Forfatter |
Emne  |
|
IspinD
Friend of [+35]

Denmark
952 indl�g |
Skrevet - 30 Dec 2007 : 15:45:25
|
Hey Folkens.
Håber i har haft en god jul og forhåbentlig for et godt nytår :D
En m8 og jeg overvejer at invistere i Windows Vista da vi stadig kører xp... Har kigget lidt på shg omkring priser.
Jeg har kigget på WIndows Vista ultimate i 32 bit og 64 bit versionen. 32 bit-udgaven koster mere end 64 bit versionen.
Jeg har en amd 65 3500+ 2.21 ghz.
Hvad skal man vælge ?
Jeg skal bruge den til spil og er ligeglad med om den koster 800 eller 1400 for windows vista. Vil bare have det bedste, til min computer :D
Ses derude :D |
Enken kan IKKE se forskel på skills og cheat. Sorry enke, men det passer. |
|
[+35]MaDwEeSeR[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
4078 Posts |
Skrevet - 30 Dec 2007 : 15:49:58
|
Nu er det ret sikkert at 1 til 2 vil være uenige med mig men du skriver at du vil have det bedste til din pc... også vil du have vista
Hvad er det der er galt med XP ? Hvad spil spiller du PT som kun kan køres på Vista ?
|
 |
|
[+35]Terabyte
[+35] Soldier

Denmark
2730 Posts |
Skrevet - 30 Dec 2007 : 16:14:30
|
Jeg er sikker på at Jumpman har en temmelig kvalificeret mening om Vista 
Prøve at kigge de sidste par måneder tilbage i software emnerne i dette forum - der har vista været vendt et par gange |
 |
|
IspinD
Friend of [+35]

Denmark
952 Posts |
Skrevet - 30 Dec 2007 : 16:59:45
|
Hey Madweeser og Terabyte.
Madweeser: Mit tastatur vil ikke genkendes med det XP jeg har nu, da det vidst er host falsk host. :S Og jeg kan ikk opdatere mere selv. Så jeg vil gerne køre lovligt Software nu, og har hørt at Vista nu også kører med 100 fps i cs. Så både fordi min computer er ulovlig nu og så fordi jeg gerne vil prøve noget "nyt".
Terabyte:
Okay mange tak, det vil jeg lige gøre :) |
 |
|
[+35]MaDwEeSeR[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
4078 Posts |
Skrevet - 30 Dec 2007 : 17:08:16
|
w00t??
1) Køb et lovligt eller crack dit Windows ordenligt XP så :), hvilket keyboard har du? 2) 100fps? ej det må virkelig være en joke Nu vil jeg ikke om du taler om CSS eller CS Men CS1.6 kan man UDEN problemer få over 100fps (inden jeg skiftede skærm havde jeg 144fps) I CSS er jeg rimelig sikker på at det er de samme parameter som har indflydelse
3) Bare fordi man vil have en kat hænger man da ikke hunden...nyt er sjovt ja, men nyt bliver også gammelt og der skal det stadig bruges, derfor skal være velovervejet.
|
 |
|
IspinD
Friend of [+35]

Denmark
952 Posts |
Skrevet - 30 Dec 2007 : 17:25:25
|
Hehe,
Et Razer Tarantula til 800 :)... Jeg bruger en halv time hver gang jeg tænder computeren for at få gang i det :P Har været til reperation, og der var ingen ting galt. Det virker også på mine venners computere. De er ægte windows, på min mors er hendes windows ikk ægte og det virker heller ikk der desværre.
jeg taler om cs 1.6, hvor der i starten vidst var problemer med at få det til at køre ordenlig i 1.6.
3: Nej du har helt ret, og det er også en slags penge at skulle af med. Men argh det er svært :P
Hehe, tak for råd og svar Mad :D |
 |
|
Frankness
Super forummedlem

