Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

 Alle fora
 Computere
 [+35] Jumpy's strange world of computers
 Ny lejlighed nyt grej
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 indl�g

Skrevet - 27 Jan 2009 :  10:31:31  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Hej

Jeg er lidt lost i denne digitale verden, jeg står muligvis hvis jeg er heldig til at skulle skifte lejlighed i denne anledning vil jeg gerne have noget grej der passer sammen så jeg får det bedste af det bedste både som lyd og som billede. Skal det køre med kabler, trådløs, bluethoth, Blu-Ray jeg har hat forstand bare det er kreds håber i kan hjælpe mig og konen.

1.) Jeg skal bruge en ny fladskærm til min stue ikke mindre end 42" LCD/Plasma har intet forstand på forskellen den skal være fuld up to date med alt det der HDTV/HDMI/EPG osv. så den virker lang tid ind i fremtiden jeg vil gerne slippe for at købe den der HD-Boks man skal bruge for at se digital TV men hvis det anbefales at bruge HD-boksen istedet for at købe TV med indbygget DVB-C tuner så er jeg åben for forslag (Se ps. i bunden af dette topic så er det nok en hd-boks jeg skal have men kom med råd). Jeg skal også bruge en fladskærm til knægten værelse omkring 32" og en fladskærm til vores værelse 32" til 42" evt. en lille fladskærm til køkkenet, alle fladskærme skal understødte overstående så jeg kan se fjernsyn de næste 100 år. Hos os kører TV'et rimligt meget, man skal også kunne bruge den sammem med computeren.

2.) Så skal jeg bruge et surround system/anlæg helst hi-fi her ville jeg gerne kompinere musik og film så man får den fedeste lyd ud af både sine DVD film + sine musik cd'er jeg ville gerne have musik i alle mine rum og som kan styres uanset hvor i lejligheden man er, men hvis det anbefaldes at købe hi-fi lydanlæg til musik og surround system til tv særskilt er jeg åben for forslag.

3.) Jeg skal også bruge en DVD afspiller som kan afspille og brænde og understødter alle lyd formater den skal gerne have indbygget harddiskoptager så jeg kan optage film fra TV(yousee mpeg4), den skal også kunne bruges til karaoke når konen skal synge for mig. Dertil skal jeg bruge 2 mikrofoner gerne trådløse evt. noget bluetooth bare det er det bedste.

4.) Ang. grafikkort til pc'er skal det jo også gerne passe sammen med det andet jeg gerne vil købe jeg har et geforce 7950 GX2 lige nu noget jeg skal skifte?

5.) Jeg skal også bruge en bærbar der passer med overstående.

6.) Højtaler ved ikke?

7.) Alle ting skal kunne køre sammen prisen betyder ikke noget jeg havde forstillet mig noget i retning af 50-60000 kr. men hvis det bliver mere gør det ikke noget håber i kommer med nogen gode forslag så jeg ikke bliver for forviret.

Ps. Fandt lige dette på yousee.dk
Du får begrænset mulighed for at optage tv:
Du kan ikke optage de digitale tv-signaler på din video eller harddiskoptager, medmindre de også har indbyggede DVB-C tunere.

Nogle kortlæsere tillader ikke opdateringer
Vi har erfaring med, at nogle kortlæsere ikke tillader opdateringer fra YouSee. Det kan i værste fald betyde, at du over tid mister adgang til nogle af de digitale tv-kanaler, ligesom ændringer i abonnementer ikke kan udføres. For at få opdateringer, skal programkortet midlertidigt sættes i en digital boks fra YouSee.

Din tuner skal understøtte MPEG-2 og MPEG-4 for at kunne vise HDTV

DVB-C tuneren og kortlæseren skal understøtte MPEG-4, hvis du ønsker at modtage tv-kanaler i HD. Mange indbyggede DVB-C tunere understøtter kun MPEG-2, og kan dermed ikke vise HD, selvom tv’ets skærmopløsning understøtter det.

Så måske man skulle holde sig til den der HD-boks men hvad anbefaldes fra jer experter?

