Forfatter |
Emne  |
|
[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 indl�g |
Skrevet - 06 May 2008 : 19:18:35
|
Jeg havde egentlig regnet med at vente til GuildWars 2 før jeg ville kigge på et nyt spil - Ikke mindst med sommeren der står for døren, meeen...
Age of Conan så trods alt lidt for interessant ud. Grafisk ser det (som alle andre nye spil) fint ud men det lader til at det også bliver et ret "bredt" spil. Jeg er umiddelbart mest interesseret i pvp-delen, men det kan jo være jeg bliver klogere. Jeg er ikke så pjattet med "mounts" fordi det kunne indikere noget om et langsommeligt "rejse-system". På den anden side kan det også være at dyrene primært skal spille en rolle i battles og så er det da noget andet 
Rollespils-servere til dem der rigtig vil nørde rundt i deres roller lyder som en god idé og jeg har ikke noget problem med at det er et "voksenspil" hvor man virtuelt (og visuelt) kan rive knoppen af sin modstander. Udgiverne ser ud til at holde skarpt på at det SKAL være et 18+ spil.
Jeg har ikke spillet betaen, men har alligevel "pre-ordret" spillet.
Er der andre?
Nåja - ET pvp minigame SKAL bare prøves: quote: Drunken Brawling You will proceed to one of the designated taverns, get drunk out of your mind, and take wild, drunken swings at friends and foes alike.
|
|
local?Drunk
Friend of +35

Denmark
1235 Posts |
Skrevet - 07 May 2008 : 08:18:37
|
jeg har kigget en del på det de sidste par år, og har efterspurgt en tester til betaen, dog uden held. jeg har altid elsket Conan universet, lige fra jeg var en lille kneit og så Arnold i filmen. jeg har også læst en masse af tegneserierne. Hvad jeg dog efterhånden er nået frem til er, at det her spil er SÅ fjernt fra det univers jeg er så glad for, at det for mig bliver endnu et online rollespil. Det er somom at diverse spil producenter hiver efter en hvilken som helst gor historie for at lave et online univers ud af det. Sidste nye jeg har hørt om er, at nu vil de til at lave et univers af Stargate serien. Lyder meget cool, men damn. Nææææh jeg venter stadig med længsel, på 3. eller 4. år i træk, på at Warhammer universet bliver frigivet. Så skal goe gamle Runedrengen her ud og lege Chaos Kriger WEEEHUUUUUUUUUUUU!!! Blood For the bloodgod, skulls for his throne. Image is nothing, Blood is everything. Obey your thirster. |

Også en trofast spiller på www.travian.dk ->RuneMaster server 5+1, og www.travian.com server 1. |
 |
|
Wannadie
Friend of [+35]

Denmark
822 Posts |
Skrevet - 25 May 2008 : 15:48:32
|
Har lige fået spillet ind af døren og er så småt gået igang...
Er der andre der spiller og på hvilke servere? Ku da være sjovt lige at mødes op  |
- When Chuck Norris goes to donate blood, he declines the syringe, and instead requests a hand gun and a bucket. |
 |
|
[+35]Dr.Zeepra[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
968 Posts |
Skrevet - 25 May 2008 : 19:06:08
|
Ymir er blevet officielt "valgt" som værende "den danske" server ..... så der er der nok størst chance for at møde andre danskere hvis man skulle lyste det :P
Jeg er på Ymir ;) (PVE Server) |
The Biggest, The Best - Better than the rest! |
 |
|
Wannadie
Friend of [+35]

Denmark
822 Posts |
Skrevet - 25 May 2008 : 19:11:47
|
Er godt nok på battlescar lige pt... men ku være jeg sku hoppe over på Ymir...
Hvad hedder din character? |
- When Chuck Norris goes to donate blood, he declines the syringe, and instead requests a hand gun and a bucket. |
Rettet af - Wannadie @ 25 May 2008 21:19:21 |
 |
|
[+35]Mostly Harmless[Wa]
[+35] Soldier

