Forfatter |
Emne  |
|
[+35]FeHAAR[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
1034 indl�g |
Skrevet - 18 May 2009 : 19:58:20
|
Ja min bærbare computer er blevet inficeret af virussen win32.mabezat.b, og den truer med også at inficere min anden computer (den her). Den er vist kommet gennem mine usb-stik som jeg har haft med på min jordomrejse, og haft i et hav af computere (inficerede, indser jeg nu).
Min bærbare er helt i dammen og stort set alle .exe-filer er vist inficerede, hvorimod Norton på den her gør et godt stykke arbejde, så det kun er selve usb-stikkene der er inficerede. Jeg vil IKKE miste alle de billeder jeg har liggende på de stik, så hvad gør jeg? |
|
[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts |
Skrevet - 19 May 2009 : 20:34:13
|
Rooolig nu... *jediwave* Dine billeder har det fiiint. 
Start med at lave en backup af de filer du vil gemme fra din bærbare. Brug gerne USB sticks selvom de sikkert bliver "inficerede".
Nu kan du så enten finde en kammerat der vil hjælpe eller give din bærbare en total geninstallation (anbefales under alle omstændigheder - det er bare hurtigere ). Kør alle sikkerhedsopdateringer, opdater java, flash og alt det andet lort vi fylder vore pc'er med 
Husk at installere et antivirus program, buyware eller et af de bedste gratis programmer. (Kig f.eks. på avast.com)
Inden du sætter dine usb-sticks i PC'en kan du så kigge her: Flash-disinfector Læs lidt af instruktionerne og tænk så: Damn... DET var en lille infektion på en hel verdensomrejse 
Velkommen hjem - Vi får vel et link til nogle af billederne?  |
 |
|
[+35]FeHAAR[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
1034 Posts |
Skrevet - 21 May 2009 : 00:08:08
|
Taaaak Lazy! Jeg kigger på det så snart jeg har en lille times tid eller to ledig!
Selvfølgelig, de kan snart ses i National Geographic  |
 |
|
|
Emne  |
|