Denmark
1399 Posts |
Skrevet - 30 Dec 2007 : 17:34:32
|
hold dig nu bare til XP :P
søg på vista på forum og se hvor mange prob der er med det crap system. Vista = windows ME |
Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn. Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformig musik.
|
 |
|
[+35]MaDwEeSeR[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
4078 Posts |
|
Deadly_Shadow
Forummedlem

Denmark
91 Posts |
Skrevet - 30 Dec 2007 : 22:00:47
|
Du skal bare have en ordentlig version af xp, når det holder op med at kunne opdateres begynder driver også at fucke op, og alt nyt vil du simpelthen altid have problemer med. Lige så snart du enten for cracket xp ordentligt eller køber lovlig version, vil dit tastatur fungere igen :) |
Sprayer og så ligger man der bare. Så kan ma da bare lærer det.
|
 |
|
[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts |
Skrevet - 30 Dec 2007 : 22:16:56
|
Tjaa, spørgsmålet er jo enkelt nok: quote: Oprindeligt skrevet af IspinD
Vil bare have det bedste, til min computer :D
Ses derude :D
Svaret derimod er næsten umuligt at give uden at stille mange spørgsmål for at finde ud af hvad du mener med "det bedste til din computer" 
Hvilke funktioner i Vista kan du ikke leve uden?
Hvis der ikke umiddelbart er noget du bare SKAL have i Vista, så kan du f.eks. overveje dette:
Din PC er jo ikke helt ny og hvis du har 3 gigabyte RAM eller derunder, så er det letteste at vælge en 32 bit XP version. Har du ikke brug for at koble din PC op til et domæne, så kan du lige så godt vælge en XP Home. Den skal du sikkert alligevel ikke bruge når du engang får en ny PC så du kan sagtens nøjes med en OEM version til ca. 600 kr.
Hvis du ikke KAN leve uden at have det nyeste (og langsomste) MS operativsystem, så kan du jo overveje om du kunne forestille dig det også skal bruges på en eventuel ny PC engang i fremtiden. Hvis det er tilfældet, så skal du måske overveje en fuld version der giver dig mulighed for at flytte fra den gamle PC og istedet installere det på den nye. Du kan også vælge at skifte mellem 32 og 64bit versionen på en fuld udgave. Det kedelige er, at en ultimate koster ca. 3.500 i fuld version. Bruger du 1100 kr. på en OEM version og finder ud af du hellere ville have haft 32bit i stedet for 64 (eller omvendt) så er det "bare ærgeligt" for en OEM version giver ikke mulighed for at skifte. Har du tænkt dig at opgradere din PC væsentligt, så er det heller ikke muligt at gøre (lovligt) med en OEM version.
Se, det er slet ikke nemt selvom det var et kort spørgsmål 
|
 |
|
IspinD
Friend of [+35]

Denmark
952 Posts |
Skrevet - 30 Dec 2007 : 23:13:53
|
Dammit tak for svarene folkens, tror bare jeg holder mig til XP lidt endnu. har bestilt 2 gb ram 1150 mhz for at få lidt fart på denne istedet. Og så køber jeg dette xp på microsoft.
tak for hjælpen folkens, er glad for jeg ikk købte vista nu.. godt nytår :D |
 |
|
Stampe
Friend of [+35]

Denmark
493 Posts |
Skrevet - 31 Dec 2007 : 00:21:52
|
CS 1.6... har du ikke en win98 installation et sted??? Det spil kan da køre 100 fps på næsten alt hardware samt OS.
http://distrowatch.com
Start med ubuntu, det er peg og klik. |
Dyt båt, kineser snot. Du sidder på mit camperspot! |
 |
|
[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts |
Skrevet - 31 Dec 2007 : 11:07:29
|
Jeg skiftede til Vista for et stykke tid siden hvis du læser mine tidliger indlæg jeg har ikke haft andet end problemer med vista selvom jeg har alle de rigtige driver. Alt mit hardware og software er org pris uden skærm, keyboard og mus ca.20000,- jeg går tilbage til XP når jeg har tid til at ominstallere igen så overvej lige en extra gang inden du vil skifte og vent med vista et par år xp pro er langt bedre en vista på nuværende tidspunkt hvis du spørger mig. |

|
 |
|
IspinD
Friend of [+35]

