Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
 Alle fora
 [+35] Offentlige fora
 [+35] Biler
 Er der nogle .....

Note: Du skal være tilmeldt for at skrive indlæg.
Tilmeld dig her. Tilmelding er gratis!

Skærmstørrelse:
Brugernavn:
Kodeord:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Tekst:

* HTML er slået FRA
* Forum-koder er slået TIL
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

E M N E    VISNING
Unlocked Posted - 15 May 2006 : 19:34:30
.... Der har efaringer med Scootere?!

Da der ikke var et scooter forum, prøver jeg under biler.

Jeg har en Pgo Hot 50.

Jeg har lige skiftet cylinder til en 47,6 mm.... ( Fra en 47 mm )

Den kørte fint til køge og hjem ( 14 km i alt ) men da jeg så skulle køre op på stadion kørte den simpelten så langsomt. 5 Km/t vil jeg tro. jeg havde fuld gas og den tog fulde omdrejninger men uden held.. Jeg har prøvet at stille lidt på omdrejningerne, men uden held.

Jeg er lidt lost nu!

Der er Tun-udstødning på, jeg håber satme ikke det er det. ( hvis det var til hjælp ).

Så jeg håber satme en af jer derude kan hjælpe mig.

Mvh. Jakob.
30   N Y E S T E    I N D L Æ G    (Nyeste først)
[+35]6-PACK Skrevet - 20 May 2006 : 21:30:54
Nu er en totakter ikke den store videnskab, tænding vil jeg ikke mene du har og burde have nødvendigt og stille på karburator burde være det samme da jeg mener at kunne læse at det du bare har fået fortaget er byttet din cylender ud med en der er boret op pgr af en ridse eller lignende (typisk 0,5 mm opboring ) men så du har sikkert fået medleveret et overstørelse stempel , har du tjekket at det stempel er det rigtige da et stempel af forkert overstørelse sagten kan gå i men vil komme til og klemme når den bliver varm og efter den har klemt er den med garanti ikke den samme mere.
En knækket stempelring vil også være en mulighed men den burde du kunne høre (lyder lidt ala et gammeldags vække ur)
Både klemt stempel og knækket ring vil ubelastet kunne rotere ved fulde omdrejninger men ved belastning miste pusten så af med cylinder igen.
MaDLaGGeR Skrevet - 20 May 2006 : 14:38:05
Hvis der er noget galt med fjedrene, så skal de skiftes.. man kan ikke indstille på dem =).. man køber strammere eller svagere og indstiller efter hvad man lige behøver =)
Unlocked Skrevet - 19 May 2006 : 22:28:19
Okay! .... Men Det er altså fjedrene jeg lige skal dreje en omgang , så de bliver stramme igen, og s sætte dem på ? eller hvad?
[+35]Casa Skrevet - 19 May 2006 : 21:45:30
ok den tager omdrejninger så er alt med benzin ok så er der kun koblingen tilbage.Glem alt det andet jeg skrev mig der var blind og ikke læste det sidste
Unlocked Skrevet - 19 May 2006 : 21:28:03
Okay! ... Jeg tjekker op på tingene en af dagene her! ... TJekker stempelringene,,, tjekker koblingensfjedrene,,.. ( Er det bare at dreje den en gang rundt så den bliver strammere ? )
[+35]Casa Skrevet - 19 May 2006 : 21:21:01
altså har den kørt som den skulle har du babbet den af for hurtigt og ikke givet den tid til at "sætte" sig som kan tage 100-500 km.Du har måske mistet en stempelring ville jeg lige tjekke.

Men først ville jeg tjekke om tanken er for tæt så gør den som du beskriver test evt ved lige at tage dækslet af og hør om den tager omdrejninger som forventet.Er det dét så kan du evt borer nogle små huller selv eller finde et andet dæksel som har det nødvendige træk.Den vil sikkert have mere luft nu end standard..
Good luck
Sp1T Skrevet - 19 May 2006 : 16:27:02
Muligvis skulle du overveje at give ret meget gas indtil du har kørt til? Det lyder til at du har for slappe koblingsfjedre.

