Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

Alle fora
 [+35] Offentlige fora
 [+35] Tweaks
 Virus?
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

Ull
Friend of [+35]

Denmark
1678 indl�g

Skrevet - 08 Feb 2005 :  16:48:06  Vis profil  Send Ull en ICQ besked  Klik for at se Ull's MSN Messenger adresse  Svar med Quote

Hey kloge hoveder

Jeg syntes min maskine opførte sig underligt (læs: den var langsom), og kørte adskillige scans på den. Min egen scanner (Avast) fandt ikke noget, så jeg tænkte at jeg lige ville prøve et par onlinescannere. Panda fandt ikke noget, virus112 fandt ikke noget, men ravantivirus fandt den her: Shadow.exe.

Jeg har scannet i fejlsikret tilstand, jeg har fjernet den manuelt (også fra regedit), men den dukker op igen hver gang jeg har været online. Spørgsmålet er så hvorvidt det overhovedet er en virus, eller om ravantivirus "bare" er overgearet?

WINDOWS\system32\Shadow.exe hedder den sti som er "inficeret"?

Den som smøre godt, køre godt.

DoNuT
Forummedlem

Denmark
110 Posts

Skrevet - 08 Feb 2005 :  17:17:36  Vis profil  Bes�g DoNuT's hjemmeside  Klik for at se DoNuT's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
http://www.glocksoft.com/trojan_list/Shadow_Phyre.htm
G� til toppen af siden

Ull
Friend of [+35]

Denmark
1678 Posts

Skrevet - 08 Feb 2005 :  17:22:33  Vis profil  Send Ull en ICQ besked  Klik for at se Ull's MSN Messenger adresse  Svar med Quote

Jeg har godt nok også fundet andre sider hvor de lister "shadow" som et problem der skal væk, men ingen sider som giver en overskuelig løsningsmodel.

G� til toppen af siden

Eskimo
Friend of [+35]

Denmark
1391 Posts

Skrevet - 08 Feb 2005 :  17:36:39  Vis profil  Bes�g Eskimo's hjemmeside  Klik for at se Eskimo's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hvad med og Gendannelsen? har du prøvet og deaktivere.
G� til toppen af siden

Ull
Friend of [+35]

Denmark
1678 Posts

Skrevet - 08 Feb 2005 :  18:26:31  Vis profil  Send Ull en ICQ besked  Klik for at se Ull's MSN Messenger adresse  Svar med Quote

Jeg har lagt sagen i hænderne på virusguruerne hos spywarefri.dk

Så nu håber jeg at de kan hjælpe en stakkels pcidiot som mig :)

G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.25 sek. Snitz Forums 2000