Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

 Alle fora
 [+35] Offentlige fora
 Køb og salg
 Digital Kamera
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

IspinD
Friend of [+35]

Denmark
952 indl�g

Skrevet - 18 May 2008 :  15:27:38  Vis profil  Klik for at se IspinD's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hej folkens.


Min far står og skal anskaffe sig et digital kamera, som størrelses mæssigt kan være i lommen.
Det skal bruges til at tage billeder i naturen, det vil sige en del landskaber. Han skal have muligheden for at forstørre billederne, så de i stort format også kan fremkaldes som et pænt normalt billede. Hvis I forstår mig..

Han har ikke selv forstand på det, så tænkte jeg lige ville høre jer gode mennesker til råds :D

Han vil helst ikke bruger over 3000 på det.

Han skal også ha en computer til at kunne redigere billederne på et tidspunkt, men det må squ lige vente lidt :P hehe.

Har I nogle gode råd/erfaringer så vil vi blive rigtig glade :)

Mvh
Daniel.

Enken kan IKKE se forskel på skills og cheat. Sorry enke, men det passer.

[+35]Klumpen[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
651 Posts

Skrevet - 18 May 2008 :  15:41:34  Vis profil  Klik for at se [+35]Klumpen[Wa]'s MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Da jeg rejste jorden rundt havde jeg selv et Canon Ixus 65 med i lommen og den var jeg rigtigt rigtigt glad for. Jeg synes den tog nogle gode billeder og gode videoer til prisen og så var menuen simpelhen super simpel at navigere rundt i.

De sælger godt nok ikke 65'eren mere, men de nyere modeller forventer jeg ikke er blevet ringere

Ixus serien fåes både med 3" og 2,5" skærmen hvor 65'eren havde 3" skærm og det var simpelthen en fornøjelse at kigge på når man tog billeder/video og man kunne faktisk se med selv fra nogle ret skæve vinkler. Ulempen ved den var dog at efter 6 måneder i lommen var skærmen blevet ret ridset hvilket gjorde at billederne så meget mørke ud på skærmen.

G� til toppen af siden

Otto
Forummedlem

Denmark
246 Posts

Skrevet - 18 May 2008 :  17:26:39  Vis profil  Bes�g Otto's hjemmeside  Send Otto en AOL besked  Svar med Quote
Jeg har også gode erfaringer med Canon Ixus. Du kan se på min hjemmeside hvordan det gik med det min datter havde med i Afrika.:

http://www.sperling.nu/upload/sofie%20i%20afrika/index.htm

Hvis du klikker på et af bilderne, kommer du ind til en lang række af andre billeder og videoer, alle taget med et Canon Ixus 55. Det gik såmænd da meget godt.

Her kan du læse lidt mere om digital kamerarer:

http://www.digitalfotoonline.dk/listtests.asp

Held og lykke med det.

Otto.

“The more you are a true believer, the more violence you create.”
Humberto Maturana
G� til toppen af siden

Z
Friend of [+35]

Denmark
1527 Posts

Skrevet - 19 May 2008 :  10:14:58  Vis profil  Klik for at se Z's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
vi har lige haft ixus 75 til 1289,- hvor jeg arbejder Click sædding centret Esbjerg...

så længe han finder et kamera der har over 5 megapixel så er de store formater til udprint ok

Har selv Sony A700Z DSLR Spejlrefleks med Carl Zeiss DT16-80 Lens Kit 12.2 mega pixel- hvilket jeg er meget glad for men koster også lidt mere og den kan man ikke lige have i lommen

www.click.dk

han kan også købe bærbar hos mig



Rettet af - Z @ 19 May 2008 10:27:47
G� til toppen af siden

[+35]6-shooter_X
[+35] co-Clan Founder, [+35] Member of COW

4556 Posts

Skrevet - 19 May 2008 :  10:30:33  Vis profil  Bes�g [+35]6-shooter_X's hjemmeside  Klik for at se [+35]6-shooter_X's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Jeg fik anbefalet et Canon Powershot G9, af en prof, som bruger det som "diskret"-kamera. Og det er rigtig godt.
Det er helt klart lidt i den store ende, men KAN godt være i en jakkelomme.
I Dubai, kan man købe det for 2500,-
http://www.pricerunner.dk/pl/29-990950/Digitalkameraer/Canon-PowerShot-G9-Black-Sammenlign-Priser

