Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

 Alle fora
 [+35] Offentlige fora
 LystFiskeren
 Hjælp ..
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

Z
Friend of [+35]

Denmark
1527 indl�g

Skrevet - 15 May 2008 :  23:01:03  Vis profil  Klik for at se Z's MSN Messenger adresse  Svar med Quote


Jeg har i den seneste tid været ude og fiske i put and take søer .... desværre ikke fanget en eneste fisk der er værd at snakke om

Jeg fisker med orm og har altid gjort, men ingen fangst i den seneste tid

hvad skal man fiske med for at fange noget (vil ikke begynde med flue)? hvad er den beste tid på dagen at fange noget? betyder vind og vejr noget? hva dybde går de på, nu hvor det er blevet varmere? heldigvis fangede bigdad heller ikke noget sidste gang og det kunne jo være rart at være den der fangede en først Jeg har ikke tænkt at skulle bruge en formue på alt muligt fiske grej men lytter gerne til gode råd, håber i vil hjælpe

mvh Kim

[+35]Dude
[+35] Soldier

Denmark
12426 Posts

Skrevet - 16 May 2008 :  08:16:46  Vis profil  Svar med Quote
Typisk går de dybere og spiser mindre når det er varmt og solrigt, så enten skal du tidligt op eller sent ud. Orm er normalt altid et hit, men der kan ind imellem godt gå lang tid mellem fangsterne uden synlig grund.

Fisker du ormen under et flåd, eller på bunden?

Play 4 FUN
Jo mere man øver sig - jo mindre undskyldning har man for at være ringe...
G� til toppen af siden

Zyklopz
Nyt forummedlem

Denmark
49 Posts

Skrevet - 16 May 2008 :  08:38:10  Vis profil  Bes�g Zyklopz's hjemmeside  Svar med Quote
Jeg har haft gode erfarringer med en ABU Drobben (spinner) i Messing med rød refleks på. Den bider de sgu altid på synes jeg. Bare husk og sæt svivler på. Eller krøller linen for dig, især med de lidt tungere.

Brug en lidt tungere i sommermånederne, da den går dybere. Evt. en 8 Grams.

G� til toppen af siden

Stampe
Friend of [+35]

Denmark
493 Posts

Skrevet - 16 May 2008 :  22:18:42  Vis profil  Bes�g Stampe's hjemmeside  Svar med Quote
Jeg vil anbefale at have alternativ agn til dine orme med. Montana og Dog nobler fluer virker godt evt. find nogle hvide jigs - de ligger somregel rundt omkring p&t søer, ja folk er nogle miljø svin.
Fisk dem aktivt efter synkende bombarda flåd - husk spinstop, det hjælper til tider.

Jeg kan varmt anbefale kyst/fjorden. Det vrimler med hornfisk og til tider ryger der også en havørred eller to i nettet. Så koster det jo også kun 115 kr om året for et lystfiskertegn.

Dyt båt, kineser snot. Du sidder på mit camperspot!
G� til toppen af siden

Z
Friend of [+35]

Denmark
1527 Posts

Skrevet - 17 May 2008 :  11:30:28  Vis profil  Klik for at se Z's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
fisker med flåd!

hva str kroge bruger man ? bare til regnbueørred

G� til toppen af siden

Stampe
Friend of [+35]

Denmark
493 Posts

Skrevet - 18 May 2008 :  19:21:06  Vis profil  Bes�g Stampe's hjemmeside  Svar med Quote
Jeg bruger str. 6 eller 8 fluer.

Dyt båt, kineser snot. Du sidder på mit camperspot!
G� til toppen af siden

[+35]Dude
[+35] Soldier

Denmark
12426 Posts

Skrevet - 18 May 2008 :  20:20:02  Vis profil  Svar med Quote
Str. 4, 6 eller 8 kroge er fint. Fisker du aktivt med flådet eller ligger det bare og venter på at de bider? For så er du i hvert fald meget afhængig af at vejret ikke er for varmt.

Play 4 FUN
Jo mere man øver sig - jo mindre undskyldning har man for at være ringe...
G� til toppen af siden

Z
Friend of [+35]

Denmark
1527 Posts

Skrevet - 19 May 2008 :  10:11:36  Vis profil  Klik for at se Z's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Tusinde tak

Dude jeg er meget doven du kender mig jo .. hehe smider den ud og venter på den største i søen hopper på

G� til toppen af siden

[+35]Dude
[+35] Soldier

Denmark
12426 Posts

Skrevet - 19 May 2008 :  11:25:54  Vis profil  Svar med Quote
Z så er det vist nemmere at fiske med net, selv om ejeren af søen måske bliver en smule nærtagende... Men i alle tilfælde vil du med "kast ud og vent" løsningen være meget afhængig af vejret (for ikke at tale om heldet).

Play 4 FUN
Jo mere man øver sig - jo mindre undskyldning har man for at være ringe...
G� til toppen af siden

[+35]Dude
[+35] Soldier

Denmark
12426 Posts

Skrevet - 19 May 2008 :  11:26:45  Vis profil  Svar med Quote
Hvor fisker I henne?

Play 4 FUN
Jo mere man øver sig - jo mindre undskyldning har man for at være ringe...
G� til toppen af siden

Stampe
Friend of [+35]

Denmark
493 Posts

Skrevet - 19 May 2008 :  17:31:13  Vis profil  Bes�g Stampe's hjemmeside  Svar med Quote
Har lagt put fiskeriet på standby - ellers foregik det mest i St. Rosenbusk og Driveinfisk.
Både ved St. Rosenbusk og Driveinfisk er ørrederne vilde med montana fluer og hvide jig haler. Der skal naturligvis fiskes aktivt, men er bølgerne høje så har jeg til tider oplevet at fiskene har hugget lige efter kastet.

Fortiden er det Roskildefjord og Nordsjællands østkyst.

Det som statistisk giver flest fisk hos mig:
1. Roskildefjord
2. En smule pålandsvind
3. Temp. mellem 14 - 17 grader

Mange af pladserne jeg fisker ved er temmelig fyldt med tang og andet godt og er skyld i jeg fisker mest med flåd og flue.

Dyt båt, kineser snot. Du sidder på mit camperspot!
G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.25 sek. Snitz Forums 2000