Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

 Alle fora
 Computere
 [+35] Jumpy's strange world of computers
 CSS StyleSheet
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 indl�g

Skrevet - 04 Dec 2009 :  18:52:32  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Nå nu lod jeg mig rive med af de anbefalinger jeg fik for lang tid siden om hvorfor jeg ikke brugte css når jeg lavde hjemmesider. Det gør jeg så nu og har så brug for en forklaring fra en af de mange kloge hovder som udtalte sig omkring min måde at lave hjemmesider på.

1.) Start med at går ind på www.clandisa.dk tryk så F12

2.) Makere HTML i venstra hjørne i toppen af siden

3.) Makere <html xml:lang="da" xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

Og forklar mig så hvorfor den viser i højre side at det er style2.css der er aktiv når det er style.css der er aktiv style2.css bliver først aktiv når jeg skifter styles?

Alt er W3C validateret og funker jeg mangler bare en forklaring på overstående spørgsmål.

Her er lidt af min kode i header:
Kun IE8 stylesheet er aktiv.

<!-- Stylesheet Special for IE 8 -->
<!--[if IE 8]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="css/ie8/style.css"/>
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" media="screen" title="blaa" href="css/ie8/style1.css"/>
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" media="screen" title="brun" href="css/ie8/style2.css"/>
<![endif]-->

<!-- Stylesheet Special for IE 7 -->
<!--[if IE 7]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="css/ie7/style.css"/>
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" media="screen" title="blaa" href="css/ie7/style1.css"/>
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" media="screen" title="brun" href="css/ie7/style2.css"/>
<![endif]-->

<!-- Stylesheet Special for IE 6 -->
<!--[if IE 6]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="css/ie6/style.css"/>
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" media="screen" title="blaa" href="css/ie6/style1.css"/>
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" media="screen" title="brun" href="css/ie6/style2.css"/>
<![endif]-->

Rettet af - [+35]Jumpman @ 04 Dec 2009 18:54:37

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 04 Dec 2009 :  22:28:55  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Er alle de kloger hoveder faldet af på den :-)
G� til toppen af siden

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 05 Dec 2009 :  12:45:08  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Utroligt nu når man har brug for en forklaring gemmer alle de kloge hovder sig måske de ikke er så kloge som de har givet udtryk for jeg er da begyndt at tvivle efterhånden :-)

En anden ting jeg gerne ville have en forklaring på er "UNDGÅ CACHING AF ASP-SIDER"
Problemer er at jeg ikke tror den tømmer cache da jeg blev ved med at joine min side med med IE8 men den min browser opførte sig som IE7 og jeg fik IE7 stylesheet istedet for IE8 stylesheet så er der noget jeg har gjort forkert her?

Jeg har i min inc_config.asp denne disse 6 linjer.
Response.Buffer = true
Response.Expires = -1
Response.Expiresabsolute = DateAdd("d", -2, Now())
Response.AddHeader "pragma","no-cache"
Response.AddHeader "cache-control","no-cache"
Response.CacheControl = "no-cache"

I min header.asp her jeg disse 3 linjer.
<meta http-equiv="pragma" content="no-cache"/>
<meta http-equiv="cache-control" content="no-cache"/>
<meta http-equiv="cache-control" content="no-store"/>
G� til toppen af siden

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 05 Dec 2009 :  12:59:58  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Måske der kun skulle stå nedenstående kode i min config.asp
Response.Buffer = true
Response.CacheControl = "no-cache"
Response.Expires = -1
G� til toppen af siden

[+35]6-shooter_X
[+35] co-Clan Founder, [+35] Member of COW

4556 Posts

Skrevet - 06 Dec 2009 :  11:43:33  Vis profil  Bes�g [+35]6-shooter_X's hjemmeside  Klik for at se [+35]6-shooter_X's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hvis du prøver at gemme flg. 4 filer og teste dem, kan du se at det er den første .css der er aktiv, uanset hvad IE viser i developervinduet.

I developervinduet kan du også slå din browsers cache helt fra i menuen "Cache" -> "Opdater altid fra server".


--- test.htm

<html>
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="style.css"/>
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" media="screen" title="blaa" href="style1.css"/>
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" media="screen" title="brun" href="style2.css"/>
</head>
<body>
<p>Test background i alternate css</p>
</body>
</html>


--- style.css

body, html {
background-color:gray;
}

--- style1.css

body, html {
background-color:red;
}

--- style2.css
body, html {
background-color:green;
}

**** Cow(ard) of the county ****
G� til toppen af siden

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 06 Dec 2009 :  16:38:02  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Ok. tak 6 med denne test får jeg samme resultat som overstående dvs. background-color:green; er den eneste der ikke er overstreget i developervinduet men det er altså background-color:gray; der vil være det aktive styleheet uanset hvad developervinduet viser har jeg forstået det rigtigt?
G� til toppen af siden

[+35]6-shooter_X
[+35] co-Clan Founder, [+35] Member of COW

4556 Posts

Skrevet - 06 Dec 2009 :  16:45:11  Vis profil  Bes�g [+35]6-shooter_X's hjemmeside  Klik for at se [+35]6-shooter_X's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Ja. Jeg går ud fra at din baggrund er grå?

**** Cow(ard) of the county ****
G� til toppen af siden

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 06 Dec 2009 :  17:11:37  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Yep, og tak for hjælpen :-)




G� til toppen af siden

[+35]6-shooter_X
[+35] co-Clan Founder, [+35] Member of COW

4556 Posts

Skrevet - 06 Dec 2009 :  17:56:36  Vis profil  Bes�g [+35]6-shooter_X's hjemmeside  Klik for at se [+35]6-shooter_X's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
:)

**** Cow(ard) of the county ****
G� til toppen af siden

[+35]Mostly Harmless[Wa]
[+35] Soldier

505 Posts

Skrevet - 23 Mar 2011 :  09:22:18  Vis profil  Klik for at se [+35]Mostly Harmless[Wa]'s MSN Messenger adresse  Svar med Quote
hmmm Umiddelbart ville jeg nok fjerne "bagud kompabiliteten" jf. FDIM.dk hvor der kan ses hvilke browsere folk generelt bruger.

//Mostly Harmless
Det en sindsyg verden, hvorfor skulle jeg skille mig ud.
G� til toppen af siden

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 23 Mar 2011 :  10:39:02  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
He he nice at se dig nu det lang tid siden jeg skrev har ikke problemet mere dog er der fejl på min side når du går ind men det fordi jeg har slettet mysql databasen til siden men det virker når jeg installere det igen men ellers tak.




G� til toppen af siden

[+35]Mostly Harmless[Wa]
[+35] Soldier

505 Posts

Skrevet - 23 Mar 2011 :  10:43:23  Vis profil  Klik for at se [+35]Mostly Harmless[Wa]'s MSN Messenger adresse  Svar med Quote
hmm tja er ikke så stærk i asp, så der kan jeg sq ikke rigtig hjælpe.

Men skal vist igennem .Net i næste semester efter en omgang "normalisering af databaser" i dette semester.

//Mostly Harmless
Det en sindsyg verden, hvorfor skulle jeg skille mig ud.
G� til toppen af siden

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 23 Mar 2011 :  10:45:18  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Kommer vist ikke til at virke den backup af min mysql databse mistet jeg også da min HD gik kold skod grrrr

Der er nogen der skal på arbejde til næste CG for der tager jeg min HD med mig




G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.23 sek. Snitz Forums 2000