Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

 Alle fora
 [+35] Offentlige fora
 LystFiskeren
 Mistede yndlings P&T flue i går
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

Stampe
Friend of [+35]

Denmark
493 indl�g

Skrevet - 30 Sep 2007 :  08:22:49  Vis profil  Bes�g Stampe's hjemmeside  Svar med Quote
Efter at havet tjent mig godt i en hel måned, mistede jeg den eneste flue jeg kan fange fisk med.
I går nåede den at hive 4 fisk ind og så skulle jeg selvfølgelig spille smart, som forårsagede at den endte i et træ. De andre få fluer jeg havde virkede ikke.
Der kom ikke rigtig hug før jeg så sandheden i øjene og "snød" - satte en bette klump powerbait på og inden der gik 5 minutter sad en pæn 2½'er på

Glemte at tage billeder, men min kammerat hev en pæn 1½ kilos op og jeg selv endte med to på 1½ kilos, en 2½'er og en på 3.2 kg på blot 4 timer.
Super dag og den smule regn der faldt i går morges blev opvejet af de gode fisk vi fik op.

Nu har jeg købt 10 nye store sorte fluer, så nu må vi se om de kan hive ligeså mange fisk ind som den anden.

Dyt båt, kineser snot. Du sidder på mit camperspot!

Dr.Doolittle
Forummedlem

Denmark
500 Posts

Skrevet - 30 Sep 2007 :  09:24:49  Vis profil  Klik for at se Dr.Doolittle's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hmmmmm du glemte at skrive hvor du fiskede men det lyder som et godt sted :-)

Doc Is Mean And His Team Is

Green


G� til toppen af siden

Stampe
Friend of [+35]

Denmark
493 Posts

Skrevet - 30 Sep 2007 :  09:49:37  Vis profil  Bes�g Stampe's hjemmeside  Svar med Quote
http://www.driveinfisk.dk
De smider fisk ud hver fredag. De er begyndt at smide nogle gule ørreder ud, som iflg. ejerne er håndplukket og parret sammen, så de bliver mere og mere gule. Sådan en vil jeg rigtig gerne fange, men de ignorer bare fluerne eller bliver hurtigt skræmte.

Dyt båt, kineser snot. Du sidder på mit camperspot!
G� til toppen af siden

Dr.Doolittle
Forummedlem

Denmark
500 Posts

Skrevet - 30 Sep 2007 :  11:27:22  Vis profil  Klik for at se Dr.Doolittle's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
den kender jeg godt men har aldrig fisket der fisker du kun med flue

Doc Is Mean And His Team Is

Green


G� til toppen af siden

Stampe
Friend of [+35]

Denmark
493 Posts

Skrevet - 30 Sep 2007 :  17:15:33  Vis profil  Bes�g Stampe's hjemmeside  Svar med Quote
Jeg foretrak den ene flue som jeg mistede... den var købt i Bilka i sådan en Put & Take nr. 1 eller 2 flue sortement. Jeg prøver alt indtil jeg finder det der virker den dag jeg er derude. Siden jeg begyndte at fiske med flue efter bombardeflåd har det virket hver eneste gang - det vil sige 4 - 5 gange nu. Imodsætning til mange andre så spinner jeg hurtigt ind så fluen ligger sig lige under overfladen - det er jo herligt at se en kæmpe bølge angribe fluen :)

Før brugte jeg powerbait rullet som en gulerod med tyndeste ende længst væk fra linen, men jeg synes det blev dyrt i længden og hænderne dufter ikke lige frem af roser.

Jeg har set andre fiske med de her gummidyr som også indeholder duft stoffer. De har da haft meget held med sig og de kan sågar genbruges.
Jeg prøver at binde noget sort garn samt en smule fjer på, så må jeg teste om dette også virker - tror ikke ørrederne bider pga. sult, men mere pga. aggressioner over sådan en sort sag der bare flyver igennem vandet.

Det jeg har lært ved at fiske i drivein-fiskesøen er at fangst chancen er meget større hvis der fiskes aktivt, selvfølgelig kan du sagtens smide et flåd/blylod med powerbait eller orm og vente på fisken bider på, men du dækker et større område ved indspinning i det tempo der nu passer den dag du er derude.

Jeg har også prøvet blink/spinnere, men har aldrig haft held med mig. Tilgengæld er der dage hvor intet virker bortset fra nogle woblere (Bomber). Fisk med bombarde/flue har givet mig flest fangster.

Jeg kan ikke finde min gamle fluestang, men det står på ønskelisten her til jul, så kan jeg gå hele vinteren og pudse og pleje det indtil foråret atter begynder.

Doolittle, du kan bare sige til hvis du tager derud en dag. Hvis jeg ikke lige har noget at lave, kan jeg nok godt overtales til at tage et par timer og så er det jo altid sjovt at se hvem det virkelig er man skyder på over nettet

Dyt båt, kineser snot. Du sidder på mit camperspot!
G� til toppen af siden

Stampe
Friend of [+35]

Denmark
493 Posts

Skrevet - 01 Oct 2007 :  15:17:04  Vis profil  Bes�g Stampe's hjemmeside  Svar med Quote
Jeg fandt navnet på den flue jeg mistede... en Muddler Minnow (sort).
Nogen der ved hvor sådan et årsforbrug af denne kan købes over nettet?

Dyt båt, kineser snot. Du sidder på mit camperspot!

Rettet af - Stampe @ 01 Oct 2007 15:17:21
G� til toppen af siden

Dr.Doolittle
Forummedlem

Denmark
500 Posts

Skrevet - 01 Oct 2007 :  17:18:53  Vis profil  Klik for at se Dr.Doolittle's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
tjaeeee google på den du finder den helt sikkert elers prøv hos jan og bos hp

det ku meget vel blive aktuelt skal gå hjemme 2 til 3 uger mere så ka nok lokke konen til en lille køretur .-)
fandt en i samme stil http://gbab.dk/fiskegrej/product_info.php?cPath=82_86&products_id=705

Doc Is Mean And His Team Is

Green


G� til toppen af siden

Stampe
Friend of [+35]

Denmark
493 Posts

Skrevet - 02 Oct 2007 :  19:54:07  Vis profil  Bes�g Stampe's hjemmeside  Svar med Quote
Faktisk kan jeg kun finde den et sted
http://www.gronbergsport.no/storefront.php?pid=142

Det er nøjagtig samme pakke som blev købt i Bilka (ishøj), det er fluen øverst nr. 2 fra venstre - "Den sorte satan" kalder jeg den for.

Jeg blev desperat i dag og tog til Bilka i Ishøj og nej den var der ikke mere - ARGHGHH!!!
Ringer til Bilka Hundige og hører om de har netop denne pakke i deres sortiment.

Denne flue er blevet en besættelse!

Dyt båt, kineser snot. Du sidder på mit camperspot!
G� til toppen af siden

Dr.Doolittle
Forummedlem

Denmark
500 Posts

Skrevet - 02 Oct 2007 :  21:42:51  Vis profil  Klik for at se Dr.Doolittle's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
:-) få et liv lav en selv

Doc Is Mean And His Team Is

Green


G� til toppen af siden

tball
Nyt forummedlem

3 Posts

Skrevet - 05 Dec 2007 :  19:18:41  Vis profil  Bes�g tball's hjemmeside  Svar med Quote
eller prøv her... http://www.flueposten.dk/

Lav evt. selv denne - jeg garanterer at du fanger med den især hvis du laver halen ekstra lang (5-6 cm)...http://www.fluepapiret.dk/Fluer/vaadfluer/image/GH_mini-lure.jpg
G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.23 sek. Snitz Forums 2000