505 Posts |
Skrevet - 26 May 2008 : 19:11:43
|
Samme Ymir her (+ konen er der også) |
//Mostly Harmless Det en sindsyg verden, hvorfor skulle jeg skille mig ud.
|
 |
|
local?Drunk
Friend of +35

Denmark
1235 Posts |
Skrevet - 26 May 2008 : 20:05:28
|
Sker der. moster armløs. det er længe siden
|

Også en trofast spiller på www.travian.dk ->RuneMaster server 5+1, og www.travian.com server 1. |
 |
|
Danish.Bacon.DK
Super forummedlem

Denmark
3126 Posts |
Skrevet - 26 May 2008 : 21:13:50
|
Lazy.
Var der ikke på et tidspunkt et ønske om en GW server???... Jeg tror det var KillerBee og nogle andre der spurgte om det, og det virkede på mig som om at der var en del der spillede det.
Hvordan er en GW server lavet??.. Er det som i WOW hvor man laver en guild (clan eller lign ) på en public server eller er det en server man selv kan sætte op??
Det samme gælder en AoC server, vi kunne jo afprøve flere spil for at se hvad der trækker folk sammen og hvor de har lyst til at hygge sig sammen.
For min skyld kan vi jo godt tage en af de "stillestående" servere vi evt. har og begynde at lege lidt med andre spil. |
 |
 |
|
[+35]Mostly Harmless[Wa]
[+35] Soldier

505 Posts |
Skrevet - 27 May 2008 : 03:14:47
|
hehe ja der er sq liv endnu hos ham den armløse, er ved at opgive WoW (for lidt nyt "content" i PvE delen), har spillet lidt CSS på den seneste men dog er det rystende så let man mister aim osv når man aldrig spillet fps spil mere, AoC virker på mig som en fed udfordring og opretter da gerne TS server clan osv på Ymir hvis folk skulle ha interesse for det.
Note til grissebassen: så vidt jeg er informeret er GW stadig bare spillet på en gratis "world server" dvs det er bare folkene bag der tar "skraldet" med server arbejde. Det samme er opstillingen for AoC. WoW har et par emulaters ude der kan køres som servere, dog er det en smule bøvlet at skulle skifte realmlist + det faktum at ingen private realms jeg har set so far har været specielt "stabile" så det er umiddelbart ikke noget jeg ville forslå. |
|
Rettet af - [+35]Mostly Harmless[Wa] @ 27 May 2008 04:39:07 |
 |
|
Danish.Bacon.DK
Super forummedlem

Denmark
3126 Posts |
Skrevet - 27 May 2008 : 10:36:14
|
Tak for info Mr. Harmløs.. 
Man kunne jo som man har gjort i WOW-delen oprette en guild/clan på en server og lade den indgå under 35regi hvor man bla. kunne få lavet et forum på vores side ganske lige som man har gjort til spillet WOW. Jeg er ikke helt enig i "besværligheden" i at skifte realmlist ( hvis man har muligheden for at lave en figur mere altså ) ... Jeg har det selv sådan at jeg gerne ville starte forfra på noget hvis "gaven" var at kunne komme til at spille sammen med de gamle gutter fra 35..
Mvh. Bacon
|
 |
 |
|
[+35]Mostly Harmless[Wa]
[+35] Soldier

