Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

Alle fora
 [+35] Offentlige fora
 [+35] Generelt
 Overførsel
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

Nbm
Dumrian

Denmark
422 indl�g

Skrevet - 20 Jul 2004 :  12:17:23  Vis profil  Bes�g Nbm's hjemmeside  Send Nbm en AOL besked  Klik for at se Nbm's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hej.

Jeg har haft problemer med at sende filer på det sidste. Det er begyndt at gå meget langsomt, jeg laver ingenting imens. Kan det passe at 6000 KB skal ta en time om at sende, med en 256/128 forbindelse?

Hilsen Nikolaj

Rettet af - Nbm @ 20 Jul 2004 12:18:06

Eskimo
Friend of [+35]

Denmark
1391 Posts

Skrevet - 20 Jul 2004 :  12:24:42  Vis profil  Bes�g Eskimo's hjemmeside  Klik for at se Eskimo's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Det kommer vel an på hvor du sender filen henne
G� til toppen af siden

KenZaI
Forum medlem

Denmark
1294 Posts

Skrevet - 20 Jul 2004 :  12:47:54  Vis profil  Bes�g KenZaI's hjemmeside  Klik for at se KenZaI's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Vil gætte på han sender fra msn- det er virkelig super super duper SLOOOW :D

G� til toppen af siden

[+35]Krakatau[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
744 Posts

Skrevet - 20 Jul 2004 :  15:46:19  Vis profil  Svar med Quote
Og jeg vil gætte på han har en firewall et eller andet sted.. nok mest sandsynligt i routeren.. eller hvis det er et lokalt netværk som hos mig.. så går det også langsomt når man skal sende til andre uden for det.
G� til toppen af siden

Crazy Dane
Friend of [+35]

Denmark
277 Posts

Skrevet - 20 Jul 2004 :  17:47:53  Vis profil  Bes�g Crazy Dane's hjemmeside  Klik for at se Crazy Dane's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
ja du skal bare nat den port programmet bruger fra den externe ip til den interne ip

Kun Bornholmske kvinder føder rigtige fiskere
G� til toppen af siden

[+35]Krakatau[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
744 Posts

Skrevet - 20 Jul 2004 :  22:59:15  Vis profil  Svar med Quote
og hvordan gør man så det?
G� til toppen af siden

Dahoon
Ubeskrivelig[xx(]

Denmark
533 Posts

Skrevet - 21 Jul 2004 :  16:48:38  Vis profil  Bes�g Dahoon's hjemmeside  Svar med Quote
Det er ikke nødvendigt at pille ved sin router for at sende filer (så er det i hvert fald en bræk router).

Der skal NAT'es hvis man skal have adgang til fx en ftp på et LAN fra internettet (da det er udefra forbindelsen startes), men sender man fra LAN'et og ud er det på LAN'et forbindelsen startes. Så har routeren nul og nix at skulle have sagt.
G� til toppen af siden

Frankness
Super forummedlem

Denmark
1399 Posts

Skrevet - 21 Jul 2004 :  18:09:36  Vis profil  Send Frankness en ICQ besked  Klik for at se Frankness's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Dahoon svar mig så lige på hvorfor jeg hverken kan sende filer over IRC. lave en CS server som folk kan joine ude fraog sidst men ikke mindst ikke lave en ftp server som mine venner kan komme på

Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn. Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformig musik.
G� til toppen af siden

[+35]MaDwEeSeR[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
4078 Posts

Skrevet - 21 Jul 2004 :  18:34:40  Vis profil  Bes�g [+35]MaDwEeSeR[Wa]'s hjemmeside  Klik for at se [+35]MaDwEeSeR[Wa]'s MSN Messenger adresse  Svar med Quote
IRC kan du også hvis dit mIRC er stadig rigtig op

CS Serveren kræver du åbner en port
FTP Serveren kræver du åbner en port
G� til toppen af siden

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 Posts

Skrevet - 21 Jul 2004 :  20:24:12  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Grundlæggende lyn-kursus i datakommunikation:
En "port" er en logisk "kanal"; det er den "dør" trafikken skal bruge. Når man NAT'er en port (åben), åbner man for potientiel trafik; dva. at trafik bliver lukket ind; "døren" er åben.

Bag en port, er der en SAP (Service Acces Point); dvs. det programel som forventes at have kommunikationen. F.eks. en FTP (typisk port 21, 22), en web-browser (typisk port 80, men ofte også 8080) eller CS (typisk port 27015).

Det snarte ved en NAT router, er at den kun er åben på de porte man har NAT'et. Det smarte ved en software-firewall, er at den kan se om SAP'en er aktiv og rent faktisk ønsker trafik, eller om man har lukket for SAP'en selv om porten er åben.

Jeg håber at det har kastet en smule lys over visse simi-nørdede udtryk.

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !
G� til toppen af siden

Frankness
Super forummedlem

Denmark
1399 Posts

Skrevet - 21 Jul 2004 :  22:58:42  Vis profil  Send Frankness en ICQ besked  Klik for at se Frankness's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
kigger lige på det imorgen.. mener ellers at alle mine porte er åbne i min ruoter..

Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn. Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformig musik.
G� til toppen af siden

Nbm
Dumrian

Denmark
422 Posts

Skrevet - 22 Jul 2004 :  17:28:04  Vis profil  Bes�g Nbm's hjemmeside  Send Nbm en AOL besked  Klik for at se Nbm's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Øh. Det fattede jeg ikke så meget af. Hmm router ? Er det ik en eller anden dims der står på bordet ?

G� til toppen af siden

Frankness
Super forummedlem

Denmark
1399 Posts

Skrevet - 22 Jul 2004 :  17:38:59  Vis profil  Send Frankness en ICQ besked  Klik for at se Frankness's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Øhm dette er lidt pinligt.. kan ikke huske bruger navn eller pass til min router :S nogen der ved hvoren jeg får fat i det igen.. eller Evt ved hvoren jeg kommer ind på min router med en anden bruger og pass.. det er en zyxel fra 650 serien mener jeg

G� til toppen af siden

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 Posts

Skrevet - 22 Jul 2004 :  19:12:35  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
CHRIST !
Find manualen til din router og se om der er et fif til at resette den. - Eller mail producenten.

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !
G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.28 sek. Snitz Forums 2000