Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

 Alle fora
 Computere
 [+35] Linux
 Ubuntu: Grafikkort installering?
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

Fedtmule78
Psykoanalytiker

600 indl�g

Skrevet - 20 May 2005 :  08:19:29  Vis profil  Bes�g Fedtmule78's hjemmeside  Svar med Quote
Jeg forsøgte først på eksperten.dk:
http://www.eksperten.dk/spm/619127
Uden den vilde respons, jeg ved godt jeg er utålmodig, men det skal helst virke(igår).
Spørgsmålet forløber sig således, for dem som ikke gider kigge linket:

Nu er jeg HELT ny er Linux sammenhæng, og har for sjovt kastet mig over Ubuntu.

Dog kan jeg ikke helt greje det at installere hardware, det er vidst ikke lige som M$, hvor man bare klikker kør.

Grafikkortet, er et gammelt S3 Virge DX/GX, og jeg har fundet "noget", men ved ikke hvad jeg skal gøre ved det.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=s3+virge+linux+driver&meta=

Skal man indtaste noget kode i en prompt, eller hvordan?

Helst en udførlig beskrivelse:)

Venlig hilsen
Jack

[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts

Skrevet - 22 May 2005 :  20:17:14  Vis profil  Bes�g [+35]Lazy's hjemmeside  Klik for at se [+35]Lazy's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Ved du om det er xfree der kører som x-server på Ubuntu?

Hvis det er xfree, så start med at lave en backup af din x config:

cp /etc/X11/XF86Config-4 /etc/X11/XF86Config-4.backup

Prøv så at køre x configuratoren (typisk: /usr/X11R6/bin/xf86config )

Det er opsætning af hardware, så du skal være logget ind som root.

G� til toppen af siden

Stampe
Friend of [+35]

Denmark
493 Posts

Skrevet - 22 May 2005 :  20:48:23  Vis profil  Bes�g Stampe's hjemmeside  Svar med Quote
standard ubuntu bruger xorg, mener du kan skrive som root:
dpkg-reconfigure xserver-xorg

Så vil du se en menu med diverse opsætning til mus, skærm, grafikkort, keyboard etc...

http://www.ubuntuforums.org/ - Officiel ubuntu forum
http://madzzoni.1go.dk/ubuntu/ - uofficiel dansk ubuntu forum
G� til toppen af siden

Fedtmule78
Psykoanalytiker

600 Posts

Skrevet - 22 May 2005 :  20:57:47  Vis profil  Bes�g Fedtmule78's hjemmeside  Svar med Quote
Det med "xserver" virkede ikke, det jeg skulle bruge var:
nano /etc/X11/xorg.conf
Men der stod mit grafikkort til det rigtige, kan bare ikke ændre oplæsningen, til mere end 640x480, og det er lige lidt nok til mig. Så jeg slettede dynen igen, og venter på Mandrake bliver hentet færdigt.

Tak ellers:)
G� til toppen af siden

Dahoon
Ubeskrivelig[xx(]

Denmark
533 Posts

Skrevet - 24 May 2005 :  16:10:03  Vis profil  Bes�g Dahoon's hjemmeside  Svar med Quote
Og hvis så mandrake også bruger Xorg, hvad gør du så?
Henter Gentoo?
G� til toppen af siden

Fedtmule78
Psykoanalytiker

600 Posts

Skrevet - 24 May 2005 :  16:24:35  Vis profil  Bes�g Fedtmule78's hjemmeside  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]Dahoon[Wa]

Og hvis så mandrake også bruger Xorg, hvad gør du så?
Henter Gentoo?



Hehe, ja der er distroer nok at ta' af. Men hvis det ikke ser ud til at virke på ret kort tid, så opgiver jeg ret nemt Og så ender det nok bare med at der kommer en gammel Win2K på, for den kørte den ganske glimrende med.
Lidt tidsfordriv skal man jo have.
G� til toppen af siden

[+35]Tomcat
[+35] Soldier

Denmark
1309 Posts

Skrevet - 20 Jul 2007 :  17:02:51  Vis profil  Bes�g [+35]Tomcat's hjemmeside  Klik for at se [+35]Tomcat's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
jeg står med lidt samme problem, kom i bare vanvid til at teste ubunto 7.04 på konens pc og nu vil hun ikke af med det igen da det har mange sjove spil :( og jeg kan ikke finde ud af at hente og instalere en nvidia driver til det Geforce 4 TI4400 der sidder i og den vil ikke bruge en opløsning der er højere en 1280*1024, og vil da gerne udnytte den monitor hun har som kan køre 1680*1050.
P.S. fatter minus af de komandoer i skriver, har ikke engang fundet ud af hvor de skal indtastes :) så hvis nogen har lyst til at komme med lidt input skal det være på dummy niveau.

på forhånd tak

Tc over´n´out !
G� til toppen af siden

[+35]Den Gamle
[+35] Soldier

Denmark
248 Posts

Skrevet - 03 Aug 2007 :  07:53:38  Vis profil  Svar med Quote
TC - kommandoerne skal tastes ind i en terminal, under Programmer/tilbehør. Med sudo foran :-)

Ellers prøv Ubuntu Forums ... folkene derovre er ganske flinke.

mvh Ole / Den Gamle

"They couldn't hit an elephant from that distance ..."

Berømte sidste ord af nordstatsgeneralen John Sedgwick. Sekunder senere faldt han død om, dræbt af et skud fra en snigskytte.
G� til toppen af siden

KungPow
Nyt forummedlem

Denmark
22 Posts

Skrevet - 03 Aug 2007 :  09:54:15  Vis profil  Bes�g KungPow's hjemmeside  Klik for at se KungPow's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hvis du er på irc (quakenet), så er der altid hjælp at hente på #ubuntu. Rigtige mange der virkelige gider at tage sig tid til at hjælpe ! ! :D


G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.22 sek. Snitz Forums 2000