Denmark
952 Posts |
Skrevet - 31 Dec 2007 : 11:37:53
|
quote: Oprindeligt skrevet af [+35]Jumpman
Jeg skiftede til Vista for et stykke tid siden hvis du læser mine tidliger indlæg jeg har ikke haft andet end problemer med vista selvom jeg har alle de rigtige driver. Alt mit hardware og software er org pris uden skærm, keyboard og mus ca.20000,- jeg går tilbage til XP når jeg har tid til at ominstallere igen så overvej lige en extra gang inden du vil skifte og vent med vista et par år xp pro er langt bedre en vista på nuværende tidspunkt hvis du spørger mig.
Hold da kæft, ja det kan jeg godt se på de forums jeg har læst og dem der er her på forum... Xp længe level lol :D
Tak :P |
 |
|
[+35]Klumpen[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
651 Posts |
Skrevet - 31 Dec 2007 : 12:35:49
|
Omvendt er der mange det kører ganske glimrende for :)
Personligt forventer jeg at købe en vista ultimate 64bit når jeg engang bestemmer mig for at nu er der ikke mere at trække ud af mit agp system ^^ |
 |
 |
|
IspinD
Friend of [+35]

Denmark
952 Posts |
Skrevet - 31 Dec 2007 : 13:27:31
|
quote: Oprindeligt skrevet af [+35]Klumpen[Wa]
Omvendt er der mange det kører ganske glimrende for :)
Personligt forventer jeg at købe en vista ultimate 64bit når jeg engang bestemmer mig for at nu er der ikke mere at trække ud af mit agp system ^^
Ja det er det der er pivetræls :D Men nu vil jeg ikk spille klog, men jeg vil næsten siger der er ligeså mange der har problemer med vista som der er folk hvor vista kører fint..
Det var også ultimate 64 bit versionen jeg have kigget på. |
 |
|
Zyklopz
Nyt forummedlem

Denmark
49 Posts |
Skrevet - 31 Dec 2007 : 14:34:07
|
Min Vista X64 Ultimate kører stadigvæk uden problemer. Kører dog kun de nye spil på den der har DirectX 10, Alt andet kører jeg i XP (har en dual boot). DAMN CRYSIS ER SPRØD I DX10 
Eneste irritation er at jeg har 2Gb mem liggende, da XP ikke er vild med 4Gb. Regner dog med at smide XP ud igen snart, da Vista ikke har slået en eneste bøvs her efter de sidste updates. Så skal de sidste 2Gb sgu i igen.
Som med alt andet er det bare vigtigt du har nogle ordentlige X64 drivere til ALT din hardware. (Dette gælder også alt hvad der sidder på dit Mobo og ikke kun lyd, gfx osv. Hvis det er et NForce board er du covered på deres HP)
At Hoppemanden har probs med hans Vista install kunne jo skyldes at hans problemer er direkte proportionale med hans lyst til at pille, rode, rave uden at vide hvad han trykker på         
|
Rettet af - Zyklopz @ 31 Dec 2007 14:38:02 |
 |
|
IspinD
Friend of [+35]

Denmark
952 Posts |
Skrevet - 01 Jan 2008 : 01:51:08
|
Hahahha :D omg. nitte altså :) |
 |
|
IspinD
Friend of [+35]

Denmark
952 Posts |
Skrevet - 01 Jan 2008 : 17:11:17
|
Tak for svarene folkens omkring Vista 32 bit og 64, og jeres meninger om windows operativsystemer:
Jeg har fået et nyt problem eller dvs samme som før formatering. Emne under Hardware. :D |
 |
|
[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts |
Skrevet - 03 Feb 2008 : 10:05:51
|
Per hvis du er blevet træt af din vista og er hoppet på xp vognen igen er jeg da aftager til din udslidte vista. |
[+35]6-PACK
 |
 |
|
|
Emne  |
|