Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

 Alle fora
 Lidt af hvert
 Eat at Joe's
 Anmeld din kogebog
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 indl�g

Skrevet - 29 Apr 2006 :  21:07:03  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Man behøver ikke kunne skrælde en gullerod, for at skrive en kogebog. Denne konstantering, er desværre en sørgelig sandhed.
Personligt har måtte se mange penge smidt ud af køkkenvinduet, på kogebøger som så spændende ud, men handlede om uinteressant (og i nogle tilfælde aldeles usidselig) mad. Den værste af dem bruger jeg, som nok nogen af jeg ved, som underlag til min mussemåtte
Derfor: Anmeld her din ynlingskogebog !!!

Alle indlæg i denne tråd som ikke er en anmeldelse af en uovertruffen kogebog, vil blive slettet.

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !

Rettet af - [+35]Shotgun Joe @ 29 Apr 2006 21:11:32

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 Posts

Skrevet - 29 Apr 2006 :  21:09:19  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
"Den høje kogebog"
Kontroverciel, grundig, etnografisk, alternativ.
Alt i alt en rigtig god bog, som man desværre ikke bruger alt for meget.
Fås i Demos boghandel.

7 ud af 10 kokkehuer.

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !

Rettet af - [+35]Shotgun Joe @ 29 Apr 2006 21:21:52
G� til toppen af siden

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 Posts

Skrevet - 29 Apr 2006 :  21:21:24  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
"Who's afraid of Indian Cooking ?"
Af Lali Nayar & Rajul Suxena
ISBN 81-86112-64-2

Dette er nok min yndlings kogebog overhoved, et sandt mesterværk. Selv om jeg har haft den i over 10 år, bruger jeg den jævnligt.
Indisk madlavning har i mange år stået mit hjerte meget nært, men det er forbløffende svært at få gode bøger om emnet. Det er nemt nok at få bøger som vidrebringer massere af opskrifter, men man får intet indblik sammenhængen. Derfor komme man hurtigt til at opføre sig som en Amerikansk turist med et Dansk tagselvbord; silden skal IKKE samme med risalamante.
Denne bog giver et næste unikt indblik i Indisk køkkentradition og er organiseret i menuer, kategoriseret i anledninger. Det hele gengivet paralelt som både vegetar og ikke-vegetar.

10 ud af 10 kokkehuer.

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !

Rettet af - [+35]Shotgun Joe @ 29 Apr 2006 21:22:49
G� til toppen af siden

local?Drunk
Friend of +35

Denmark
1235 Posts

Skrevet - 29 Apr 2006 :  23:36:51  Vis profil  Klik for at se local?Drunk's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
jeg er jo en mægtig koge "entusiast" (aner ikke hvordan det staves) og halvt uddannet kok.
Og jeg vil med stolthed i sind udtrykke at, jeg har over 20 kogebøger på rækken mellem hulebjørnens klan og div. bøger om det antikke europa som fanger mig i den grad sammen med mine højt skattede bøger om Babylon og mesopotamien som jeg skatter endnu højere.
men der er én bog som topper dem alle:
FRØKEN JENSEN, med sylte bog.
Længe har jeg ledt efter en bog hvor der var opskrifter i til normale menneskers køkken behov. Og den fandt jeg her.
So Go For It



Også en trofast spiller på www.travian.dk
->RuneMaster server 5+1, og
www.travian.com
server 1.
G� til toppen af siden

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 Posts

Skrevet - 30 Apr 2006 :  08:35:37  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]local?Drunk[Wa]

jeg er jo en mægtig koge "entusiast" (aner ikke hvordan det staves) og halvt uddannet kok.
Og jeg vil med stolthed i sind udtrykke at, jeg har over 20 kogebøger på rækken mellem hulebjørnens klan og div. bøger om det antikke europa som fanger mig i den grad sammen med mine højt skattede bøger om Babylon og mesopotamien som jeg skatter endnu højere.
men der er én bog som topper dem alle:
FRØKEN JENSEN, med sylte bog.
Længe har jeg ledt efter en bog hvor der var opskrifter i til normale menneskers køkken behov. Og den fandt jeg her.
So Go For It



Den indgår også i min samling og jeg bruger den også af og til.
Frøkken Jensen er helt klart en hjørnesten i klassisk gastronomi; et grundigt opslagsværk hvor der er massere af hjælp at hente.
Dog må jeg sige at: man har det med at vokse fra den.
Gi' den til teenagere der flytter hjemmefra og folk som ikke kan koge et æg. Den bibringer ikke noget nyt, men indeholder næsten en komplet samling af basisviden, til den glade køkkenassistent.

8 ud af 10 kokkehuer.

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !
G� til toppen af siden

[+35]Siehoff
[+35] Soldier

Denmark
929 Posts

Skrevet - 30 Apr 2006 :  11:15:52  Vis profil  Bes�g [+35]Siehoff's hjemmeside  Klik for at se [+35]Siehoff's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Karolines kogebøger



Remember to SMILE everyday
G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.22 sek. Snitz Forums 2000