Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

Alle fora
 [+35] Offentlige fora
 [+35] Server
 Reserverede slots
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 indl�g

Skrevet - 15 Jan 2011 :  22:36:13  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Hvad syntes i skal vi komme reserverede slots på vores server så medlemmer og gæsteadmins altid kan komme på og hvilken settings skal vi køre med ?

Jeg har jeg sat settings i rødt ret mig hvis det ikke passer og skal det aktiveres eller ej ?

Det er sat op til en 16 players server men som sagt er det ikke aktiveret vil hører jeres mening

Forklaring på sm_reserve_type
Public slots are used in preference to reserved slots. Reserved slots are freed before public slots. No players are ever kicked and once reserved slots are filled by a reserve slot player (and the rest of the server is full) they will remain occupied until a player leaves. The use of this is that there can always be at least one admin (assuming you only give reserved slots to admins) on the server at any time. If players inform you that there is a hacker on the server, at least one admin should be able to get it and do something about it. If a player without reserve slot access joins when there are only reserved spaces remaining they will be kicked from the server.
sm_reserve_type 0

If someone with reserve access joins into a reserved slot, the player with the highest latency and without reserve access (spectator players are selected first) is kicked to make room. Thus, the reserved slots always remain free. The only situation where the reserved slot(s) can become properly occupied is if the server is full with reserve slot access clients. This is for servers that want some people to have playing preference over other. With this method admins could one by one join a full server until they all get in.
sm_reserve_type 1

The same as sm_reserve_type 1 except once a certain number of admins have been reached the reserve slot stops kicking people and anyone can join to fill the server. You can use this to simulate having a large number of reserved slots with sm_reserve_type 0 but with only need to have 1 slot unavailable when there are less admins connected.
sm_reserve_type 2
Er sat til sm_reserve_type 1

Angiver antallet af reserverede spiller slots. Admins med de reserverede slot flag kan tilslutte sig serveren, selvom den er fuld af spillere. Enhver spiller, der ikke har admin reserverede slot flag vil blive kicket fra serveren. Her tilføjer man hvor mange reservere slots man gerne vil have på serveren.
Er sat til sm_reserve_slots 16

Angiver om ikke reserverede slots vil blive skjult, man kan skjule reservere slot fra offentlighedens søgelys. Lad os sige man har en 16 slot css server og man har 4 reservere slots sat op allerede. Man kan skjule de 4 reserve-pladsen ved at gemme dem fra offentlig visning, så serveren vises som 12 slots server.
Er sat til sm_hide_slots 0

Dette styrer hvordan en klient bliver valgt til at blive kicket (kun relevant for sm_reserve_type 1/2)
Medlemmer og gæsteadmins med reserve slot adgang eller override "sm_reskick_immunity" er altid immune og bliver ikke kicket.
Spector klienter bliver valgt, før spiller klienter.
0 Højeste Ping - 1 Højeste Connection Time - 2 Random Player
Er sat til sm_reserve_kicktype 0

Dette styrer hvor mange admins som kan tilslutte sig til serveren, før de reserverede slots er offentlige (kun relevant for sm_reserve_type 2)
Er sat til sm_reserve_maxadmins 0

Ingen nærmere forklaring
Overrides the max players reported to prospective clients
Er sat til sv_visiblemaxplayers -1 som standard

[+35]Zeus[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
408 Posts

Skrevet - 16 Jan 2011 :  04:24:37  Vis profil  Klik for at se [+35]Zeus[Wa]'s MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Skal slet ikke blande mig men syntes ikke reserve slots på ffaèn er en god ide da det er trals for folk der prøver og join serveren, om ikke andet så ihvertfald max et reserver slot.
Det nye system er ellers godt. syntes også serveren køre godt.
En ting jeg er lidt træt af er at jeg ikke kan se spec modstanderen når jeg er død har jeg savnet siden der blev lavet om for ca 1 år siden... eller måske at admins kunne spec frit.

Treat others as you would like to be treated
G� til toppen af siden

[+35]Jumpman

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 16 Jan 2011 :  10:32:28  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Zeus det bare ok, men syntes vi skal min have 1 slots til admin, så admin altid kan komme på hvis der er problemer, også derfor jeg gerne vil have medlemmers synspunkt på reserve slots

kan ikke forstår du ikke kan spector settings står til
mp_allowspectators 1 // toggles whether the server allows spectator mode or not
Så man skulle kunne spector hinanden på begge ffa server

Rettet af - [+35]Jumpman @ 16 Jan 2011 10:38:47
G� til toppen af siden

Apex
Nyt forummedlem

47 Posts

Skrevet - 16 Jan 2011 :  12:01:55  Vis profil  Svar med Quote
Jumpman, nu hænger det sådan sammen, at med et reserved slot, vil der være 15/16 på serveren, hvilket vil resultere i, at man ikke længere kan bruge Auto-Join hvis nu serveren er fuld.. Jeg kan love med 100% garanti at serveren's befolkning vil falde drastisk, da ingen gider at sidde og refreshe manuelt.. :o).

Til spectating, det burde virkelig slås fra, da jeg tit ser 2-5 Clan-Medlemmer der er på serveren samme tid, og sjovt nok spiller meget bedre, end dengang spectate fra slået fra.. Gad vide hvorfor? :o) (Ghosting, og ja.... Det er nu meget tydligt)

Det var bare mine 5 øre :)
G� til toppen af siden

[+35]Jumpman

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 16 Jan 2011 :  16:42:43  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Ok så blev jeg klogere, vi skal ikke til at connecte til serverne manualt så vi dropper slotsne

Og jeg hader folk snyder og det lyder da meget logisk man ikke skal kunne spector hinanden men hvad med admin de skulle jo gerne kunne spector en spiller for evt. snyd hvordan løses dette så ?

Rettet af - [+35]Jumpman @ 16 Jan 2011 16:43:25
G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.27 sek. Snitz Forums 2000