Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

Alle fora
 [+35] Offentlige fora
 [+35] Server
 rtv og wtj
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
N�ste Side
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne
Side: af 2

DP
Forummedlem

Denmark
576 indl�g

Skrevet - 20 Sep 2011 :  18:21:44  Vis profil  Klik for at se DP's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
er det muligt at fixe det så man kun kan joine et team EN gang og kun kan skifte hvis man bliver "balanceret" af serveren?... og kan vi fixe det så når man har valgt et map via rtv, at man så spiller det færdig inden man kan rtv igen... var inde på ffa i dag.. der var en del wtj og rtv fordi man lige fik en dårlig start... der var et ret tydeligt mønster i det i dag nemlig.. og hvis ikke, er det muligt at man kan force en player tilbage på det team vedkommende startede i??.. for det havde jeg sgu lyst til i dag da..

Hvorfor fryser computeren når den bliver for varm?

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 20 Sep 2011 :  22:30:15  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Det sku mange ting på en gang den skal jeg lige sluge :-)

Det der med at kun kunne joine et team en gang skal jeg lige kigge på mener jeg har set et eller andet om det et sted men kan sku ikke huske hvor skriver det lige bag øret men der kan jeg ikke love dig noget endnu :-)

Ang rtv kan man feks gører følgende:
// Number of players required before RTV will be enabled.
sm_rtv_minplayers "0" Denne kunne sættes til max sm_rtv_minplayers "14" dvs man kan først lave en rtv efter serveren er fyldt om med 14 spiller

// Time (in seconds) before first RTV can be held
sm_rtv_initialdelay "20.0" Kan feks sættes til 1200 sec = 20 min istedet for som den er sat nu til 20 sec

// Time (in seconds) after a failed RTV before another can be held
sm_rtv_interval "180.0" Den er sat til 180 sec = 3 min denne kan feks sættes op til 3600 sec = 1 time men ved map skift mener jeg den starter forfra altså nulstiller tiden.

Dvs. der skal være 14 spiller på før rtv bliver aktiveret, så vil der gå 20 min før første rtv kan laves og til sidst hvis første rtv failer vil der gå yderlig 1 time før næste rtv kommer op håber du forstår hvad jeg mener men hvilken settings der vil være bedst ved jeg ikke dette er kun et eks på hvad vi kunne gøre.

G� til toppen af siden

DP
Forummedlem

Denmark
576 Posts

Skrevet - 21 Sep 2011 :  11:49:09  Vis profil  Klik for at se DP's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
det er bare at eksperimentere lidt med det jo.. så ser vi hvad der løser sig bedst

G� til toppen af siden

^Gummi I Gøbben^
Super forummedlem

Denmark
2225 Posts

Skrevet - 21 Sep 2011 :  14:56:10  Vis profil  Bes�g ^Gummi I Gøbben^'s hjemmeside  Send ^Gummi I Gøbben^ en AOL besked  Klik for at se ^Gummi I Gøbben^'s MSN Messenger adresse  Svar med Quote
sm_rtv_initialdelay "20.0" Kan feks sættes til 1200 sec = 20 min istedet for som den er sat nu til 20 sec
sm_rtv_interval "180.0" Den er sat til 180 sec = 3 min denne kan feks sættes op til 3600 sec = 1 time men ved map skift mener jeg den starter forfra altså nulstiller tiden.
Jeg vil tro det er den her model der virker bedst selvom ffa ik lige er min stærke side.
Altså de 2 samtidig og ikke den første vil jeg umidelbart tro virker bedst.

Solen skinner månen lyser det pis regner og knald fryser.
G� til toppen af siden

[+35]Butter[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
1232 Posts

Skrevet - 21 Sep 2011 :  17:25:55  Vis profil  Svar med Quote
sm_rtv_minplayers "0" med 14 spillere er klart en dårlig ide. Er der 14 spillere på serveren, er det med 100 % sikkerhed et map folk gidder spille. Hvis den skifter til et map som der ikke er steming for, leaver der hurtigt et par stykker, og så kan de resterende på serveren intet gøre. Det er jo netop hvis serveren bliver affolket at rtv er en god funktion.

sm_rtv_initialdelay "20.0" Der er jeg lidt splittet, for på den ene side er der irriterende når rtv bare kører, og man flere gange i streg skifter map. På den anden side, er der kun 4 valg til rtv når mappet kommer op, og jeg har selv oplevet at alle 4 valg er håbløse. Så når et stort flertal har stemt for et map, er det af måske nødvendighend, mere end et ønske om det konkrete map. Derfor bliver der også i den situation hurtigt et flertal for rtv igen.

sm_rtv_interval "180.0 den er tilgengæld noget jeg er positivt stemt over for. Hvis ikke det kan lykkes at skabe flertal for et nyt map, så skal man ikke have chancen igen alt for hurtigt. Det er lidt lige som med eu afstemning, man bliver ved med at kunne stemme, indtil folk endelig stemmer ja.

