E M N E VISNING |
[+35]Jumpman |
Posted - 13 Jul 2011 : 02:17:48 Vi har fået sorteret lidt i mapcycle og fundet ud af på vejen at prøve et system der har været indbygget i gungame i lang tid men jeg har ikke brugt det så her er en lille forklaring på hvordan det virker.
Filter maps til map afstemning baseret på spiller. Man kan angive et minimum af spillere, som skal være logget ind på serveren, før mappet vises i afstemningen listen. For større maps, såsom knas_speedcastle_css eller de_dust2 ønsker man måske ikke at medtage dette map i rotationen, medmindre der er mindst 10 spillere på serveren. Dog vil man altid inkludere aim_shotty i mapcycle, da det er en relativt lille map.
Så skal man tilføje følgende i mapcycle: knas_speedcastle_css 10 de_dust2 10 aim_shotty
Håber i forstår forklaringen.
Så vi har fundet ud af følgende til en ny mapcycle, jeg syntes personligt den stadi er for lang, min meningen var at fjerne alle de maps der blev rtv'et på serverne og så fjerne rtv helt og kører en mapcycle med relative få maps på min ide var omkring ca 20-25 maps som kørte fast så var det min hensigt at en admin kunne lave en map vote og skifte maps på resten når der var behov for det, men nu prøver vi at sætte det op giv mig lige nogen dage og mange tak for hjælpen gutter det sætter jeg sku pris på.
mapcycle.txt 54 maps: gg_fy_snow aim_deagle7k 6 gg_4MiD_Arena 8 gg_!give_arena 4 gg_aim_shotty_2 gg_alleycat (fejl i konsol jeg prøver at finde filen som mangler på google) gg_arena_future gg_bathroom 10 gg_blitz gg_bluetechrainbow_35 4 gg_bobross gg_canyon 8 gg_cirular 6 gg_cold_day 16 gg_csbase 6 gg_csbase_35 6 gg_cutgrass_35 6 gg_dead_b2 6 gg_deaglewire 8 gg_dev_pipeline gg_dipmap 10 gg_dS_Arena 8 gg_dustpit gg_dust-temple gg_evergreenpark 10 gg_floatworld 14 gg_flow_rc 10 gg_fountainfight gg_funround 4 gg_funtimes_textures-l 6 gg_fusion_latex_finalgg_fy_shootup 10 gg_gardenworld 6 gg_giza gg_iceworld2k gg_iceworld_neo_css_v2 8 gg_kush gg_lego_arena_x 8 gg_Lego_X_Arena 6 gg_mario 10 gg_mario_bloodarena 12 gg_minesweeper gg_mini_mario_2 6 gg_mwsh_sand gg_NC_FastKill 4 gg_punishment 8 gg_quick gg_roman_ggn_v2 12 gg_scirocco_35 gg_simpsonsduff_ggn 12 gg_snowforts gg_supadeth 4 gg_theyard 6 gg_twentyminutes 12 gg_vc2_inferno 4
Maps der fjernes helt fra serveren: fy_simpsons_h gg_colorboxes1_35 gg_fortrush_bm gg_happyhardcore_35 gg_lotus gg_MN_keeper gg_nhs_good_and_evil_rev2 gg_pink_panther_2 gg_s_bend_ext gg_shotty_snow gg_simpsons_house_v2 gg_simpsons_street_turbo gg_tip_octal gg_toon_groove_v2 gg_works_35
Maps admin kan skifte eller lave vote på: Aim_Ag_TextureTown aim_deagle7k gg_4MiD_Arena gg_7_countryhouse gg_!give_arena gg_aim_shotty_2 gg_alleycat gg_arena_future gg_backgarden gg_bathroom gg_blitz gg_bluetechrainbow_35 gg_bobross gg_canyon gg_cirular gg_cold_day gg_colorboxes2_35 gg_csbase gg_csbase_35 gg_cutgrass_35 gg_dead_b2 gg_deaglewire gg_dev_pipeline gg_dipmap gg_dS_Arena gg_dustpit gg_dust-temple gg_eddland gg_evergreenpark gg_floatworld gg_flow_rc gg_fountainfight gg_funround gg_funtimes_textures-l gg_fusion_latex_final gg_fy_shootup gg_fy_snow gg_gardenworld gg_giza gg_giza_towers_trx_v2 gg_iceland_ip_1 gg_iceworld2k gg_iceworld_neo_css_v2 gg_kush gg_lego_arena_x gg_Lego_X_Arena gg_mario gg_mario_bloodarena gg_minesweeper gg_mini_mario_2 gg_mwsh_sand gg_NC_FastKill gg_punishment gg_quick gg_roman_ggn_v2 gg_scirocco_35 gg_simpsonsduff_ggn gg_snowforts gg_supadeth gg_theyard gg_twentyminutes gg_vc2_inferno |
