Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

 Alle fora
 [+35] Offentlige fora
 [+35] Biler
 Hvilken bil ?
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

IspinD
Friend of [+35]

Denmark
952 indl�g

Skrevet - 05 Nov 2007 :  18:57:20  Vis profil  Klik for at se IspinD's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hejsa folkens.


Jeg står og skal ud og kigge på en del biler her snart. Jeg har selv spurgt rundt blandt venner/familie.

Jeg har det lidt sådan. Jeg vil helst have en ny bil til 150 k. Som vist i tidligere indlæg har jeg snakket med Ramses omkring en Seat Ibiza 1,4 motor med 85 hk. En flot bil til omkring 155 k med ekstra udstyr. Alufælge, skørter osv.
Ellers har jeg kigget lidt på en Mitsubhitchi colt med 95 heste. Den koster 153 k og en billig forsikring til knap 3 k om året. Eneste jeg har hørt er at mitsubitchi er for dyr i reperationer. ?

Da jeg ikke er elitebillist vil mange biler være for dyre at forsikre, men både Seat og Mitsubitchi har nogle fantastiske tilbud.

Mit nummer 1 er en Saxo 120 hk 1,6 men den vil tryg have 46 k om året i forsikring, så det droppede jeg igen.

Ellers en Golf 3 er også lækker nok til en 50-60 k. Men flere reperationer end en ny og lidt dyre forsikring.

Har i nogle råd til hvad jeg som 18 årig skal gøre/købe ? Især taget i betragtning med forsikring. Evt tricks til at gøre det billigere.

Hvad skal man købe hvis det skal være en brugt i klassen 10 k til 30 k, klassen 50 k til 100 k og så klassen nye biler. ?

Håber der er nogen med gode erfaringer fra andre unge billister ;)


Mvh Daniel

Enken kan IKKE se forskel på skills og cheat. Sorry enke, men det passer.

[+35]Dude
[+35] Soldier

Denmark
12426 Posts

Skrevet - 06 Nov 2007 :  08:50:49  Vis profil  Svar med Quote
Der er vel kun to mulige veje, hvis du vil have en billig løsning:

1) Køb en af de mærker der reklamerer med deres egen forsikring, så har du en chance for at betale dig fra en forsikring på en lidt sjovere bil.

2) Køb en billig brugt bil med så lille motor og så få heste som muligt. Den kan du forsikre til en billig penge, og hvis bilen selv er billig nok behøver du heller ikke betale for Kasko. I den forbindelse skal du glemme alt hvad der lyder Brian/sporty, betegnelser som 2,0/GT/GTI/GSI/osv. mangedobler prisen på forsikringen. Med denne løsning kan du skaffe dig skadesfri år til en overskuelig pris.

Hvis du vælger løsning 2, kan du være heldig at finde lidt mere spændende biler, der i små oplag er produceret under mere acceptable betegnelser. Et eksempel: Jeg havde en Toyota Corolla Hatchback 1,6XLI fra 1993, det er præcis samme bil som 1,6GSI modellen, den eneste forskel er at der ikke var sportssæder i min fra fabrikken, det var samme undervogn og samme 114HK motor. Til gengæld kostede min ca. 50% mindre at forsikre...

Play 4 FUN
Jo mere man øver sig - jo mindre undskyldning har man for at være ringe...
G� til toppen af siden

Frankness
Super forummedlem

Denmark
1399 Posts

Skrevet - 06 Nov 2007 :  09:19:21  Vis profil  Send Frankness en ICQ besked  Klik for at se Frankness's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hvis du er intereseret. så kender jeg en der har sin toyota Supra til salg for 200.000,- betaler du 15K mere oven i så for du anlæg og playstatioen med :)

Det skal dog siges at den er højre styret :)

Har selv været ude og køre i den. og gal den er nice :)

Grund til salg. han vil have en anden supra der har har flere HK :)

Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn. Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformig musik.

Rettet af - Frankness @ 06 Nov 2007 09:21:36
G� til toppen af siden

IspinD
Friend of [+35]

Denmark
952 Posts

Skrevet - 06 Nov 2007 :  18:44:47  Vis profil  Klik for at se IspinD's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]Dude[Wa]

Der er vel kun to mulige veje, hvis du vil have en billig løsning:

1) Køb en af de mærker der reklamerer med deres egen forsikring, så har du en chance for at betale dig fra en forsikring på en lidt sjovere bil.