Samlet set må jeg sige det kun er den sidste jeg syntes skal være mere striktiv, idet det andet efter min mening fjerner det som RTV egentlig er til for. Nemlig at man i fælleskab kan blive enige om at et nyt map er tiltrængt.
G� til toppen af siden

[+35]Jumpman

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 21 Sep 2011 :  18:54:03  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Ok serveren er jo sat til max 25 min mp_timelimit 25 og max 20 runder mp_maxrounds 20

Kunne jo gøre følgende:
sm_rtv_minplayers "0" RTV kan startes med 1 eller flere spiller på serveren
sm_rtv_initialdelay "20.0" Første RTV kan først startes efter 20 sec med 1 eller flere spiller på serveren
sm_rtv_interval "1500" For at stoppe RTV resten af mappet ud mp_timelimit 25 kunne jeg sætte sm_rtv_interval til 1500 sec = 25 min

Skal vi gøre et forsøg ?

G� til toppen af siden

DP
Forummedlem

Denmark
576 Posts

Skrevet - 21 Sep 2011 :  19:05:17  Vis profil  Klik for at se DP's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
tjo

G� til toppen af siden

[+35]Jumpman

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 21 Sep 2011 :  19:54:19  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Kunne jo også gøre følgende:
sm_rtv_minplayers "0" RTV kan startes med 1 eller flere spiller på serveren
sm_rtv_initialdelay "120.0" Første RTV kan først startes efter 2 min med 1 eller flere spiller på serveren
sm_rtv_interval "1500" For at stoppe RTV resten af mappet ud mp_timelimit 25 kunne jeg sætte sm_rtv_interval til 1500 sec = 25 min

G� til toppen af siden

[+35]Butter[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
1232 Posts

Skrevet - 21 Sep 2011 :  21:14:53  Vis profil  Svar med Quote
jeg stemmer for dit sidste forslag som et godt forsøg.

Når vi er ved det, hvordan kommer man frem til de 4 map, som auto kommer til afstemning når der bliver rtv ?
G� til toppen af siden

^Gummi I Gøbben^
Super forummedlem

Denmark
2225 Posts

Skrevet - 21 Sep 2011 :  21:35:56  Vis profil  Bes�g ^Gummi I Gøbben^'s hjemmeside  Send ^Gummi I Gøbben^ en AOL besked  Klik for at se ^Gummi I Gøbben^'s MSN Messenger adresse  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af Butter

jeg stemmer for dit sidste forslag som et godt forsøg.

Når vi er ved det, hvordan kommer man frem til de 4 map, som auto kommer til afstemning når der bliver rtv ?

Jamen når ffa bopsene ytrer sig selv holder jeg mig pasiv.

G� til toppen af siden

Den_sorte_ninja
Gæsteadmin

Denmark
161 Posts

Skrevet - 22 Sep 2011 :  00:25:26  Vis profil  Svar med Quote
jeg vil give gummi ret den skal vi måske afprøve:) hvis den bliver sat til 20 min istedet for 20 sec så skulle det hjælpe, jeg vil nu give dp ret det kunne være rart at kunne tvinge en spiller tilbage på det hold han kommer fra så vi slipper for alt det fordels join.
G� til toppen af siden

^Gummi I Gøbben^
Super forummedlem

Denmark
2225 Posts

Skrevet - 22 Sep 2011 :  10:18:49  Vis profil  Bes�g ^Gummi I Gøbben^'s hjemmeside  Send ^Gummi I Gøbben^ en AOL besked  Klik for at se ^Gummi I Gøbben^'s MSN Messenger adresse  Svar med Quote
quote:

sm_rtv_minplayers "0" med 14 spillere er klart en dårlig ide. Er der 14 spillere på serveren, er det med 100 % sikkerhed et map folk gidder spille. Hvis den skifter til et map som der ikke er steming for, leaver der hurtigt et par stykker, og så kan de resterende på serveren intet gøre. Det er jo netop hvis serveren bliver affolket at rtv er en god funktion.

