Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

 Alle fora
 Computere
 [+35] Linux
 Q3 server
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
N�ste Side
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne
Side: af 2

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 indl�g

Skrevet - 13 Apr 2003 :  01:31:29  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote
Så må lazy og smokie frem i træskoene igen
Knægten spiller også q3 så der må en Q3 server til også, men det skulle vel heller ikke være noget problem VEL ?
og det skulle vel heller ikke være noget problem med at den kørte sideløbende med cs serveren

[+35]6-PACK

Stef
Friend of [+35]

Denmark
859 Posts

Skrevet - 13 Apr 2003 :  02:19:23  Vis profil  Svar med Quote
Skal du høre noget sjovt 6p ... efter at have rekonstitueret mine mavemuskler, som ellers var gået i total krampe efter at have læst om dine besværligheder med Linux, så har jeg rekvireret Mandrake 9.1

Så får vi se om ikke den gamle bærbare bliver konverteret, hvis jeg da kan finde ud af det
G� til toppen af siden

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts

Skrevet - 13 Apr 2003 :  12:05:45  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote
Mandrake er faktisk yderst bruger venligt ( når man vender sig til skidtet)
Men efter min CS tur har de nok ikke mod på og give mig en Q3 install guide.
Noget andet er at jeg har haft den til og køre 10-12 dage non stop og ikke skyggen af problemer.

[+35]6-PACK
G� til toppen af siden

[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts

Skrevet - 13 Apr 2003 :  15:30:33  Vis profil  Bes�g [+35]Lazy's hjemmeside  Klik for at se [+35]Lazy's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Jeg kender ikke en pind til Quake (1,2 eller 3) men det burde selvfølgelig kunne køre fint samtidig, forudsat serveren har ressourcer nok (primært CPU-kraft og RAM).

Fik du nogensinde Komba (eller lign.) op at køre?

Sådan ser det ud når jeg starter Komba og kigger på min XP-maskine fra linux:


Så højreklikker jeg på det bibliotek jeg vil have adgang til på Windowsmaskinen:


Og så snart jeg har valgt "mount" starter "Konqueror" op i dette bibliotek:


Nu kan jeg så åbne, gemme osv. på min windowsmaskine direkte fra browseren på linuxmaskinen... Nemt hurtigt og billigt




G� til toppen af siden

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts

Skrevet - 13 Apr 2003 :  18:20:15  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote
Ja af mærkelige årsager er jeg kommet til noget lign det du ender med jeg pakker ihvertilfælde ud i win og flytter skidtet over ( klip og klistrer)
Men nu til mit Q3 problem hvor finder jeg hjælp til det
og et tillægs spørgsmål hvordan får jeg to cs servere til og køre med hver sin map cyklus

Er det ikke noget med
cd hlds_l
./hlds_run -game cstrike +maxplayers 12 exec server1 maps ini +map fy_snow +port 27015
for den ene server

cd hlds_l
./hlds_run -game cstrike +maxplayers 12 exec server2 maps ini +map de_dust +port 27016
for server no 2

det er et skud i tågen da jeg går ud fra at det er når man starter servern op at man beder den køre en ini fil med den map cyklus man nu ønsker
eller starter man bare serverne op og går på dem og beder dem køre en anden map mappe.
Jeg er lidt ude på dybt vand og ovennævnte er skud i tågen.




[+35]6-PACK
G� til toppen af siden

[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts

Skrevet - 13 Apr 2003 :  19:51:15  Vis profil  Bes�g [+35]Lazy's hjemmeside  Klik for at se [+35]Lazy's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hmm jeg ved ikke om du kan klare det så nemt = prøv!

Mit bud ville være (som root) at installere hlds_l i f.eks: /usr/local/hlds_shared og sætte tilladelserne for alle de filer der skal bruges til rette niveauer. Altså:
chmod 0444 /usr/local/hlds_shared
herefter chmod 0555 for alle filer der skal kune executes + alle biblioteker der indeholder eksekverbare filer.

Herefter kunne du (som normal bruger) oprette et home/hlserver1 og lave en kopi af alle filer + biblioteker som der skal kunne skrives TIL (writeaccess), fra /usr/local/hlds_shared/

Nu opretter du så symlinks (symbolic links) til alle biblioteker der kun indeholder filer der ikke skal skrives til.

Eksempel: For at oprette et symlink til /usr/local/hlds_shared/cstrike/maps skriver du:
ln /usr/local/hlds_shared/cstrike/maps /home/hlserver1/cstrike/maps -s
Husk -s til sidst, ellers bliver det et hardlink!