Rettet af - [+35]Jumpman @ 27 Jan 2009 10:54:27

[+35]TheBeerMan
[+35] Soldier

Denmark
185 Posts

Skrevet - 27 Jan 2009 :  15:28:46  Vis profil  Klik for at se [+35]TheBeerMan's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hehe jumpdude , som tidligere nævnt ,skal dit tv ha følgende for at undgå boks/fjernbetjenings helvedet : mpeg 4 , dvb-C tuner , .
Jeg har for et par måneder siden købt et Sony tv med ovenstående features , det eneste jeg skulle købe udover var et c/a modul til mit programkort fra Yousee (koster ca300-500 kroner ), dette modul indsætter jeg i siden på mit tv og vupti jeg har alle de kanaler jeg har valgt at betale for i digital kvalitet og ligeledes de som også udsender tv i HD , jeg har ingen ekstra bokse , jeg har ingen ekstra fjernbetjeninger, det kører bare, jeg bor ik langt fra dig , du er velkommen til at komme og se tv så skarpt at dine øjne kommer til at bløde , eller bare lige se hvordan det funker.
TheB

If you are going my way?
---- i stay here !

(Marx Brothers)
G� til toppen af siden

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 27 Jan 2009 :  15:34:27  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Jov tak det vil jeg da meget gerne komme forbi og lige kigge og få et par råd så jeg har fattet det helt hvornår passer det dig jeg har fri i morgen ?
G� til toppen af siden

[+35]TheBeerMan
[+35] Soldier

Denmark
185 Posts

Skrevet - 27 Jan 2009 :  15:54:49  Vis profil  Klik for at se [+35]TheBeerMan's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Min kæreste ligger syg her , så det ka nok først blive lidt senere på ugen , hvis dit nummer står i info hører du fra mig, aftale.

If you are going my way?
---- i stay here !

(Marx Brothers)
G� til toppen af siden

[+35]Tomcat
[+35] Soldier

Denmark
1309 Posts

Skrevet - 27 Jan 2009 :  16:47:34  Vis profil  Bes�g [+35]Tomcat's hjemmeside  Klik for at se [+35]Tomcat's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Jumpman, jeg vil anbefale dig at kigge forbi www.rekordere.dk i deres forum er der massevis af ligenede tråde. det er hifi nørder og almindelige brugere så der er masser af råd og vejledning derinde.

Tc over´n´out !
G� til toppen af siden

ZipZap
Gammel ven af +35

643 Posts

Skrevet - 27 Jan 2009 :  22:36:31  Vis profil  Klik for at se ZipZap's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Beerman ... er det det Sony W4500 som du nævner på forsiden ?
Har også kigget noget på det og er lidt forelsket. Eneste jeg er i tvivl om vedr. det TV er betragtningsvinklen. Hvad er dine er erfaringer - hvor langt fra siden kan man se uden at "miste farver"/skarphed ?

Sorry Jumpman, håber ikke det forstyrrer din tråd.

Man kan være heldig med meget - man kan også være meget uheldig
G� til toppen af siden

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 28 Jan 2009 :  02:14:50  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
No helt i orden, jeg kigger lige på den der side fra Tomcat og du ringer bare BeerMan
G� til toppen af siden

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 28 Jan 2009 :  10:41:16  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Nu haster det vi har fået ny lejlighed så nu skal de handles :-)

Beerman glæder mig til at se dit TV, men kan du også hjælpe med resten så jeg får alt jeg behøver for at få det bedste digitale hjem i lyd og billeder?
G� til toppen af siden

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 28 Jan 2009 :  14:35:48  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Og mit Tv er røget så det haster rigtig rigtig rigtig meget :-)
G� til toppen af siden

[+35]Sheep
[+35] Soldier

Denmark
3305 Posts

Skrevet - 28 Jan 2009 :  16:10:03  Vis profil  Bes�g [+35]Sheep's hjemmeside  Svar med Quote
Du ku' jo læse en bog?

G� til toppen af siden

Danish.Bacon.DK
Super forummedlem

Denmark
3126 Posts

Skrevet - 28 Jan 2009 :  19:30:40  Vis profil  Bes�g Danish.Bacon.DK's hjemmeside  Send Danish.Bacon.DK en ICQ besked  Klik for at se Danish.Bacon.DK's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Eller lave et barn..

G� til toppen af siden

Danish.Bacon.DK
Super forummedlem

Denmark
3126 Posts

Skrevet - 28 Jan 2009 :  19:52:21  Vis profil  Bes�g Danish.Bacon.DK's hjemmeside  Send Danish.Bacon.DK en ICQ besked  Klik for at se Danish.Bacon.DK's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Her får du svar på alle dine spørgsmål..

http://www.hifiklubben.dk/bibliotek/artikler_og_gode_raad/artikeloversigt/billede/2164.htm


Ikke for at reklamere, men jeg har igennem de sidste 25 år kun handlet TV og hifi i hifiklubben og det er ikke så lidt jeg har købt hos dem igennem alle årene, Jeg har faktisk samtlige kviteringer endnu..hehe
Her har jeg altid fået prof vejledning og super produkts garanti som du ikke finder andre steder.
Jeg har i alle de år jeg har handlet der kun haft en fejl på en fjernbetjening som jeg bare fik en ny af med det samme. Jeg har aldrig haft noget der er gået i stykker og det er flot når man tænker på at jeg har brugt for over 450.000 kr. i deres butik igennem tiderne.

