype "1" cl_righthand "1" cl_shadows "1" cl_timeout "300" cl_updaterate "80" cl_vsmoothing "0.05" cl_weather "1" con_color "255 180 30" console "1" crosshair "1.000000" fastsprites "0" fps_max "101" fps_modem "0.0" gamma "3" gl_dither "1" gl_flipmatrix "0" gl_fog "1" gl_monolights "0" gl_overbright "0" gl_polyoffset "0.1" hisound "0" hpk_maxsize "0" hud_capturemouse "1" hud_centerid "0" hud_draw "1" hud_fastswitch "0" hud_saytext_internal "1" hud_takesshots "0" joystick "0" lookspring "0.000000" lookstrafe "0.000000" m_filter "0" m_forward "1" m_pitch "0.022" m_side "0.8" m_yaw "0.022" model "gordon" MP3FadeTime "2.0" MP3Volume "0.110000" mp_decals "300.000000" name "|Conquer|^^Space-Frog^^" net_graph "3" net_graphpos "3" net_scale "5" r_bmodelhighfrac "5.0" r_detailtextures "0" s_a3d "0" s_automax_distance "30.0" s_automin_distance "2.0" s_bloat "2.0" s_distance "60" s_doppler "0.0" s_eax "0" s_leafnum "0" s_max_distance "1000.0" s_min_distance "8.0" s_numpolys "200" s_polykeep "1000000000" s_polysize "10000000" s_refdelay "4" s_refgain "0.4" s_rolloff "1.0" s_verbwet "0.25" sensitivity "1.7" skin "" spec_autodirector_internal "1" spec_drawcone_internal "1" spec_drawnames_internal "1" spec_drawstatus_internal "1" spec_mode_internal "2" spec_pip "0" suitvolume "0.250000" sv_aim "1" sv_voiceenable "1" team "" topcolor "30" tutor_enable "1" viewsize "120.000000" voice_enable "1" voice_forcemicrecord "1" voice_modenable "1" voice_scale "1" volume "0.910000" setinfo "_vgui_menus" "1" setinfo "_ah" "1" +mlook +jlook |
[+35]Lazy |
Skrevet - 12 Feb 2005 : 22:55:27 quote: Oprindeligt skrevet af [+35]DecoChi
Hmmm hvad betyder følgende ? ex_interp 0.01 developer 0
ex_interp er kilde til en masse sjov xplayn-folklore fordi der i virkeligheden ikke er ret mange der fatter hvad interpolering og extrapolering på klient OG server er De bedste forklaringer får du fra hestens (Yahn Bernier) mund: http://www.google.dk/search?hl=da&q=yahn+bernier+interpolation+client+side+prediction&meta=
developer 0 Betyder bare at spillet kører i sin normaltilstand. developer 1 derimod aktiverer en masse statusmeddelelser om hvordan spillet kører og er en forudsætning for at kunne benytte nogle af de kendte exploits.
|
DecoChi |
Skrevet - 12 Feb 2005 : 18:25:14 Hmmm hvad betyder følgende ?
ex_interp 0.01 developer 0 |
Stampe |
Skrevet - 12 Feb 2005 : 14:39:28 Det kan godt være, men uanset om jeg spiller på lan eller inet, så kører jeg med samme config. Kan personligt ikke selv mærke foreskel. |
[+35]Lazy |
Skrevet - 10 Feb 2005 : 20:36:13 quote: Oprindeligt skrevet af Stampe
Jeg sidder på en Cybercity 2560/128 kbit cl_updaterate 101 cl_cmdrate 101 rate 25000
Jamen så er det jo godt at Valve beskytter spillerne mod deres egne "dumheder" Med 128 Kbit i upload kan du maksimalt sende (teoretisk) 16 Kbyte pr. sek. Det praktiske tal før din forbindelse choker pga. af adsl-overhead er nok nærmere 12-13 Kbyte/s. Heldigvis er det sådan at ALLE HL1-baserede spil er låst fast til en maksimal "rate" på 10.000 når de kører på internet.
At folk typisk også tror de kan få 101 updates af alle tilstande og spillerpositioner i sekundet...