Fortsæt indtil du har oprettet symlinks til alle read-only biblioteker og filer.

Nu skulle du så gerne have mulighed for at køre ./hlds_l fra dir: /home/hlserver1 - Test at det virker som normalt!
Hvis det virker kan du nu lave ligeså mange servere som du har lyst og plads til ved at kopiere /home/hlserver1. (cp /home/hlserver1 /home/hlserver2 -R og så videre!)
Fordelen er, at du har alle logs, configs osv. separat for den enkelte server, men alt fælles ligger (og skal kun opdateres) et sted!

Prøv dig frem, det kan sagtens blive en rimelig elegant løsning og hver ekstra server fylder næsten intet på disken.

Til sidst ville jeg nok lave et script der starter serverne op



G� til toppen af siden

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts

Skrevet - 13 Apr 2003 :  22:46:53  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote
ØHH
kommer du til cg hvis ja skal jeg nok betale 4 dig da det virker lidt indviklet 4 mig.
Jeg sagtens kan starte alle de servere op jeg vil men bare ikke kan greje den med forskellige map cykluser

[+35]6-PACK
G� til toppen af siden

[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts

Skrevet - 14 Apr 2003 :  03:12:19  Vis profil  Bes�g [+35]Lazy's hjemmeside  Klik for at se [+35]Lazy's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hehe. 6-Pack!

Når (hvis) jeg bliver medlem og kan få lov at tilmelde mig CG så tag "svinet" med - så fikser vi den over et pilsnere! :-)
pffft... tror sgu lige jeg lød som en anden Stef der... ;-)

Helt alvorligt: hvad betyder de 4-taller? Jeg forstår hverken Teen-, leet-, 1337- eller femalespeak! =:-O

Jajajajaa... Gider ikke lektier så det bliver seng :) cl_wife_pls_sleep "1"

G� til toppen af siden

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts

Skrevet - 14 Apr 2003 :  19:31:59  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote
Ok men husk at du bare skal forklare, da jeg sætter en ære i og gøre tingene selv da man ikke kommer videre hvis man får gjort tingene for sig.
Det med ØL er da en selvfølge.
4 = for


hilsen linuxnoob

[+35]6-PACK
G� til toppen af siden

Heimdall
Friend of [+35]

Denmark
300 Posts

Skrevet - 15 Apr 2003 :  13:21:13  Vis profil  Bes�g Heimdall's hjemmeside  Klik for at se Heimdall's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
6, du kører vel CS server som en service, ik'?

DieBot 2.4 with AntiFrag-mod 1.8 installed, come join the server and watch it drop my stats...
G� til toppen af siden

Stef
Friend of [+35]

Denmark
859 Posts

Skrevet - 15 Apr 2003 :  13:55:11  Vis profil  Svar med Quote
6p ... nu er det muligt at du bare gerne vil have det forklaret - men der er altså grænser for hvad du forventligt kan forstå.
Så mon ikke du bare skal tage imod tilbuddet, og få de andre til at gøre det for dig ??

LOOOOOOL
G� til toppen af siden

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts

Skrevet - 15 Apr 2003 :  15:39:08  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote
quote:
Originally posted by [+35]Heimdall[Wa]

6, du kører vel CS server som en service, ik'?



Øhh hvad mener du
hvis det er til CG er det selvfølgelig eller kan jeg oplyse at den kører (næsten altid) det vil sige at den bliver slukket hvis jeg spiller og der er megaping men generelt kører den altid der bliver bare ikke taget hensyn til den hvis jeg skal suge fra nettet.

[+35]6-PACK
G� til toppen af siden

[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts

Skrevet - 15 Apr 2003 :  17:47:32  Vis profil  Bes�g [+35]Lazy's hjemmeside  Klik for at se [+35]Lazy's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hehe, du skal bare sig nej 6-PACK :-)

Og bare rolig - du skal nok få lov at lave det selv, jeg kan holde din øl mens du taster ;-)
G� til toppen af siden

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts

Skrevet - 23 Apr 2003 :  01:43:28  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote
Nyt problem og det er hvordan får man bare lidt ydelse ud af linux hvis man vil spille ( tænker på q3) da jeg har instaleret en demo af q3 men maskinen kan ikke trække den og problemet er sikkert en opsætning af grafikkortet ( et gammelt gayforce 2 med 32 megs ) men jeg har tidligere forsøgt mig uden held ( sort skærm)
Jeg kan se at det står til og være et ge force 2 generic med ddr ram
er det det rigtige eller