Jeg kan anbefale Stylepro's kobling - det er en efterligning af Malossi bare et par hundrede kroner billigere. Køb den evt hos www.kgi.dk
MaDLaGGeR Skrevet - 19 May 2006 : 15:13:27
Der hvor skiverne som regel sidder, altså den der trækker din drivrem rundt er din Variomatik, også kaldet vario =)... koblingen er den anden der blvier trukket rundt, og som trækker baghjulet rundt, der er ingen skive i koblingen, med mindre du har en Aprilia Sonic =)...... for at komme til eventuelle koblingsfjedre skal du have bolten skruet af, derefter får du koblingen af, så skal du have koblingsskålen af den, pas på da det er en slyngkobling skal der som oftest en til at holde koblingsskålen under pres mens en anden skruer dens bolt af.. ellers flyver dne af pommerens til da trykfjedere ligger i spænd lige mellem skålen og selve koblingen... koblingsfjedrene er så de 2-3 små fjedre (afhænger af hvilken kobling man har) som sidder rundt i kanterne...

Hmm ved ikke lige helt hvad du vil have billeder af... men her er et link til en koblingsguide http://www.stalkerzone.dk/?id=hentguide&side=7 .... det er godt nok baseret på Hiper2 motorene, men den gælder generelt for alle 2-takts scootere :)
Unlocked Skrevet - 19 May 2006 : 14:17:18
Det vil jeg da håbe! ... Madlagger, du er flink hvis du finder billeder.. Hvis du har lyst
[+35]6-shooter_X Skrevet - 18 May 2006 : 22:57:20
Du lærer det nok :)
Unlocked Skrevet - 18 May 2006 : 22:33:31
Åhh! ....

Madlagger, det ville være en stor hjælp, hvis du fandt et billed og viste mig det der! Koblingen sidder inde der hvor skiven ( Den der gør så¨man kører hurtigere ) Sidder.. ?

Shooter : Nej... Han har nok af alt andet at lave, det bliver først engang til sommmer, siger han!
Så må man vel tage sagen i egen hånd!

Jeg kan lave en del, men ikke alt!
MaDLaGGeR Skrevet - 18 May 2006 : 21:35:18
Kan klart anbefale Polini Speed Clutch, den er lige til at overkomme =)
Men har du pillet ved dine koblingsfjedrer?.... det kan også være dem der enten er for stramme eller slappe..... altså hvis du tager et kig på koblingen, og der i det tilfælde ikke ikke er noget galt at se med den....

Weeee Indlæg nummer 1000 =P :D
.kolik Skrevet - 18 May 2006 : 20:45:10
eller opret en profil på www.scootergalleri.dk og hør dem...
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_alle.asp?PostPW=&formsort=m%E6rke%2C+model%2C+%E5rgang+ASC&brand=PGO&formsearch=hot+50
.kolik Skrevet - 18 May 2006 : 20:43:10
prøv og se se om du kan finde en "racing" fra polini... de er vist ret gode... men priser er også derefter...
[+35]6-shooter_X Skrevet - 18 May 2006 : 20:35:48
Er du uvenner med din far ?
Hvis han er mekaniker og han ikke, på et splitsekund, kan genkende en slidt kobling, er jeg glad for at jeg bor på den modsatte side af øen!!! Så skal jeg ikke risikere noget.
Unlocked Skrevet - 18 May 2006 : 20:22:31
Pis! .... Hvad kan i anbefale af koblinger ? ... jeg er ikk den store inde på det område! Jeg har set prisen svinger meget!
.kolik Skrevet - 18 May 2006 : 19:29:46
quote:
Oprindeligt skrevet af Unlocked

quote:
Oprindeligt skrevet af [+35].kolik[Wa]

RPM = omdrejninger (hans S ved jeg ikke lige hvad han skal med)
jamen tager den omdrejninger uden at kommer af sted ikke sker der bare ik noget når du giver den gas ?