Beklager at måtte gøre lidt op med xplayn-forestillingerne igen. Desværre kan man ikke justere sig ud over fysiske love ved hjælp af ændringer i cvars i en config-fil
(Det svarer i praksis til at tro på at man kan have en lavere in-game ping end det tal man får når man ping'er en server fra en kommandoprompt - Det kan naturligvis heller ikke lade sig gøre!)
|
Stampe |
Skrevet - 10 Feb 2005 : 17:20:48 Jeg ved godt det er et emne som blev startet d. 19. dec 2003 og derefter fortsat flere gange i løbet af år 2004 og da nu er 2005 og jeg selv synes jeg har noget at bidrage med skal den da startes igen! :)
quote: Quake3 er det en nødvendighed at have flere fps
Så vidt jeg ved er 125 fps det mest optimale i Q3... altså hverken mere eller mindre
quote: Om man har 40 eller 100 FPS i Cs gøre ingen forskel på hvor hurtig du er (eller hvor langt man kan hoppe)
Hvis man spiller på servere med AXN plugins (bunnyjump), så er der stor foreskel på om man har 40 eller 100 fps, hvis man ønsker at bunnyjumpe. Så vidt jeg husker ligger grænsen på 85 - 90 fps og kan man fyrre op for 100 fps eller mere så bliver bunnyjump nemmere.
Jeg sidder på en Cybercity 2560/128 kbit P4 2.4 533 FSB ATI 9600XT 128 MB Skærm: 85 HZ Opløsning: 800x600 Windows XP PRO SP2
cl_updaterate 101 cl_cmdrate 101 rate 25000 ex_interp 0.01 developer 0 =30 ping, 100 fps stabilt (også i smoke)
med developer 1 = 140 - 190 fps |
STEN_CS |
Skrevet - 13 Dec 2004 : 15:27:16 Gudaw
Jeg synes nu også der er forskel på hvilke server man spiller på.. Spiller jeg CZ på Y.A.O så skøjter jeg rundt, såiller jeg det på jeres kører det ping pong dynamolygte bare derudad....Indstillingerne i config er det samme jo, men det må jo også være serverne på en eller anden måde der styrer, hvorledes spillet kører for den eneklte..eller er jeg helt tabt bag en vogn... |
[+35]Weasel |
Skrevet - 04 Dec 2004 : 16:24:34 Det er min erfaring at et solidt FPS overskud er GODT at have... f.eks. i situationen hvor der bliver smidt 5 samtidige røg-granater i ens synsfeldt... om skærmen så kan vise dem er ligemeget - det mennesker kan ikke se mere end 27 til 28 FPS alligevel - det er først når du kommer der under at du SER og registrere at CS køre slideshow |
Mini |
Skrevet - 05 Nov 2004 : 11:03:13 Synes mine aztec fps sætter sit præg på mit aim i det map... Man kan ikke lave det der "2 hurtige ak skud på lang afstend med ak i face, da fps dropper ned til en 40 stykker... Så aztec.. Der er er det squ bare at spray igennem :D |
Dahoon |
Skrevet - 04 Nov 2004 : 21:24:49 quote: Oprindeligt skrevet af [+35]Dr.Zeepra[Wa]
Halløjsa! Den holder sq ik en meter Dahoon..... i fx. Quake3 er det en nødvendighed at have flere fps.... omend ikke fordi man kan se dem, men fordi spillet bliver gjort hurtgiere af det.....(lyder måske "underligt" men sådan er det!)... jo flere fps din spand kan banke af jo hurtigere er du..
Er det her et Quake forum? Godt så!
Om man har 40 eller 100 FPS i Cs gøre ingen forskel på hvor hurtig du er (eller hvor langt man kan hoppe)
Jeg ved godt Quake er underligt på det område, men eftersom vi snakker Cs så svare jeg på det, hvis ellers det er OK |
[+35]LRN[Wa] |
Skrevet - 04 Nov 2004 : 15:32:39 quote: Oprindeligt skrevet af Jalas
Hvad skal ens netsettings være for at få det meste ud af en 2mbit x 128?
Jeg har samme problem... man hører så meget fra forskellige steder... nogen siger at når man er flere på en 2560/128 skal cmdrate og updaterate stå på 85.. men jeg lagger stadig, får ca et sted mellem 30-60 frames når jeg spiller, (v-sync slået fra) og det er jo ikke lige det mest optimale...
og ked af at sige det men jeg fattede ikke den længere forklaring længere oppe..
kan det skæres mere ud i pap plz ????
ved det er meget at spørge om.. men needer hjælpen....
|
[+35]Dr.Zeepra[Wa] |
Skrevet - 28 Jun 2004 : 19:01:09 Halløjsa! Den holder sq ik en meter Dahoon..... i fx. Quake3 er det en nødvendighed at have flere fps.... omend ikke fordi man kan se dem, men fordi spillet bliver gjort hurtgiere af det.....(lyder måske "underligt" men sådan er det!)... jo flere fps din spand kan banke af jo hurtigere er du.. |
Jalas |
Skrevet - 27 Jun 2004 : 18:40:02 Hvad skal ens netsettings være for at få det meste ud af en 2mbit x 128? |
Nbm |
Skrevet - 02 Jan 2004 : 22:31:40 Nice. |
Frankness |
Skrevet - 22 Dec 2003 : 17:35:56 min cl_cmdrate står på 9.
cl_updaterate står på 9..
det er det forbande kollegie net jeg sider ved der er skyld i det.. og min ping ryger stedig op over de 100
|
LivTraSer |
Skrevet - 21 Dec 2003 : 15:33:39 quote: Hejsa liv ud fra hvad du skriver tror jeg ikke du har fået cs til at kører med mere end 60fps , dvs du kører over 60Hz i CS , der findes forskellige programmer til at ændre dette , Reslock f.eks.