[+35]6-PACK
G� til toppen af siden

[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts

Skrevet - 23 Apr 2003 :  11:26:07  Vis profil  Bes�g [+35]Lazy's hjemmeside  Klik for at se [+35]Lazy's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Jeg mener ikke den standarddriver der kommer med xfree86 har nogen 3D accelleration, så du skal hente en driver fra NVidia.
ADVARSEL: Det er bestemt ikke som en windowsinstallation og du kan med garanti få meget "sjov" ud af det

Du skal være forberedt på at lave en del i textmode - for mit vedkommende plejer jeg altid at gøre flg:
  • Download driveren her: http://www.nvidia.com/view.asp?IO=linux_display_ia32_1.0-4349
  • login/su som root
  • Backup af xfree: cp /etc/X11/XF86Config /etc/X11/XF86Config.old (hvis din aktuelle XF86Config hedder -4 er det selvf. den du skal back'e up
  • Sætte default runlevel til 3 (så XFree ikke starter automatisk): vi /etc/inittab ... her retter du linien der starter med id:5:initdefault til id:3:initdefault
  • Lav en ordentlig kop kaffe
Nu er du så klar til at installere driveren. Når du er færdig kan du selvfølgelig sætte initdefault tilbage til 5 hvis du foretrækker at X starter op automatisk.

Det er sikkert ikke så svært som jeg får det til at lyde, men det kan godt betale sig at forberede sig... ellers koster det en masse besvær hvis noget kikser



G� til toppen af siden

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts

Skrevet - 24 Apr 2003 :  20:30:59  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote
Øhh jeg kan ik hit ud af det husk jeg er IKKE en nørd. så hvis du havde et nummer jeg måtte forstyre dig på ville det være dejligt, da du skriver det kan gå meget galt

[+35]6-PACK
G� til toppen af siden

[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts

Skrevet - 24 Apr 2003 :  21:29:18  Vis profil  Bes�g [+35]Lazy's hjemmeside  Klik for at se [+35]Lazy's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hvad mener du med det 6-PACK - jeg er da heller ikke nørd Jeg lyder nok bare underlig engang imellem
Jeg skrev heller ikke at det kunne gå meget galt! BAre blive lidt besværligt, for jeg mener at huske du en gang har geninstalleret pga. ged i din XF86Config

Under alle omstændigheder kan du jo lige kigge i dine private messages
G� til toppen af siden

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts

Skrevet - 24 Apr 2003 :  23:48:27  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote
Kan du ikke putte det du har puttet i private mesages i min mail også.

[+35]6-PACK
G� til toppen af siden

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts

Skrevet - 25 Apr 2003 :  22:15:48  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote

Thx for hjælpen Lazy, yderst nice træk at lade mig ødlægge hele din hygge fredag i familiens skød.

[+35]6-PACK
G� til toppen af siden

Heimdall
Friend of [+35]

Denmark
300 Posts

Skrevet - 30 Apr 2003 :  20:44:09  Vis profil  Bes�g Heimdall's hjemmeside  Klik for at se Heimdall's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
quote:
Originally posted by [+35]Lazy

Hehe, du skal bare sig nej 6-PACK :-)

Og bare rolig - du skal nok få lov at lave det selv, jeg kan holde din øl mens du taster ;-)



Hvorfor skal han bare sige nej
Det er ikke stoffer jeg spørger om...

DieBot 2.4 with AntiFrag-mod 1.8 installed, come join the server and watch it drop my stats...
G� til toppen af siden

[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts

Skrevet - 01 May 2003 :  12:27:33  Vis profil  Bes�g [+35]Lazy's hjemmeside  Klik for at se [+35]Lazy's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
quote:
Originally posted by [+35]Heimdall[Wa]


Hvorfor skal han bare sige nej
Det er ikke stoffer jeg spørger om...


Næh, det er garanteret bare mig der misforstod dig. (Ikke fordi jeg troede du mente stoffer )
Jeg troede du mente at han skulle oprette et script i /etc/init.d og symlinke en start fra /etc/rc3.d + kill fra rc0.d og rc6.d?
Her var jeg ret sikker på at det IKKE er den måde 6-PACK starter sine servere...
Hmm hvad mente du egentlig Heimdall?

Hov! Kom lige til at tænke på, er det egentlig nødvendigt med et kill link for både runlevel 0 og 6? (Altså hvis man vil starte servicen i 3 og også lade den køre videre i 5)
G� til toppen af siden

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts

Skrevet - 01 May 2003 :  17:34:46  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote
Heimdal kan du komme væk dette er mit private spørge hjørne.
Og nu til dagen spørgsmål
Jeg har instaleret mandrake 9.1 på min maskine sat den til og nubbe den ip routeren stikker den men kan se når den starter op at den selv finder en ip adresse og gennem tvinger den så nul net på maskinen.
Har du et smart svar på det ?