18 N Y E S T E I N D L Æ G (Nyeste først) |
^Gummi I Gøbben^ |
Skrevet - 07 Aug 2011 : 04:23:52 quote: Oprindeligt skrevet af [+35]Jumpman
Ja men nu var problemet jo rtv og vi testet en masse maps sammen for at finde de bedste maps dem har jeg nu sat i mapcycle og fjernet votemap 3 runder før map slutter, man kan stadig lave en rtv og man kan stadig lave en vote på maps, skifte maps osv som man altid har kunne
Yep væk med det rtv men den melding er jeg jo kommet med mange gange men det er der endnu. |
[+35]Jumpman |
Skrevet - 03 Aug 2011 : 17:50:13 Ja men nu var problemet jo rtv og vi testet en masse maps sammen for at finde de bedste maps dem har jeg nu sat i mapcycle og fjernet votemap 3 runder før map slutter, man kan stadig lave en rtv og man kan stadig lave en vote på maps, skifte maps osv som man altid har kunne |
[+35]Degu |
Skrevet - 03 Aug 2011 : 16:38:15 gummi du kan da altid selv lave en vote hvis det er :) |
^Gummi I Gøbben^ |
Skrevet - 03 Aug 2011 : 15:44:42 savner nu den server med mapvote var også derfor jeg hoppede over på server 1 men så var det væk øv |
[+35]Jumpman |
Skrevet - 03 Aug 2011 : 10:53:10 RTV er stadig på begge server kører efter map cycle så med mindre der kommer en rtv vælger serveren maps efter mapcycle i fremtiden |
^Gummi I Gøbben^ |
Skrevet - 03 Aug 2011 : 09:31:00 quote: Oprindeligt skrevet af pappap
Jeg synes det her er et godt tiltag. Men efter at være vant til alm mapcycle synes jeg let man kommet til at spille de same maps hele tiden. Kan man ikke udlukke de sidste 10-15 maps fra mapvote i stedet for 6?
Hørt og væk med rtv |
[+35]Jumpman |
Skrevet - 31 Jul 2011 : 22:40:28 Jov det er da værd at prøve |
pappap |
Skrevet - 31 Jul 2011 : 14:29:57 Jeg synes det her er et godt tiltag. Men efter at være vant til alm mapcycle synes jeg let man kommet til at spille de same maps hele tiden. Kan man ikke udlukke de sidste 10-15 maps fra mapvote i stedet for 6? |
[+35]Jumpman |
Skrevet - 17 Jul 2011 : 01:39:50 musik ved knife fight, bib ved kill/level, musik ved map end sådan har det været siden valve kom med deres store opdatering sådan er det på mange nadre server stadig har skrevet om det i eventscripts forum uden held til at få det løst så det ser ud til det kommer til at kører sådan et stykke tid endnu :-( |
^Gummi I Gøbben^ |
Skrevet - 17 Jul 2011 : 00:40:39 Øhh gungame 2 serveren er jo nede vote er på gg 1 men mangler en masse sounds f.eks. musik ved knife fight, bib ved kill/level, musik ved map end, måske mere husker det ikke lige. og så er det lidt træls de bare trykker uden at se hvilket map de voter på og laver rtv der efter de fik meg sgu overtalt til at lave vote om vote selv om jeg var godt fra start i gg_bathroom hmm så selvf. map vote og har man sagt A må man jo også sige B selv om det var godtnok nederen men gik nu også fint nok på gg_giza også. |
[+35]Jumpman |
Skrevet - 16 Jul 2011 : 23:53:04 Så har jeg aktiveret gungame map voting virkede fra i morges men kun på gungame 1 serveren dog har jeg valgt lige at lade rtv'en være til vi har set hvordan det kører ellers har jeg en anden plan som nok virker bedre i sidste ende men nu starter vi hvor vi har aftalt.