505 Posts |
Skrevet - 27 May 2008 : 14:02:47
|
Helt enig øffe, har netop "quitted" min highend guild i wow af den simple grun at det ikke var sjovt mere.
Problemet med at skifte realmlist er som sådan mere at et private realm ofte ikke er "scripted" hvilket vil sige bosser osv opfører sig ikke som de burde og de fleste spells/abilities virker ikke efter hensigten osv osv.
Derfor ville mit umiddelbare forslag også være at udvælge et realm fra blizzard og vælge faction og derefter oprette guilden, vil da med 100% sikkerhed sige at det ville kunne genoprette min "lyst" til wow at få gode gamle C35 på banen, især da jeg ved med 100% sikkerhed at det så vil komme til at handle on sjov og ballade. (har puffen ved siden af mig sigende at det ville da klart også motivere hende).
Hvad angår AoC er jeg stadig meget noobish, men virker umiddelbart til at være et stort guild spil eg raid/pvp raid. Forskellen fra WoW er stor både i spillestil og udførsel, ex kan man på de højere lvls lave guild pvp med battles hvor man rider i kamp mod en anden guild, opbygge et guild castle ect ect.
Som sagt virker det utroligt stort for mig pt. måske skulle jeg se at komme forbi lvl 30 og se hvad der så sker hehe
|
|
 |
|
[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts |
Skrevet - 27 May 2008 : 15:43:54
|
Jeg ved ikke om der bliver basis for AoC i +35-regi, men har nogle interressen for at drive det så er det da helt perfekt 
Personligt er jeg kun lige kommet igang og har hverken spillet beta eller "early access" da jeg ikke har været særlig meget ved PC'en.
Umiddelbart så er jeg ikke vildt imponeret over grafikken eller spillets "feel" når man blot bevæger sig rundt. Til gengæld er måden man udfører "melee" kampe en væsentlig forbedring i forhold til lignende spil. Det kan godt være jeg har været forvænt fra GW med mere en 1200 forskellige skills og GW's måde at skifte professioner og attributter, men til at starte med virker AoC godt nok temmelig begrænset. Meeeen - Som helt ny lvl 10 er det nok meningen at alt skal være meget begrænset 
Installationen af AoC var en længere historie... 27 Gb som det tog over en time at installere! Da jeg omsider havde bøvlet færdig med oprettelse af en konto (og afgivet kontokort oplysninger til trods for jeg fik en måneds "gratis" spilletid med spillet) så kunne jeg omsider starte op og logge på - Da spillet altså liiiige var færdig med at downloade og patche 700 Mb data 
Det er fint med opdateringer, men når man dagen efter release skal patche 700Mb på "release versionen" så virker det ærlig talt som om AoC på mange punkter stadig er i beta-fasen.
Nå pyt - Forhåbentlig får de snart patchet den vittighed de kalder for "ingame chat". Kommunikation i MMO'er burde være noget man som udbyder støtter op i stedet for at sabotere. (Jeg kan ikke sidde med headset og mic konstant når jeg spiller, så jeg foretrækker en ingame chat der er overskuelig og virker - ikke en rodet og gnidret fornærmelse som den p.t. er i AoC.)
Grafikmotoren i spillet virker som om den yder dårligt i forhold til hvad den opnår med de ressourcer den kræver. (Præcis som Valve's Source engine er hamrende ineffektiv sammenlignet med Unreal 2-2.5 enginen der stort set kan det samme). Lyden i spillet er generelt god. Effekterne går fra glimrende til lettere dilletantiske/overspillede. Indholdsmæssigt er de quests jeg har lavet/er i gang med ret ok. Ikke blot "hent den her dims og aflever den her" eller "dræb 10 lyseblå uhyrer med røde ører". Kampsystemet virker lovende, men desværre ser det ikke ud til at der er fokuseret særlig meget på "game-balance" som der er i GW. Men fair nok - I den virkelige verden er der jo heller ikke noget der hedder "balance" på slagmarken. (Det er bare ikke så interessant for MIG i et spil)
Status lige nu: Jeg føler lidt jeg betaler fuld pris for at deltage i den sidste betafase på et spil der har masser af potentiale, men også nogle alvorlige mangler.
|
 |
|
[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts |
Skrevet - 27 May 2008 : 17:09:41
|
Suk... Har lige startet AoC.
I dag har den så (foreløbig) downloadet 100 Mb patches. Jeg troede egentlig at FunCom med vilje havde gjort dx9 versionen langsommere end nødvendigt for at opfylde deres aftale med MicroSoft om at gøre AoC til en dx10 "showcase" men... Blandt dagens updates er:quote: * Removed the DirectX 10 option from the option panel.
Hehehe... Gad vide om ingame chat også bliver fjernet når de synes det bliver for svært at fixe?  |
 |
|
[+35]Mostly Harmless[Wa]
[+35] Soldier