[+35]6-PACK
G� til toppen af siden

[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts

Skrevet - 01 May 2003 :  22:55:07  Vis profil  Bes�g [+35]Lazy's hjemmeside  Klik for at se [+35]Lazy's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hvis du har sat linux op til at få tildelt IP via DHCP, så "burde" det ikke være linux der er problemet.
Men er du sikker på at routeren giver den en IP? Jeg har tidligere oplevet problemer i netværk hvor XP-maskiner delte IP'er ud til højre og venstre :-)
Hvis du har en XP-maskine i netværket så prøv at slukke den inden du starter linuxmaskinen og se om problemet stadig er der...
G� til toppen af siden

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts

Skrevet - 01 May 2003 :  23:13:09  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote
Den kører med samme opsætning som den anden linuske maskine altså
IP via DHCP desuden er der IKKE nogen xp maskiner i netværket kun maskiner med win 2k og problemet er der også selv om den kører alene
Når maskinen kører 2k er der ikke noget problem

[+35]6-PACK
G� til toppen af siden

[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts

Skrevet - 02 May 2003 :  00:06:08  Vis profil  Bes�g [+35]Lazy's hjemmeside  Klik for at se [+35]Lazy's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hmmm. Så har jeg ikke lige et smart svar
Jeg går ud fra at du kun har et netkort i maskinen og at det er konfigureret som eth0.
Hvis du skriver flg. kommando i en shell: locate ifcfg-eth0
så burde du få et eller flere resultater (og bemærk lige hvor hurtigt det går i forhold til windows: "Søg efter blablabla... 3 dialogbokse... OK OK OK... vente vente vente" )
kopier en af disse til en diskette og post indholdet her (hvis det er mere end 7-8 linier kan du sende det til min mail istedet. Så kan vi måske spore os ind på problemet...
G� til toppen af siden

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts

Skrevet - 02 May 2003 :  19:56:18  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote
Jeg skulle vist have holdt mig til 9,0 da der er mega forskel på 9,0-9,1
9,1 er for nørdet til mig da jeg åbentbart ikke kan finde ud af og logge på som root da det du beder mig om åbentbart kræver at man er logget på som root.
Jeg fatter hat da begge maskiner er sat ens op med alt og alt virker på den ene [9,0] og den anden [9,1] halter og hænger hist og pist

[+35]6-PACK
G� til toppen af siden

[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts

Skrevet - 02 May 2003 :  20:43:33  Vis profil  Bes�g [+35]Lazy's hjemmeside  Klik for at se [+35]Lazy's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Ups... At glemme sit root password er decideret usmart uanset hvilken version af linux du kører.
Jeg har ikke set mandrake 9.1 så jeg aner ikke hvilke forskelle der er, men locate burde alle brugere kunne køre. Det er selvf. ligemeget hvis du ikke kan huske root-pass for så kan du ikke ændre noget væsentligt alligevel.



G� til toppen af siden

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts

Skrevet - 02 May 2003 :  21:07:51  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote
Jeg kan sagtens huske root pass men kan ikke se hvor man kan logge på som root.
Med 9,0 logger man bare ud som user og ind som root men den mulighed får man ikke med 9,1.

[+35]6-PACK
G� til toppen af siden

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts

Skrevet - 02 May 2003 :  22:59:11  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote
nu er jeg kommet lidt videre
Den blev ved med at skrige på at jeg skulle oprette en database med ordren #updatedb#
der efter fik jeg med #locate ifcfg-eth0# denne linie
/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0
det bliver jeg bare ikke ret meget klogere af

[+35]6-PACK
G� til toppen af siden

[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts

Skrevet - 02 May 2003 :  23:13:32  Vis profil  Bes�g [+35]Lazy's hjemmeside  Klik for at se [+35]Lazy's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
OK 6-PACK. Prøv at kigge i filen.
Den bør indeholde noget der ligner dette:
--------------------------
DEVICE=eth0
BOOTPROTO=dhcp
ONBOOT=yes
USERCTL=no
PEERDNS=yes
TYPE=Ethernet
-------------------------

Er der noget der er anderledes i din?
G� til toppen af siden

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts

Skrevet - 02 May 2003 :  23:54:33  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote
Det koster vist en opringning og få klaret det mysterium da den bare hopper tilbage i roden.

[+35]6-PACK
G� til toppen af siden
Side: af 2 Forrige emne Emne N�ste emne  
N�ste side
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.28 sek. Snitz Forums 2000