Den tager omdrejninger uden at komme af sted!


så er det 100% din kobling !!
Unlocked Skrevet - 17 May 2006 : 22:41:27
Okay! Det vil jeg gøre imorgen Plus 1000 andre ting, fordi kvinder aldrig er tilfredse nok!
MaDLaGGeR Skrevet - 17 May 2006 : 18:29:09
det er helt forkert!.. eller det er dit varioskjold du har pillet af :D.... det hjælper ikke ret meget :D.... din karbu er det som dit luftfilter sidder monteret på.... der sidder også en studs.... men karbuen kan du skrue "bundkaret" af.... tjek for skruer under den og pil det så af... og så hvis det er der som der er kommet snavs.... så rens det og vupti hehe... =)
Unlocked Skrevet - 17 May 2006 : 17:37:18
Jeg har renset , der hvor remen sidder ( Der hvor skiven sidder, den man piller så det hele går hurtigere ) Men det var måske det forkerte? .. Nå jeg vil lige kigge på det imorgen!

^^ Jeg har renset filteret med trykluft!
MaDLaGGeR Skrevet - 17 May 2006 : 16:18:19
Ehhhrrrm det var karbu'en du skruede skruer af på right? der burde sidde cirka 2 skruer, når de er skruet af burde bundkaret faktisk næsten falde af af sig selv..... lyder som om du har overset en skrue, eller også at det er et andet sted du kigger, for der er da ingen skive omkring karbu'en på en PGO?..... oh well, men som de andre også skriver, så prøv og se om den er gal med filteret...
Unlocked Skrevet - 17 May 2006 : 13:54:16
Auto ... ^^ Ja Jeg har!

Jeg har taget en lille tur på den og den kører nogenlunde godt igen ... Men det kan da ikke være rigtigt, at man kun kan køre 15 km på den og så den skal stå i to dage og " Lade op " før den så kan køre igen.
Fumle Skrevet - 17 May 2006 : 12:21:22
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]6-shooter

For tynd blanding, hvis den ikke har noget moment.
Eller. Måske har du ikke fået stillet tænding efter du har skiftet cylinder?



Hvis den kun er de små ting der er lavet, betyder tændning ikke helt vildt meget på 2-taks

Men prøvede du at pille filteren af ?

Kører du med manuel choker eller auto ?
[+35]6-shooter_X Skrevet - 16 May 2006 : 22:14:01
For tynd blanding, hvis den ikke har noget moment.
Eller. Måske har du ikke fået stillet tænding efter du har skiftet cylinder?
Unlocked Skrevet - 16 May 2006 : 20:08:16
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35].kolik[Wa]

RPM = omdrejninger (hans S ved jeg ikke lige hvad han skal med)
jamen tager den omdrejninger uden at kommer af sted ikke sker der bare ik noget når du giver den gas ?



Den tager omdrejninger uden at komme af sted!
Unlocked Skrevet - 16 May 2006 : 20:07:18
**HOOOOOST ** Det prøvede jeg lige, Men kunne ikke få det af.. kan det være fordi det ikke har været taget af før? Det sad fandme godt fast. Jeg fik det ikke af. Jeg tror ikke nogle af skiverne er pillet, for den kører ca 75.. Burde den ik kører 80-90 med skiven pillet-Tunudstødning og 47.6 mm Cylinder?

Jeg satte endda nogle skruetrækkere imellem, så jeg ku se ned til der hvor den ene skive sidder ( Bundkarret ) Og der var en masse snavs.. men ku sku ikke få skidtet af! Så jeg valgte bare at skrue skruerne på igen..

Der er da ingen bestemt måde man skal tage det af vel ?
MaDLaGGeR Skrevet - 16 May 2006 : 19:32:10
Hmmmm koblingen er noget med hvornår den kobler ud...... dyser... fandme farligt at lege med det hvis du ikke ved noget og hverken dine dysserne eller karbuen.... der skal ikke meget til for at den varmesætter sig... eller du kører rundt og konstant drukner den,,,,,,, men som kolik skriver.. prøv lige at skrue bundkarret af din karbu.. og se om der ikke er kommet snavs deri... hvis der er det, så rens det og sæt på igen =)
.kolik Skrevet - 16 May 2006 : 19:19:58
RPM = omdrejninger (hans S ved jeg ikke lige hvad han skal med)
jamen tager den omdrejninger uden at kommer af sted ikke sker der bare ik noget når du giver den gas ?
Unlocked Skrevet - 16 May 2006 : 18:38:24
For at være helt sikker, hvad betyder rpms?
Fumle Skrevet - 16 May 2006 : 17:08:08
Prøv at hive luft filteren helt af og se om den tager rpms

Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.2 sek. Snitz Forums 2000