sm_rtv_initialdelay "20.0" Der er jeg lidt splittet, for på den ene side er der irriterende når rtv bare kører, og man flere gange i streg skifter map. På den anden side, er der kun 4 valg til rtv når mappet kommer op, og jeg har selv oplevet at alle 4 valg er håbløse. Så når et stort flertal har stemt for et map, er det af måske nødvendighend, mere end et ønske om det konkrete map. Derfor bliver der også i den situation hurtigt et flertal for rtv igen.

sm_rtv_interval "180.0 den er tilgengæld noget jeg er positivt stemt over for. Hvis ikke det kan lykkes at skabe flertal for et nyt map, så skal man ikke have chancen igen alt for hurtigt. Det er lidt lige som med eu afstemning, man bliver ved med at kunne stemme, indtil folk endelig stemmer ja.

Samlet set må jeg sige det kun er den sidste jeg syntes skal være mere striktiv, idet det andet efter min mening fjerner det som RTV egentlig er til for. Nemlig at man i fælleskab kan blive enige om at et nyt map er tiltrængt.

Måske ffa bopsene sku gå sammen om at lave en liste med hvilke maps der er ønskede med x antal spillere på server for jeg tror da bestemt godt der ku trænge til at blive møget ud der også feks. dd2 1spiller nuke 4spillere osv. dd2 trækker altid folk til server jo men op til jer.

G� til toppen af siden

DP
Forummedlem

Denmark
576 Posts

Skrevet - 22 Sep 2011 :  12:13:17  Vis profil  Klik for at se DP's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
jeg vil egentlig have nogle flere maps osse.. det er lidt træls med den mapcycle.. det samme konstant.. de_villa f. eks

G� til toppen af siden

[+35]Jumpman

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 22 Sep 2011 :  15:25:36  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Ja men som jeg har skrevet mange gange før jeg ligger gerne nye maps op men jeg har så travl med at holde serverne opdatere, forumet, skrive med folk på steam friends, hjælpe folk og mange andre ting + jeg har min familie som også skal passes så hvis i vil have nye maps på FFA eller Gungame serverne så ligger i bare et links evt et screenshot og et direkte links hvor mappet kan downloades

G� til toppen af siden

DP
Forummedlem

Denmark
576 Posts

Skrevet - 22 Sep 2011 :  16:30:46  Vis profil  Klik for at se DP's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
det bar pingeling... desuden må folk finde sig i fornyelse.. man kan ik leve i fortiden hele tiden.. så linker lige nogle maps asap

G� til toppen af siden

[+35]Jumpman

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 22 Sep 2011 :  19:15:12  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Så kigger jeg på det asap om 2 til 3 ugen med alt det jeg efter hånden skal lave jeg ville have lidt mere gang i forumet må sige det fik jeg vist også og lidt til damm kan dårligt nok følge med he he

G� til toppen af siden

[+35]Jumpman

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 22 Sep 2011 :  22:02:15  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Lad os se hvordan det kører jeg ændret settings til:
sm_rtv_minplayers "0"
sm_rtv_initialdelay "120.0"
sm_rtv_interval "1500"

G� til toppen af siden

DP
Forummedlem

Denmark
576 Posts

Skrevet - 23 Sep 2011 :  08:00:53  Vis profil  Klik for at se DP's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
nice... så hopper jeg på ffa i dag og ser hva de sker

G� til toppen af siden

[+35]Rekop
[+35] Soldier

Denmark
1172 Posts

Skrevet - 23 Sep 2011 :  11:14:05  Vis profil  Svar med Quote
Ved det kan laves sådan,at der bliver skiftet teams midtvejs i gamet..det kunne være super hvis det kunne komme op at køre..ved at der er gamer der lige ser hvilket map der er det næste og så vælger de det team der er nemmest at spille..
G� til toppen af siden

^Gummi I Gøbben^
Super forummedlem

Denmark
2225 Posts

Skrevet - 23 Sep 2011 :  13:22:59  Vis profil  Bes�g ^Gummi I Gøbben^'s hjemmeside  Send ^Gummi I Gøbben^ en AOL besked  Klik for at se ^Gummi I Gøbben^'s MSN Messenger adresse  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af rekop63

Ved det kan laves sådan,at der bliver skiftet teams midtvejs i gamet..det kunne være super hvis det kunne komme op at køre..ved at der er gamer der lige ser hvilket map der er det næste og så vælger de det team der er nemmest at spille..

Har jeg vist også foreslået engang men der var ingen respons fra ffa bopsene ellers en god ide du gamle.

