Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

Alle fora
 Computere
 [+35] Linux
 Så er der forum til Linux brugere
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forrige Side
Forfatter Forrige emne Emne 
Side: af 3

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts

Skrevet - 25 Mar 2003 :  18:08:10  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote
Lazy vi kom bort fra det med ftp linux maskinen fra windåze maskinen.
Da det ikke kan være helt efter bogen at jeg skal downloade de maps jeg vil have på min maskine pakke dem ud prænde dem over på en cd og instalere dem på linux maskinen derfra
Maskinerne deler tastatur skærm står 5 cm fra hinanden men få dem til og se hinanden på nettet kan jeg ikke

[+35]6-PACK
G� til toppen af siden

[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts

Skrevet - 25 Mar 2003 :  18:17:44  Vis profil  Bes�g [+35]Lazy's hjemmeside  Klik for at se [+35]Lazy's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
6-PACK!

Jeg tror det er tid til din første Samba-lektion.

For at du kan få windows- og linuxmaskinen til at snakke ordentligt til hinanden skal du have en Samba (det hedder det sgu ) klient og evt. server installeret.

Hvis du helst er fri for det meste af "bøvlet" med at sætte det op, så er der (hvis du stadig kører Mandrake) en .rpm med et program der hedder Komba.
Dette program gør at du stort set kan bruge din linux box som enhver windows workgroup PC. Altså også dragge/droppe filer fra Windows til Linux og omvendt.

Start ihvertfald med at kigge på Komba...
G� til toppen af siden

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts

Skrevet - 25 Mar 2003 :  19:58:40  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote
Kamba har du et link ved hånden

[+35]6-PACK
G� til toppen af siden

[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts

Skrevet - 25 Mar 2003 :  21:10:45  Vis profil  Bes�g [+35]Lazy's hjemmeside  Klik for at se [+35]Lazy's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Jeg har ikke et link lige på hånden, men det er også langt bedre at bruge installations-cd'erne.
Komba bliver så vidt jeg ved leveret med alle Mandrake 8.x distributioner, men ikke installeret som standard.
Prøv det program der hedder "pakkeinstallation" eller "pakkehåndtering" på dansk. Der skulle du kunne finde Komba under netværk + installerbare pakker.
Jeg vrøvler sikkert lidt, for det er efterhånden et stykke tid siden jeg har kørt Mandrake.
Du kan også prøve at browse CD2 og (hvis du har den) CD3 igennem indtil du finder en fil der hedder noget a la "komba2.0.x.x.mdk.rpm" Dobbeltklik på den, så skulle du være igang...

G� til toppen af siden
Side: af 3 Forrige emne Emne   
Forrige side
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.24 sek. Snitz Forums 2000