Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

 Alle fora
 Computere
 [+35] Linux
 Ubuntu Linux
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 indl�g

Skrevet - 04 Feb 2005 :  11:29:39  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Som tidligere nævnt, har jeg rodet lidt med Gentoo. Men, jeg må indrømme at jeg er gået istå med den
Den har sin utvetydige fordele, som server OS, da den giver mulighed for en fint scalleret installation, men som desktop OS, er der for mange faldgruber.
Jeg har derfor kastet mig over Ubuntu, som har fået MEEEGET flotte anmeldelser worldwide.
Den er en flot krydsning af Debian og Redhat. Forstået på den måde at:
Den er 100% Debian, men med en brugerflade og installations lethed, som ikke lader "Rødhætte" noget tilbage.
Det to' mig 1 time og 10 minutter at hente installationsdisken via bittorrent (men jeg har jo oxe 4 Mb. for tiden) og mindre end 1 time at installere det.
Bagsiden af medaljen er, i modsætning til Gentoo'en, at det er en binær dist. Dvs. at pakkerne er prækompileret. Dette er naturligvis noget man kan ændre på, senere, men som udgangspunkt har linux aldrig været nemmere at kaste på (når man ser bort fra Knoppix).
Det er, IMHO, den ultimative dist. for begyndere og let øvede
Hvis du har en ledig 10 gig disk, skulle du prøve det: http://www.ubuntulinux.org/download/

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !

[+35]Dr.Zeepra[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
968 Posts

Skrevet - 04 Feb 2005 :  14:56:43  Vis profil  Bes�g [+35]Dr.Zeepra[Wa]'s hjemmeside  Send [+35]Dr.Zeepra[Wa] en ICQ besked  Klik for at se [+35]Dr.Zeepra[Wa]'s MSN Messenger adresse  Svar med Quote
tjaaa.... Debian og gnome er stadig lige min kop te :)

The Biggest, The Best - Better than the rest!
G� til toppen af siden

Dahoon
Ubeskrivelig[xx(]

Denmark
533 Posts

Skrevet - 18 Feb 2005 :  13:12:39  Vis profil  Bes�g Dahoon's hjemmeside  Svar med Quote
Jeg har lagt det ind og det ser lovende ud. Dog er jeg mere til KDE end Gnome og Ubuntu kommer desværre kun med Gnome. Godt nok skal det være let og ikke fylde for meget, men synes nu det ville være rart med KDE også, selvom jeg selvfølgelig bare kunne ligge det ind selv.

It was once believed that given infinite monkeys with keyboards and infinite time that they could recreate the works of Shakespeare. Thanks to Usenet, Email ,IRC, Forums, ICQ, AIM and especially MSN, we now know this isn't true.
G� til toppen af siden

Stampe
Friend of [+35]

Denmark
493 Posts

Skrevet - 14 Apr 2005 :  23:43:01  Vis profil  Bes�g Stampe's hjemmeside  Svar med Quote
quote:
Dog er jeg mere til KDE end Gnome og Ubuntu kommer desværre kun med Gnome


Jeg ved ikke på stående fod hvornår det er sket, men du kan bruge Kubuntu, ubuntu med kde.
G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.22 sek. Snitz Forums 2000