Jo, jeg kører med mere end 60 fps, jeg har både powerstrip og refreshlock kørende |
[+35]MaDwEeSeR[Wa] |
Skrevet - 21 Dec 2003 : 15:11:14 Hejsa liv ud fra hvad du skriver tror jeg ikke du har fået cs til at kører med mere end 60fps , dvs du kører over 60Hz i CS , der findes forskellige programmer til at ændre dette , Reslock f.eks. |
LivTraSer |
Skrevet - 21 Dec 2003 : 13:52:53 quote: Jeg roder i øjeblikket med min netsettings, fordi jeg synes det kører af h...... til, er der nogen som ved hvad disse kommandoer lige gør og hvordan de hænger sammen med server settings. Er alle serverer sat ens op, eller er der meget forskel.
cl_cmdbackup "" cl_cmdrate "" cl_dlmax "" cl_download_ingame "" cl_smoothing "" cl_resend "" cl_updaterate "" cl_vsmoothing ""
Dahoon, har forklaret de fleste ting, men som han ikke har nævnt har jeg fundet lidt info på. Jeg er desværre ikke nogen større nørd der ved hvad de forskellige commands skal stå på, men jeg har fundet lidt info om de forskellige commandoer.
cl_dlmax "" Set the maximum number of kilobytes to download from a server (hvad det skal stå på og hvad det gør godt for ved jeg ikke.
cl_download_ingame "" (0 / 1)
Turns on/off downloads of sounds/decals during the game(not a good thing)(The download bar for these items is at the bottom of the screen)
cl_vsmoothing 0.050 Variable Second screen interpolation smoothing time
quote: To små eksempler for lige at skære det ud i pap hvorfor de commands og v-sync ON er vigtig: 70 fps i gennemsnit - 70 i cmd og updaterate - v-sync TIL og skærmen sat til 70hz (eller mere) Her er alt jo bare perfekt..
100 fps i gennemsnit - 100 i cmd og updaterate - v-sync FRA og skærmen sat til 70hz Her er 30 FPS som CPU og gfxkort skal udregne/tegne som man ikke kan se (skærmen opdater jo kun 70 gange i sekundet) og derudover det er der også data fra 30 frames (som man stadig ikke kan se) som der bliver sendt frem og tilbage over nettet. Det er spild af CPU/GFX/inet og det giver varmere hardware og dårligere ping (jaja måske kun lidt men alligevel!)
Hvad hvis man som mig har en skærm der opdaterer med 85hz, hvis jeg har V-sync on, kører jeg med 50-65 FPS...og vil miste 20-35 fps, hvorimod hvis jeg har den off, så vil jeg få 15 "overskydende FPS", hvad er bedst ? Og er der ikke også noget med at med jo flere FPS jo hurtigere trækker sit sigtekorn jeg hurtigere sammen, efter en god gang svensker-spray ?
Ps. Hvis i synes at i tager lang tid om at connecte kan i med fordel bruge følgende command.
HPK is the file(custom.hpk, in your steam/steamapps/youremailgoeshere/counter-strike/cstrike/ directory) that stores downloaded decals. This file can get huge and the bigger it gets the longer it takes to load CS. Set hpk_maxsize to a low value.
|
mAx |
Skrevet - 21 Dec 2003 : 12:52:18 Yes endnu en der kan se det gode ved IKKE at slå v-sync fra :D |
[+35]Casa |
Skrevet - 21 Dec 2003 : 02:43:30 steam påstår jo det med de skide ms er en bug så op med updateraten igen på de 101 .De ms har man altid haft påstår de du har bare aldrig kunnet se dem.Min står stadig på 101 har prøvet 20 men så rammer man jo ikke en skid overhovedet |
kc@ |
Skrevet - 19 Dec 2003 : 09:14:23 Jeg bruger følgende: cl_updaterate 20 cl_cmdrate 80 Hvis jeg får problemer med MS sætter jeg updaterate til 10, så er det væk. Det er nu mest på Bacons server problemet er.
|
Mini |
Skrevet - 19 Dec 2003 : 09:00:22 Har lige en lille en til jer nørder... For at jeg skal køre med choke 0, loss 0 og 0 ms skal jeg have:
cl_updaterate 10 <---- så sort rate 12500 cl_cmdrate 50-70
Forstår ikke de 10 der.. Har en 512/128 tdc forbindelse |