G� til toppen af siden

[+35]Jumpman

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 23 Sep 2011 :  15:32:41  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
ok så mener i jeg skal arbejde mere måske i kunne hjælpe mig med at finde det plugin i snakker om så vil jeg da gerne give det et forsøg jeg skal nok også selv prøve at lede men jeg ved ikke hvad jeg skal lede efter så den er lidt svær, men der er jo team control på serverne så man kan jo ikke bare joine det team man har lyst til... eller er det deaktiveret på FFA ?

G� til toppen af siden

[+35]Butter[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
1232 Posts

Skrevet - 23 Sep 2011 :  19:58:02  Vis profil  Svar med Quote
nej man kan kun joine ved at trykke 5. så det fungerer nærmest ok syntes jeg.

her er i hvert fald link til en af de mods der kan klare sagerne, men om det er fuldt af bugs ved jeg ikke.

http://forums.alliedmods.net/archive/index.php/t-64042.html
G� til toppen af siden

[+35]Jumpman

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 23 Sep 2011 :  20:10:51  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
det ser ok ud ligger jo under Approved Plugins jeg skal nok kigge på det asap takker :-)

G� til toppen af siden

[+35]Jumpman

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 29 Sep 2011 :  23:00:39  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
sm_rtv_minplayers "0"
sm_rtv_interval "1500"

Hvordan kører det efter jeg har ændret settings på rtv ?

G� til toppen af siden

^Gummi I Gøbben^
Super forummedlem

Denmark
2225 Posts

Skrevet - 30 Sep 2011 :  03:22:40  Vis profil  Bes�g ^Gummi I Gøbben^'s hjemmeside  Send ^Gummi I Gøbben^ en AOL besked  Klik for at se ^Gummi I Gøbben^'s MSN Messenger adresse  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]Jumpman

sm_rtv_minplayers "0"
sm_rtv_interval "1500"

Hvordan kører det efter jeg har ændret settings på rtv ?

Det må være en til DP var godt nok på ffa i dag eller øhh i går hehe men lå slet ik mærke til noget spillede jo bare der var ingen rtv.. der blev genemført mens jeg var på

Rettet af - ^Gummi I Gøbben^ @ 30 Sep 2011 03:24:26
G� til toppen af siden

[+35]Butter[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
1232 Posts

Skrevet - 30 Sep 2011 :  08:53:06  Vis profil  Svar med Quote
Syntes det fungerer fint lige pt. Der er i hvert fald ikke problemer med at der bliver rtv flere runder i streg.
G� til toppen af siden

DP
Forummedlem

Denmark
576 Posts

Skrevet - 30 Sep 2011 :  10:44:25  Vis profil  Klik for at se DP's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
rtv ligger fint nu.. men det med at man selv kan skifte team skal der lige kigges på.. vi har nogle der hele tiden skifter hold efter hvem der vinder.. så hvis det kun er serveren der balancere ville det være pingeling

G� til toppen af siden

[+35]Jumpman

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 30 Sep 2011 :  11:20:16  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af rekop63

Jeg har lagt et halftime plugin ind på FFA serveren "Moves all players to the opposite team at halftime" som prøve fortæl hvis det er helt hen i vejret

G� til toppen af siden

[+35]Butter[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
1232 Posts

Skrevet - 30 Sep 2011 :  13:20:06  Vis profil  Svar med Quote
sweet, det tror jeg bliver godt.
G� til toppen af siden

^Gummi I Gøbben^
Super forummedlem

Denmark
2225 Posts

Skrevet - 30 Sep 2011 :  18:38:16  Vis profil  Bes�g ^Gummi I Gøbben^'s hjemmeside  Send ^Gummi I Gøbben^ en AOL besked  Klik for at se ^Gummi I Gøbben^'s MSN Messenger adresse  Svar med Quote
quote:

sweet, det tror jeg bliver godt.

Enig der det er kun fairplay med skift på halvvejen.

G� til toppen af siden

Gix
Forummedlem

Denmark
68 Posts

Skrevet - 30 Sep 2011 :  18:48:43  Vis profil  Svar med Quote
Var vel bedre hvis den tog hensyn til runder frem for tiden. Og så sætte maptime lidt op for at tage hensyn til det.
Da når man er få players inde slutter runderne ret hurtigt og så ka man nå måske 15-17 runder på det ene team og så skifter den til 3 på det andet.

Og så også det med at den "nulstiller" cash til $800 ved skiftet. Det kunne vi godt være foruden vil jeg mene.

G� til toppen af siden
Side: af 2 Forrige emne Emne N�ste emne  
N�ste side
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.36 sek. Snitz Forums 2000