505 Posts |
Skrevet - 27 May 2008 : 17:55:08
|
Om rejse systemet: Ret enkelt faktisk, er lige blevet færdig med start området og tænkte ærligt "åh nej ny skal jeg rende fra by til by" men til min glædelige overraskelse er der travel masters der kan guide dig til grundlæggende hvor hen du vil (take me to the pizza place "loading screen" og derefter er man vej pizza stedet)
hvad angår game balance, tja selv de svageste "healer" typer can rent faktisk lave skade (til forskel fra wow) og tja chatten er hurtigt fikset ved at lave en ny chat frame og bare begrænse det man vi ha printed i den.
So far er der stadig mange fejl ja, men var der skam også i guildwars i starten :P (ja havde beta access til guildwars i sin tid hehe) |
|
 |
|
[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts |
Skrevet - 27 May 2008 : 20:40:06
|
Det lyder godt med rejsesystemet. Jeg havde frygtet at det at flytte sig fra sted til sted betød ørkesløs vade-vade-vade. 
Mht. chat funktionen, så er den grim og forstyrrende - Det bliver ikke bedre at have FLERE vinduer. Som du selv er inde på, så er GW et helt andet spil i dag end da det udkom. Forskellen er bare at jeg ikke skulle betale et månedligt gebyr for at GW blev udviklet løbende. 
Der er et par ting jeg ikke har kunnet finde svar på: I GW kan jeg frit rejse og spille i alle regioner af verdenen (USA, Asien, Europa osv.) Hvordan flytter man sin karakter fra en server til en anden i AoC? (Jeg har fundet ud af at man ikke kan spille i USA med en EU konto - Lidt surt men trods alt til at leve med).
Hvordan udveksler man materialer/items osv. på tværs af karakterer og servere?
|
 |
|
powerpuff
Forummedlem

262 Posts |
Skrevet - 27 May 2008 : 23:31:57
|
Good question det tror jeg faktisk ikek man kan :-S har ihvertfald ikke hørt om det men hvis folk er på yimer så husk Euforiana :-P priest extraordinair :-D Men aoc har den fedeste bug EVAH de kvindelige npc's boobies vibrates bare sid lidt og kig på dem det er hamrende morsomt |
 All people who enter this forum make us happy. Some by logging-in. Some by logging-out.
|
 |
|
[+35]Mostly Harmless[Wa]
[+35] Soldier

505 Posts |
Skrevet - 27 May 2008 : 23:36:47
|
hehe Tja kan jo så komme med den perla at det 1 år havde man 1 transfer pr account i GW :P, ved jeg fordi en mate var stuck på US listen i næsten all den tid.
Pointen Med AoC er ikke at skifte frit imellem realms, man vælger et realm og så det med at holde i det (lidt som at joine en CS clan og holde i den selvom man ikke rigtigt spiller :P) ideen er ikke at udveksle imellem servere og vil tro der er en form for mailing system i spillet til mats/items (lyder i det mindste logisk da der er et for for auktions hus)
Tror selve det boom AoC har fået har overrasket dem meget selv, og er ret sikker på de nok skal få tingene rettet op, men sagens kerne er stadig at de er gået fra knapt 100.000 beta testere til nu at have omk 4 mill, om man så vil det eller ej finder 4 mill en del fjere fejl en 100.000 gør. |
|
 |
|
[+35]Dr.Zeepra[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
968 Posts |
Skrevet - 29 May 2008 : 13:55:33
|
Johnny ;) Fang mig på MSN og så kan jeg vel udrede mange at dine spørgsmål :P ... en del af mine venner er allerede level 50 næsten .. og jeg er selv på vej til 30'erne :O |
The Biggest, The Best - Better than the rest! |
 |
|
powerpuff
Forummedlem