2) Køb en billig brugt bil med så lille motor og så få heste som muligt. Den kan du forsikre til en billig penge, og hvis bilen selv er billig nok behøver du heller ikke betale for Kasko. I den forbindelse skal du glemme alt hvad der lyder Brian/sporty, betegnelser som 2,0/GT/GTI/GSI/osv. mangedobler prisen på forsikringen. Med denne løsning kan du skaffe dig skadesfri år til en overskuelig pris.

Hvis du vælger løsning 2, kan du være heldig at finde lidt mere spændende biler, der i små oplag er produceret under mere acceptable betegnelser. Et eksempel: Jeg havde en Toyota Corolla Hatchback 1,6XLI fra 1993, det er præcis samme bil som 1,6GSI modellen, den eneste forskel er at der ikke var sportssæder i min fra fabrikken, det var samme undervogn og samme 114HK motor. Til gengæld kostede min ca. 50% mindre at forsikre...



Hej Dude

Mange tak for svaret.

Jeg har nemlig også overvejet at gøre løsning 1. For lige at blive elitebilist og kører billigt en 3 år evt. Og derefter kan jeg så få en brian bil der kan noget. Løsning 2 lyder også fornuftigt, og nice trick du lavede der med dit køb mht forsikring.

Toyota ? Kørte den godt ? Dyr i reperationer ? eller noget andet bemærkelsesværdigt ?
Har nemlig kun hørt godt om brugte Toyota skam også nye.

Frankness:

200 k er for meget. Men ellers tak for tilbuddet ;)

Enken kan IKKE se forskel på skills og cheat. Sorry enke, men det passer.
G� til toppen af siden

[+35]Dude
[+35] Soldier

Denmark
12426 Posts

Skrevet - 07 Nov 2007 :  08:53:06  Vis profil  Svar med Quote
Jeg var såmænd helt godt tilfreds med min Toyota, den var i hvert fald væsentligt sjovere at køre end min nuværende 68hk Peugeot 207 Diesel... Den model jeg havde (92-97), havde et par svagheder man skulle være opmærksom på ved køb, nemlig rust i skærmene og en køler med en tendens til at ruste hul i, men bortset fra det havde jeg faktisk kun minimalt med reparationer på den. Min personlige holdning er så at den efterfølgende model er en omgang kønsløst skrammel, men det er bare min personlige holdning.

Play 4 FUN
Jo mere man øver sig - jo mindre undskyldning har man for at være ringe...
G� til toppen af siden

[+35]Mr.Mox
[+35] Soldier

Denmark
2137 Posts

Skrevet - 07 Nov 2007 :  10:54:53  Vis profil  Bes�g [+35]Mr.Mox's hjemmeside  Svar med Quote
Sådan een her var min første bil ...


Den havde den fordel at den var så billig at jeg nøjedes med ansvarsforsikring og havde dels billig forsikring men også nogle år til at opbygge ancinnitet hos forsikringsselskabet.

Men gamle/billige biler er kronisk upålidelige og kræver at du enten kan eller vil skrue selv.

Så Dudes forslag 1 lyder som den mest farbare vej.


When they outlaw guns, only outlaws will have guns
G� til toppen af siden

[+35]Dude
[+35] Soldier

Denmark
12426 Posts

Skrevet - 07 Nov 2007 :  14:26:20  Vis profil  Svar med Quote
Mox, desværre er den type ikke billig mere, jeg har en god ven der lige har købt en årgang '43 i rimelig stand, det var da faktisk halvpebret for en gammel bil i kun rimelig stand...

Men tror nu også jeg havde hoppet på forslag 1, hvis det var mig der var i den situation. Jeg er i den heldige situation at jeg har haft kørekort i 6 år, men har 8 års skadesfri kørsel (forsikringsselskaber er nu mærkelige!!!).

Play 4 FUN
Jo mere man øver sig - jo mindre undskyldning har man for at være ringe...
G� til toppen af siden

IspinD
Friend of [+35]

Denmark
952 Posts

Skrevet - 07 Nov 2007 :  17:34:04  Vis profil  Klik for at se IspinD's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Okay mange tak Duuude :D


fee bil der mox :D måske lidt koldt om vinteren ? eller er der varme i sæderne hahahha :D

Enken kan IKKE se forskel på skills og cheat. Sorry enke, men det passer.
G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.23 sek. Snitz Forums 2000