Der kommer nu en map vote menu op 3 runder før map slutter hvor man kan stemme på næste maps serveren er sat til ikke at medtage de sidste 6 maps der er blevet spillet på serveren i voten og man kan vote på 4 maps.
Mapcycle forgår på denne måde.
Eks. gg_fy_snow aim_deagle7k 6 gg_4MiD_Arena 8
gg_fy_snow er altid med i mapcycle da der ikke er sat nogen min spiller på mappet, der imod aim_deagle7k der skal minst være 6 spiller på serveren før mappet kommer med i mapcyclen og igen der skal være 8 spiller på serveren før gg_4MiD_Arena kommer med i mapcycle osv. maps er stadig i række følge a til z jeg vil lige se hvordan gungame mapcycle vælger mapsne først. |
^Gummi I Gøbben^ |
Skrevet - 15 Jul 2011 : 02:36:51 Ok så det lyder jo meget fornuftig men håber sku godt nok det virker med min. spillere |
[+35]Jumpman |
Skrevet - 14 Jul 2011 : 21:30:41 Nej gummi ud af 39 maps hvor folk klagede over de samme maps hele tiden så er det stadig de samme maps bare 15 maps mere og fjerner jeg så rtv på serverne så er vi jo lige vidt, vi snakker om at fjerne rtv hvis jeg gør det skal der sku være nogen gode maps så nytter det ikke der lige pludselig er et stort map til 3 spiller og de ikke kan lave en rtv det tømmer serveren for spiller 100% sikkert udover det så kan vi stadig have map end votes på serveren hvis det er det i vil have men rtv'en skal væk det jo ikke sikkert at gg_mapcycle kører som jeg gerne vil have det når jeg aktivere den jeg er nød til at have en løsning i baghånden hvis det fejler og så er der jo nogen af mapsne vi spillede der bliver for store til at kører i en mapcycle fast ud over det sidder jeg og kigger på sourcemod randommaps overvejer at aktivere det for at se om det kan komme vores maps a til z til livs men om det så kan kører sammen med gg_mapcycle det så spørgsmålet det enten gg_mapcycle hvor jeg kan sætte min spiller på serveren før de kommer med i listen eller den alm mapcycle, sammen tror jeg ikke det kan køre, men jeg er jo nød til at komme med mine tanker nu vi har brugt så meget tid på at teste maps forleden aften men hvis gg_mapcycle ikke kører som det skal skal der sorteres yderlig i mapcycle for så bliver nogen af dem for store. |
^Gummi I Gøbben^ |
Skrevet - 14 Jul 2011 : 20:18:45 20-25 er jo ingenting de blir kedlige lynhurtigt så ska vi lave votes hele tiden det sku da surt så det da bedre med det gamle system hvor der kommer 4-5 maps at vote om ved map end og så væk med rtv script på som låser de maps der er spillet inden for eks.vis. 5-10 runder så de ik kan vælges det system har jeg før set og det virker rigtig godt måske også en ide til ffa'en så man får en god adspredelse sorteres der i maps var det jo helt forgæves det vi lavede til kl lort hmm |
DP |
Skrevet - 14 Jul 2011 : 19:21:00 bare dem vi spiller mest på er med.. der må være et sted man kan se hva for nogle maps der benyttes mest eller stemmes mest på. |
[+35]Jumpman |
Skrevet - 14 Jul 2011 : 18:19:48 Yep det er mange maps syntes jeg, før havde vi kun 39 og problemet var der var mange maps der blev rtv'et nu er der 54 det lige som det ikke rigtig passer sammen jeg ville gerne ned på max 20-25 maps i mapcycle resten kan admin lave map vote på eller skifte til tror jeg sortere lidt i listen ? |
[+35]Butter[Wa] |
Skrevet - 13 Jul 2011 : 20:57:08 Det er godt nok mange maps :), godt de ikke er alt for store, så man skal lære alle dem uden ad :) |
^Gummi I Gøbben^ |
Skrevet - 13 Jul 2011 : 07:31:02 Gør lige opmærksom på jeg har værret her hehe. |