Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

 Alle fora
 Computere
 [+35] Linux
 Vil du prøve Linux ?
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

[+35]Terabyte
[+35] Soldier

Denmark
2730 indl�g

Skrevet - 05 Oct 2008 :  12:43:23  Vis profil  Bes�g [+35]Terabyte's hjemmeside  Klik for at se [+35]Terabyte's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Ja - tænkte jeg - nu skulle det være

Valget faldt på Ubuntu

Så jeg hentede Ubuntu 8.04 fra http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Den skulle selvfølgelig isntalleres på Virtual PC 2007 - men glem det - det er simpelthen for bøvlet - så jeg hentede Virtualbox fra www.virtualbox.org - http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Der kører en installation af Ubuntu ualmindelig smertefrit

Prøv det - det er ret godt - og der er faktisk ret meget software at finde til linux som bare er lige til at gå til

Efter lidt opdatering af Ubuntu - hvilket i øvrigt er mere end almindeligt nemt!! - skulle jeg selvfølgelig installere en Steam dedicated server.

Først tog jeg en kopi af min Ubuntu harddisk - så kunne man jo altid ødelægge den lidt - der skal man bruge VirtualBox's vmanage program - ingen problem - der er en super vejledning med.

Nu ville jeg så installere den der hlsupdatetool.bin fil som jeg henter ned fra steam - men jeg fatter hat af hvad der skal ske med den

Jeg prøver at lave et Lib hvor jeg kan installere updatetool'et men jeg kan ikke engang oprette sådan et med mkdir hlserver (jeg får en permission denied)

Skriver jeg su beder den om password men det er tilsyneladende ikke det password der er til min bruger - men hvilket et er der så - det er det eneste jeg har oprettet
Jeg får authentication failure når jeg forsøger at logge ind


Nogen ideer ?




[+35]MaDwEeSeR[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
4078 Posts

Skrevet - 05 Oct 2008 :  14:54:38  Vis profil  Bes�g [+35]MaDwEeSeR[Wa]'s hjemmeside  Klik for at se [+35]MaDwEeSeR[Wa]'s MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Prøv at skrive kommandoen med "sudo" foran

Skulle stå for "Super User Do"
G� til toppen af siden

[+35]Terabyte
[+35] Soldier

Denmark
2730 Posts

Skrevet - 05 Oct 2008 :  18:58:45  Vis profil  Bes�g [+35]Terabyte's hjemmeside  Klik for at se [+35]Terabyte's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
works

Thx
G� til toppen af siden

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 Posts

Skrevet - 18 Oct 2008 :  17:19:52  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Jeg har kørt med Mepis (mepis.com) i et par år nu. Jeg er blevet meget glad for den!

det er prækonfigureret med stort set ALT hvad man har brug for, inklusiv Java runtime. imodsætning til Ubuntu, kør Mepis KDE, som jeg foretrækker.

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !
G� til toppen af siden

[+35]Mostly Harmless[Wa]
[+35] Soldier

505 Posts

Skrevet - 04 Jul 2010 :  14:54:40  Vis profil  Klik for at se [+35]Mostly Harmless[Wa]'s MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Oki for at "opdatere" denne tråd lidt.

Skulle man som mig være et komplet airhead hvad Linux angår og gerne vil prøve det uden at komme til at lave for meget om i forskellige ting så er der den mulighed der hedder Wubi (Windows Based Ubuntu Installer). Dette er grundlæggende som at installere ethvert andet program i windows og kan afinstalleres via tilføj/fjern programmer.

Den store "fordel" er at man ikke umiddelbart skal ud i en masse opsætning af partitioner. Wubi laver et "image" som kører de gængse linux partitions formater dvs harddisken ændres ikke i forhold til noget.

jeg testede det kort under Windows Vista og det virkede upåklageligt. Senere vil jeg prøve det på Windows 7 for at se om det kører lige så smertefrit, men u middelbart virker det ikke til at være et stort problem.

Ganske smart enkelt og ligetil
https://help.ubuntu.com/community/Wubi

//Mostly Harmless
Det en sindsyg verden, hvorfor skulle jeg skille mig ud.
G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.22 sek. Snitz Forums 2000