262 Posts |
Skrevet - 29 May 2008 : 16:50:31
|
Jeg har opgraderet min pc med 1 gb ram så jeg nu har 2 hvilket får aoc til at flyde en hel del bedre :-) jeg ved i alle har mindst 2gb i jeres pcere men ville lige sige det :-) sad og spillede og alle snakkede om større og hurtigere gfxcards til at få spillet til at holde op med at lagge men det er altså ram og der var ingen der lyttede :-S. derudover er jeg helt vild med det faktum at de slår ned på exploiters og forhåbentlig vil vi ikke se goldspammers når de er så langt fremme i skoene for at stoppe snyd. Det er helt klart et kæmpeplus i forhold til wow som ikke gør noget for at stoppe goldspammers og lignende opførsel. Indtil videre er jeg meget positivt overrasket over aoc jeg elsker at de har gjort questing sværre for højst sandsynligt at mindske 12-14 årige småbørn ( undskyld hvis jeg fornærmer nogen ved godt at børn nogle gange er mere voksne end voksne er ) folk der vil have et spil der er nemt og man ikke skal tænke sig om vil ikke spille aoc længe så vi slipper nok for mange noobs og idioter. Jeg synes selv wow er blevet for nemt og det kræver minimal tankegang du kan sætte din char til at angribe og gå din vej ( medmindre du er en healer og der kan du få addons så du bare skal trykke på en knap og så finder addon selv den med mindst health og healer ). Jaja jeg skriver bare for ikke at komme til at kede mig :-P
//sisse |
 All people who enter this forum make us happy. Some by logging-in. Some by logging-out.
|
 |
|
[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts |
Skrevet - 12 Jul 2008 : 03:18:33
|
Tak for tilbuddet Zeepra, men jeg "cancellede" min subscription inden min "gratis" måned var udløbet - Det er ikke fordi jeg har spillet AoC at jeg har været totalt fraværende den sidste måneds tid 
Jeg må blot erkende at AoC p.t. ikke er et spil for mig. I mine øjne er det ganske enkelt ikke kommet ud over beta stadiet og jeg bliver sgu' ærlig talt småfornærmet når FunCom forventer at man betaler €15 pr. måned for at beta-teste et hamrende mangelfuldt produkt.
Jeg havde ingen forventning om at jeg ville starte med et fuldt færdigt MMO med fokus på PvP, jeg kan sagtens leve med glitches, småfejl og performance problemer, men når AoC's udviklere vælger at prioritere at justere størrelsen på patterne på en NPC frem for at tage fat på deres totale mangel på PvP class/skill/feat balance...
Fair nok at der er rigtig mange der synes det er ok, "for sådan er ALLE MMORPG'er" - Jeg stiller bare ikke op (betaler) før sådan nogle basale ting er nogenlunde på plads. Det kan godt være at jeg genåbner min konto om nogle måneder, og så vil jeg da være taknemmelig overfor alle dem der velvilligt har betalt for at rette funcom's fejl, men som vist nok RIGTIG mange andre AoC-købere vil jeg SE resultater før de får flere af mine penge. Løfter - Som dem der stod på spillets indpakning, dem har FunCom vist at man ikke skal tro på!
Og ja, selv FunCom burde fatte de har et problem - Fra d. 30 maj hvor spillet blev udgivet og til i dag er deres aktie faldet med 52%. Forhåbentlig får de knækket den kurve, for ellers behøver jeg vist slet ikke tænke på at genåbne min konto 
Nu er det jo heldivis ikke så skidt, at det ikke er godt for noget :) AoC's (i mine øjne) kiksede PvP tilstand gav mig lyst til igen at spille alle de forskellige PvP former i Guild Wars igen (det er SÅ checket når man har set andre spil) og alle de penge jeg sparer, på ikke at betateste for en flok løgnagtige nordmænd, har jeg i stedet brugt på et ordentligt analog-spil (Runebound) - Det får mine unger også meget mere fornøjelse af at spille sammen med mig i sommerhuset 
Såå - med stigende temperaturer og ferie om en uges tid skal det nok blive en fin sommer, også HELT uden AoC-irritationer 
|
Rettet af - [+35]Lazy @ 12 Jul 2008 03:21:38 |
 |
|
|
Emne  |
|