Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

 Alle fora
 [+35] Offentlige fora
 [+35] Generelt
 surround sound vs stereo gaming
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

Jezis
Forummedlem

81 indl�g

Skrevet - 24 Nov 2013 :  10:35:11  Vis profil  Svar med Quote
Titlen siger det meste..

Hvad er bedst og hvorfor? :)

[+35]Karl Kommunal[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
100 Posts

Skrevet - 26 Nov 2013 :  09:22:40  Vis profil  Svar med Quote
Kommer an på hvad man er til.

Der er et issue der hedder hardware vs. software i den her problematik. Det man oftes hentyder til det er det der hedder virtual sorround sound, hvilket er "virtuelt".
Modsat ægte sorround sound, så er der 5 højtalere (hvis 5.1) eller 7 (hvis 7.1/7.2) sorround sound. Problematikken er dog, hvis man klemmer 5 eller 7 små drivers (motoren for højtaleren målt i mm) ind i en lille høretelefon, er lydkvaliteten ringere end hvis du havde en stor driver. 40 - 50 mm er en god std. for høretelefoner idag og har ofte en bedre lyd ift. høre bøffer med mange små drivers i.
For mig hedder valget Stereo vs. virtual sorround sound.

Personligt har mit valg stået mellem stereo og virtuel sorround. Hvis du spillere prof. css/cs:go er det de færreste der bruger ægte sorround sound, har aldrig set sådan et headset til turneringer. Har kun set stereo og virtual sorround sounds høretelefoner. Og hvis det ene var så meget bedre end det andet, ville alle vel bruge det. Men man kan få fantastisk positionering, lydnivauer fra stereo hørebøffer.

Personligt ville jeg tage et par sennheiser pc 360 g4me (stereo) over et par virtuelle sorround sound. Astro a40 er en klassiker indenfor gaming, turtle beach er også. Men der er blevet brokket meget over dem. Drivers er dårlige, bygge kvalitet kan varierer, går let i stykker osv. :)
Og mener de begge er virtuel sorround.

Har kun hørt gode gode ting om Sennheiser pc 360 g4me som et gaming headset, og har set sammenligninger hvor den vinder over begge.


- Karl Kommunal

Rettet af - [+35]Karl Kommunal[Wa] @ 26 Nov 2013 09:25:16
G� til toppen af siden

[+35]Butter[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
1232 Posts

Skrevet - 26 Nov 2013 :  17:33:08  Vis profil  Svar med Quote
Jeg har selv for nyligt invisteret i et par Roccat. Har tidligere kørt med steelseries 5 h v2.

Der er roccat klart bedre, i hvert fald i csgo. Og man kan indstille volume individuelt på både front, center og bag.

Til gengæld er de ikke et headset man sidder og lytter musik til. De er kun og alene lavet til gaming.

http://www.sharkgaming.dk/roccat-kave-solid-5-1.html
G� til toppen af siden

[+35]Karl Kommunal[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
100 Posts

Skrevet - 28 Nov 2013 :  14:26:28  Vis profil  Svar med Quote
Er den mixamp der følger med Kave lækker?
G� til toppen af siden

LunD^dk
Friend of [+35]

987 Posts

Skrevet - 28 Nov 2013 :  20:39:57  Vis profil  Svar med Quote
Har for nylig fået et Corsair Vengeance 2000 7.1 Virtuel Surround headset. Det er trådløst og holder op til 10 timer strøm og har rigtig god lyd og komfort.

En anden fordel er det lader med miniusb, så det deler lader med min mobil f.eks. så det kan lade natten over i stikkontakten, eller det kan lade mens man gamer, dog er det medfølgende kabel lidt for kort til det i mit tilfælde.

Jeg har ikke nogen fordel af surround fremfor stereo, men det lyder federe når lydene kommer rundt omkring dig.. ;) + det er super rart det er wireless.

Til musik lyder det bedst i alm. stereo.
G� til toppen af siden

Jezis
Forummedlem

81 Posts

Skrevet - 28 Nov 2013 :  22:04:18  Vis profil  Svar med Quote
Mange tak for svarene alle sammen. :)

@Karl. Så du vil mene, at Steelseries Siberia Elite vil være bedre til cs:go end for eksempel Razer Tiamat 7.1? :)

@Butter Virker ekstremt smart med den individuelle volume :)

@Lund Trådløst har jeg også kigger lidt på, men skal lige hører noget omkring opladningen. Sidder nemlig med en gammel mobil, så tror ikke den kan oplade via den. Kan man sætte "batteriet" i stikkontakten, eller hvordan fungerer det :)