Jeg står selv og skal til at have et nyt TV og en ny BlueRay afspiller og da jeg går meget op i sådanne ting så har jeg selvfølgelig også nemmere ved at finde lige det jeg skal bruge. Men jeg ved at for mange er det en ren jungle, især hvis man ikke går så meget op i det og følger udviklingen meget nøje.
Jeg kender desværre flere der har lavet katastrofe fejl køb bla. fordi sælger ikke engang vidste hvad han havde med at gøre, og manglede stor viden på området. Rigtigt mange af de sælgere som står i TV og hifi forretninger i dag aner ikke hvad de står og sælger og er ej heller udlært i det.

Hvis du får brug for det hjælper jeg dig gerne, du skal bare oplyse mig om hvad du har brug for, og hvad du kunne tænke dig samt hvilket budget du vil holde dig inden for.
Du kan evt maile mig de oplysninger på j.johannsen@get2net.dk så har jeg noget at arbejde ud fra.

Hvis du har mulighed for det skal jeg også gerne vide hvor mange m2 er det rum/stue det skal sættes op i, og med hensyn til afstanden i meter fra hvor dit TV skal hænge og hvor langt fra du sidder og skal se på det.

Mvh.
Bacon

PS: Har du bestemte ønsker hvad TV eller hifi skal have af funktioner er det vigtigt du også oplyser mig om det.

G� til toppen af siden

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 29 Jan 2009 :  00:00:54  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Ok bacon skal lige have tid til at skrive en smør 40 til dig tak
G� til toppen af siden

[+35]TheBeerMan
[+35] Soldier

Denmark
185 Posts

Skrevet - 29 Jan 2009 :  23:21:43  Vis profil  Klik for at se [+35]TheBeerMan's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
ZipZap ,,, jeps jeg købte et kdl40w4500 ,angående betragtningsvinkel er det helt perfekt ,men det er jo butikkernes ' lod ' at vise det frem for potientielle kunder :-) , det kan anskaffes for under 10k ,jeg købte igennem cinemagic som er dansk , hvilket jeg syntes er betryggende i tilfælde af reklamation , ( de havde også fået gode brugeranmeldelser i modsætning til f.eks pixmania), men såvidt jeg lige husker er der vist kommet en 'storebror ' med 200Hz og endnu tyndere som jeg nok lige ville kigge nærmere på først, men ellers suverænt tv.

If you are going my way?
---- i stay here !

(Marx Brothers)
G� til toppen af siden

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 31 Jan 2009 :  21:40:08  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Nu håber jeg du er kunde hos Get2net nu Tele2 for det var jeg indtil for ca. 8 år siden min hjemmeside og email har kørt lige siden men forleden stoppede det da Tele2 overtog så nu virker min hjemmeside og email ikke mere efter jeg stoppede som kunde hos dem for 8 år siden.

Link fra min hjemmeside.
Fra d. 15. januar 2009 vil man ikke længere kunne benytte denne tjeneste.
Tjenesten lukkes ned som følge af Cybercitys overtagelse af Tele2.
Du kan læse mere om nedlukningen på www.tele2.dk

Har sendt email til dig du har den om 2 min :-)




G� til toppen af siden

Danish.Bacon.DK
Super forummedlem

Denmark
3126 Posts

Skrevet - 01 Feb 2009 :  03:28:46  Vis profil  Bes�g Danish.Bacon.DK's hjemmeside  Send Danish.Bacon.DK en ICQ besked  Klik for at se Danish.Bacon.DK's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Jeg har da stadig min HP og email fra dengang det hed Get2net, og de den virker da endnu..hehe

Som jeg læser det er det også kun din HP der ikke virker mere, din mail skulle dog stadig fungere.