Og så ved jeg ikke hvad det koster i Sædding

**** Cow(ard) of the county ****
G� til toppen af siden

Z
Friend of [+35]

Denmark
1527 Posts

Skrevet - 19 May 2008 :  14:31:48  Vis profil  Klik for at se Z's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Jeg har børnene hjemme i dag, men vender hurtigt tilbage med en pris

G� til toppen af siden

IspinD
Friend of [+35]

Denmark
952 Posts

Skrevet - 19 May 2008 :  15:06:08  Vis profil  Klik for at se IspinD's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hey Folkens, og mange tak for jeres svar :) Vi er godt igang med at finde det helt rette af jeres links ;D taak :) lyder super Z :)

Enken kan IKKE se forskel på skills og cheat. Sorry enke, men det passer.
G� til toppen af siden

[+35]Dude
[+35] Soldier

Denmark
12426 Posts

Skrevet - 19 May 2008 :  15:26:58  Vis profil  Svar med Quote
Jeg har et Ixus 850, og er også super tilfreds. Det er bestemt også værd at bemærke at det tager billeder hurtigt, så der er en reel risiko for at få billeder at det man forsøger at fotografere... I modsætning til det Nikon jeg havde før.

Play 4 FUN
Jo mere man øver sig - jo mindre undskyldning har man for at være ringe...
G� til toppen af siden

Z
Friend of [+35]

Denmark
1527 Posts

Skrevet - 19 May 2008 :  19:00:18  Vis profil  Klik for at se Z's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
jeg kan fremskaffe den til 3800,- så den bliver nok lidt for dyr... men kan se hvis du finder den på edb priser kan du få den til under 3000,-


Rettet af - Z @ 19 May 2008 19:02:19
G� til toppen af siden

[+35]6-shooter_X
[+35] co-Clan Founder, [+35] Member of COW

4556 Posts

Skrevet - 19 May 2008 :  23:19:51  Vis profil  Bes�g [+35]6-shooter_X's hjemmeside  Klik for at se [+35]6-shooter_X's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hvis det er mig du skriver om pris til, Z, så undskyld mine vage vendinger. Jeg fik mit til 2500,- :)

**** Cow(ard) of the county ****
G� til toppen af siden

Z
Friend of [+35]

Denmark
1527 Posts

Skrevet - 20 May 2008 :  11:15:01  Vis profil  Klik for at se Z's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
ja det kan jeg se din røv .... men vi kan vel tage afsted til dubai for at købe en mere .......................... Du Betaler turen

G� til toppen af siden

[+35]6-shooter_X
[+35] co-Clan Founder, [+35] Member of COW

4556 Posts

Skrevet - 20 May 2008 :  11:44:29  Vis profil  Bes�g [+35]6-shooter_X's hjemmeside  Klik for at se [+35]6-shooter_X's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Av :)

**** Cow(ard) of the county ****
G� til toppen af siden

IspinD
Friend of [+35]

Denmark
952 Posts

Skrevet - 20 May 2008 :  22:01:22  Vis profil  Klik for at se IspinD's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Jeg kan se at I er glade for Ixus modellerne. Og en kamera ekspert fra familien siger også Ixus da jeg spurgte ham her til aften. Så vi går ud og findet et find Ixus.. Mange tak for hjælpen alle sammen :D Det var ski skønt :)

God weekend! :P

Enken kan IKKE se forskel på skills og cheat. Sorry enke, men det passer.
G� til toppen af siden

Otto
Forummedlem

Denmark
246 Posts

Skrevet - 20 May 2008 :  23:27:42  Vis profil  Bes�g Otto's hjemmeside  Send Otto en AOL besked  Svar med Quote
Pøj pøj med det.

Otto

“The more you are a true believer, the more violence you create.”
Humberto Maturana
G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.06 sek. Snitz Forums 2000