Rettet af - Jezis @ 28 Nov 2013 22:05:15
G� til toppen af siden

[+35]Butter[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
1232 Posts

Skrevet - 29 Nov 2013 :  07:18:03  Vis profil  Svar med Quote
Andreas - jeg har kun roser til overs for den.
G� til toppen af siden

LunD^dk
Friend of [+35]

987 Posts

Skrevet - 29 Nov 2013 :  18:22:55  Vis profil  Svar med Quote
Der er USB kabel med, men mener ikke der var adapter med til at sætte i stikkontakten, der bruger jeg den der kom med min mobil, men ellers kan de nok købes for småpenge. De gange jeg har prøvet at lade mens jeg gamer kommer der også en summen hvilket er lidt irriterende at høre på, så helt klart bedst at lade det når du ikke bruger det, men når det holder strøm 8-10 timer af gangen plejer det heller ikke at betyde så meget.

I det hele tager er der risiko for støj når det er trådløse telefoner, men i mit tilfælde har der ikke været noget udover hvis jeg lader mens jeg bruger det.

Rettet af - LunD^dk @ 29 Nov 2013 18:24:05
G� til toppen af siden

[+35]Karl Kommunal[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
100 Posts

Skrevet - 29 Nov 2013 :  22:12:41  Vis profil  Svar med Quote
Headsettet er kun en vis procentdel af lyden, men hvis du ikke har en god amp eller lydkort spiller det lidt fallit at have det bedste af det bedste. :)

For mig er det vigtigt at have linærer headsets, uden hz boosts på forskellige kanaler og have et eksternt lydkort og pille ved de små ting. Men det er måske lige nørdet nok.

Som en begynder er den opdaterede version af siberia fin nok, den spiller bl.a. NiP med da de er sponsoreret af steelseries.

har generelt haft bedre oplevelser med generelle headset mærker end decideret gaming mærker, der prøver at lave headset. På den front skuffer tiamats'ne på alle måder for mig. Det er mere visuelt blær end det er godt.

Corsair laver generelt sublimt gaming grej i alle afdelinger og deres keyboard + mus + headset serie er blevet velmodtaget. :)

For at man kan svare på dit spm. fyldestgørende har jeg brug for at vide et budget og hvad det er aimet imod. Tror ikke oprigtig sorround sound ville give dig en fordel ingame, men tror måske virtuel ville.

Samtidig hvis du er super kræsen med din lyd kan du kompagnere dit headset med et lydkort decideret til Gaming. Eksempelvis fra ASUS RoG serie (republic of gamers) - er specifik lavet til gaming, men så er det også det den kan.

Der kan du f.eks. gøre sådan at du får bedre positionering på flash, granater - kan hører fodtrin bedre osv. :)

Men når det kommer til lyd er lydkortet i din computer nok den mest oversete komponent, men en af de vigtigste. :)

Rettet af - [+35]Karl Kommunal[Wa] @ 29 Nov 2013 22:14:31
G� til toppen af siden

Jezis
Forummedlem

81 Posts

Skrevet - 29 Nov 2013 :  23:06:16  Vis profil  Svar med Quote
Ja, fik set en del videoer, og fandt ud af, at Tiamatsne er dårlige.

Har skrevet med Astro kundeservice, og de sagde, at 7.1 var det bedste til FPS spil. ang. pris vil jeg sige maks 1500 kr. Det er derfor jeg er i tvivl, om jeg kan få noget bedre en steelseries siberia elite til den pris. Vil langt hellere købe noget godt, der holder et par år, end at bruge 500 ,- på nogen bras. :) Som sagt skal det mest bruges til cs:go/css (hvis jeg skulle starte på det igen.)

Som det ser ud nu, kigger jeg efter et 7.1 headset til maks 1500 kr.. :)
G� til toppen af siden

Jezis
Forummedlem

81 Posts

Skrevet - 01 Dec 2013 :  17:39:24  Vis profil  Svar med Quote
Men anyways... Har sku reseachet en del, og surround er mere: "Han er cirka 150 til højre, cirka 40 meter den vej"

Stereo, ved jeg cirka hvor han står henne
G� til toppen af siden

[+35]Karl Kommunal[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
100 Posts

Skrevet - 04 Dec 2013 :  12:19:58  Vis profil  Svar med Quote
Som sorround sound, synes jeg at Astro A40 er det bedste headset - hold dig langt væk fra astro a50. Det er et "ringe" headset.

Men ville sige at for mig er sennheiser's 360pc g4me de fedeste.:)
G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.22 sek. Snitz Forums 2000