G� til toppen af siden

Danish.Bacon.DK
Super forummedlem

Denmark
3126 Posts

Skrevet - 01 Feb 2009 :  12:14:54  Vis profil  Bes�g Danish.Bacon.DK's hjemmeside  Send Danish.Bacon.DK en ICQ besked  Klik for at se Danish.Bacon.DK's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
En lille oplysning som mange nok ikke tænker på når de kikker på fladskærm:

Mange går nu efter en super tynd skærm og jo smallere deres TV er jo federe, og jeg giver medhold i at de ser rigtigt smarte ud. Det store problem er bare at på en tynd skærm er der ofte ikke plads til stik i bunden, og det vil sige at stikket skal sættes ind bag skærmen og ikke i bunden = at den tynde og supersmarte skærm rager lige så langt ud fra væggen som en alm fladskærm. Der er også en vurdering mere man skal tage med ved køb af en tynd skærm især hvis man har spilbokse eller andet som sættes til skæmen i tide og utide, det er ikke nemt og til tider umuligt at sætte stik i bag en skærm som sidder på væggen.
Derfor tjek altid hvor stikkene sidder og om de er nemme at komme til, uden at skulle tage sit tv ned af væggen først.

Men det er jo altid en personlig vurdering hvad man går efter og har af krav og ønsker og heldigvis for det, ellers ville det være kedeligt at gå på jagt i den elektroniske verden..

G� til toppen af siden

Frankness
Super forummedlem

Denmark
1399 Posts

Skrevet - 02 Feb 2009 :  09:52:49  Vis profil  Send Frankness en ICQ besked  Klik for at se Frankness's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Til det nye fladskærms TV. ville jeg overveje et pioneer. Da det mærke klart er det bedste når det kommer til fladskærms TV. men til gengæld er det også det dyre end samsung og andre lavpris dårlig kvalitet skærme

Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn. Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformig musik.
G� til toppen af siden

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 02 Feb 2009 :  21:29:30  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Ok, hvad med disse 3 kan du stå inde for dem er de gode og understødter de det de skal?

NAD 46B4 LCD TV kr.21.999,00
http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/lcd_tv/nad_46b4_lcd_tv_sort_.htm

Sony 40" KDL-40W4500 kr.9.195,00 Opløsning: 1920 x 1080 (MPEG-2 og MPEG-4) Samt HDMI indgang
http://www.jaman.dk/product.asp?product=511

Sony 32" KDL-32W4000 kr.5.987,92 Opløsning: 1920 x 1080 (MPEG-2 og MPEG-4) Samt HDMI indgang
http://hifisalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=733182&SamleMenuID=31&gruppe=113&Extended=&SiteID=3&Show_description=0&serie=&producent=Sony

Sony 32" KDL-32W4000 kr.6.194,00 Opløsning: 1920 x 1080 (MPEG-2 og MPEG-4) Samt HDMI indgang
http://www.cinemagic.dk/shop/sony-kdl-32w4000-3980p.html

Jeg skal ned i hi-fi biksen i morgen for lige at høre om nogen ting, og så skal vi finde en dag jeg kan komme ned og høre mit nye guffe guffe anlæg :-)

Rettet af - [+35]Jumpman @ 02 Feb 2009 21:34:58
G� til toppen af siden

Frankness
Super forummedlem

Denmark
1399 Posts

Skrevet - 03 Feb 2009 :  15:04:11  Vis profil  Send Frankness en ICQ besked  Klik for at se Frankness's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Per

Ville helt klart vælge http://www.expert.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2193&productid=31899&categoryid={7A6ECC6B-4458-4A15-ABEC-3B419D85260A}&nodeid=

Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn. Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformig musik.
G� til toppen af siden

Danish.Bacon.DK
Super forummedlem

Denmark
3126 Posts

Skrevet - 03 Feb 2009 :  16:00:05  Vis profil  Bes�g Danish.Bacon.DK's hjemmeside  Send Danish.Bacon.DK en ICQ besked  Klik for at se Danish.Bacon.DK's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Det er et nice valg du har gjort der Jumpy, det vil du ikke fortryde...

G� til toppen af siden

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 05 Feb 2009 :  06:43:24  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Ja, men der er ændre lidt i listen, se din email, håber du har tid til at kigge på det i dag så jeg kan komme ned og få det sidste på plads i shoppen.

Jeg poster en komplet list over hvad jeg køber når det hele er på plads :-)




G� til toppen af siden

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 06 Sep 2011 :  02:11:49  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Bacon gemmer du de e-mails du sender, hvis du gør kan du så ikke lige går tilbage og finde den liste du sendte mig over hvilket hi-fi udstyr jeg skulle købe jeg sendte så vidt jeg husker også et word dokument tilbage til dig over hvad jeg havde fundet ud af ?




G� til toppen af siden

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 Posts

Skrevet - 06 Sep 2011 :  13:25:47  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hvad med en opvaskemaskine? - jeg har en tilsalg!

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !
G� til toppen af siden

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 06 Sep 2011 :  22:29:43  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Køber ikke brugte ting




G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.65 sek. Snitz Forums 2000