Forfatter |
Emne |
|
[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5
Denmark
6728 indl�g |
Skrevet - 27 Dec 2014 : 10:59:16
|
Ja så skete det vist igen, jeg kan dog ingen angreb se i vores logs men nu er mit net nede på 2 dag på servernes ip adresse.
Jeg ved ikke hvornår de kommer op, nu skal jeg lige snakke med min udbyder så tager jeg den der fra.
Men tror godt vi kan bestræbe os på at skulle finde et andet sted vi kan have vores fysiske server stående, vi skal på ingen måder ud og leje en server, vi skal finde et sted hvor vi kan have vores server stående så vi har fuld kontrol over vores server gerne et sted som er beskyttet med ddos angreb som http://www.ovh.co.uk/ jo er men ved ikke om man kan have sine egene server hos dem, men det kommer nok til at koste nogen penge tror jeg, så jeg ser gerne hvis i gerne vil forsætte med at spille på vores egen server at i selv hjælper med at undersøge nettet for muligheder, ellers kan jeg godt love jer det kommer til at tage laaaaang tid hvis jeg selv ene mand skal sidde og undersøge nettet for muligheder.
Udover det så skal denne udebyder også have fri trafik ellers ender det med en kæmpe regning
Så for at sige det lige ud ingen server før vi har fundet en løsning desværre. |
|
|
[+35]Butter[Wa]
[+35] Soldier
Denmark
1232 Posts |
Skrevet - 28 Dec 2014 : 20:21:08
|
Jeg har ingen viden at byde ind med desværre. |
|
|
[+35]CHIP[Wa]
[+35] miniCOW - G5
Denmark
105 Posts |
Skrevet - 29 Dec 2014 : 00:27:25
|
Jeg har heller ikke noget at byde ind med desværre. De lukkede ned for den afdeling der havde servere stående ved min udbyder da der ikke var interesse for det mere. |
Argh, c'mon, jeg er stadig på Glock!
|
|
|
[+35]Degu
[+35] miniCOW - G5
Denmark
2218 Posts |
|
^Gummi I Gøbben^
Super forummedlem
Denmark
2225 Posts |
Skrevet - 29 Dec 2014 : 08:13:51
|
Kan kun sige at vi skulle være på fiber engang i 2015, efter hvad jeg har "hørt" fra min nabo. |
Solen skinner månen lyser det pis regner og knald fryser. |
|
|
[+35]Jumpman
Denmark
6728 Posts |
Skrevet - 30 Dec 2014 : 08:48:59
|
Jeg har sku ikke så meget forstand på det med at finde et sted at opstille vores server og gerne med fritrafik hvilket skulle være umuligt at få her i DK som jeg har læst rundt omkring.
Men hvad med dem her http://www.verinet.dk/serverhosting.htm jeg ved ikke hvad de koster men kan se at man kan have
Hos Verinet betaler du kun for DEN PLADS OG TRAFIK du bruger og der er ikke krav om minimumskøb. F.eks. koster 2 rackservere kun 128,- pr. måned + trafik og strøm. Og alle har 24 timer adgang til alle centre
FLERE internetopkoblinger flere steder, medarbejder bredbånd og serverhosting på samme trafikabonnement. Du behøver kun 1 abonnement og kan have flere servere i flere server hosting centre eller servere placeret i virksomheden med direkte opkobling til DIX fra 7 øre pr. GB.
Men som sagt så er jeg pænt lost på det område forslag eller en der ved hvad det drejer sig om hvis vi skal finde et nyt sted til vores server og hvis de nogen sinde skal op og kører igen.
Med VERINET SERVER-HOSTING sker der ikke noget hvis du overstiger trafikmængden i nogle dage/måneder. Kun hvis 90 dages gennemsnit overskrides. Man kan nemlig låne forlæns og baglæns i 90 dage. Andre serverhosting leverandører fakturerer hvis du blot overstiger med 1 MB. 19" RACK-SERVERE OG RACK-HOSTING leveret af Verinet har alle faciliteter og med direkte DIX placering minimeres trafikken da trafikken på DIX er gratis og DIX er den mest centrale placering i Danmark. |
|
|
[+35]Jumpman
Denmark
6728 Posts |
Skrevet - 30 Dec 2014 : 23:24:26
|
quote: Oprindeligt skrevet af [+35]Degu
http://secrethost.dk/hosting/co-location/ Måske den her kan bruges?
jeg ved sku ikke rigtig hvad jeg skal sætte den til men det jo noget co et eller andet jeg intet ved om
Men hvis jeg har valgt det rigtige koster det 955 i oprettelse og 960 pr. mrd. i leje hvis 3 mrd. valgt vælges 36 mrd. så det kun 560 men som sagt så ved jeg ikke hvad co er for noget, hele ideen er jo at vi kan rykke vores morfar server over til en udbyder for mig ser det ud som om man kun kan leje.
Tror det er en Quad core xeon 2,0Ghz 8GB Ram 1TB disk 1 Ip adresse til kr. 599,-/md men det også leje og Dino og jeg har ikke den viden til at sætte en ny server op som den vi har og vores 2 linux experter har valgt ikke at besvarer mine emails.
Men som sagt jo flere der undersøger market jo hurtigere får vi vores elsket server tilbage.
|
|
|
|
[+35]Degu
[+35] miniCOW - G5
Denmark
2218 Posts |
Skrevet - 31 Dec 2014 : 02:14:54
|
quote: Oprindeligt skrevet af [+35]Jumpman
quote: Oprindeligt skrevet af [+35]Degu
http://secrethost.dk/hosting/co-location/ Måske den her kan bruges?
jeg ved sku ikke rigtig hvad jeg skal sætte den til men det jo noget co et eller andet jeg intet ved om
Men hvis jeg har valgt det rigtige koster det 955 i oprettelse og 960 pr. mrd. i leje hvis 3 mrd. valgt vælges 36 mrd. så det kun 560 men som sagt så ved jeg ikke hvad co er for noget, hele ideen er jo at vi kan rykke vores morfar server over til en udbyder for mig ser det ud som om man kun kan leje.
Tror det er en Quad core xeon 2,0Ghz 8GB Ram 1TB disk 1 Ip adresse til kr. 599,-/md men det også leje og Dino og jeg har ikke den viden til at sætte en ny server op som den vi har og vores 2 linux experter har valgt ikke at besvarer mine emails.
Men som sagt jo flere der undersøger market jo hurtigere får vi vores elsket server tilbage.
Læste også man ikke må bruge dem til gaming. |
|
|
[+35]Jumpman
Denmark
6728 Posts |
Skrevet - 31 Dec 2014 : 09:30:49
|
Hmm den havde jeg ikke lige læst hvorfan fandt du det ? |
|
|
|
[+35]Degu
[+35] miniCOW - G5
Denmark
2218 Posts |
Skrevet - 31 Dec 2014 : 17:16:27
|
Stod gemt under http://secrethost.dk/forretningsbetingelser/
"Game hosting er IKKE tilladt. Hvis serveren bruges til gameserver, og den efterfølgende bliver angrebet, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 699 + moms pr. registreret angreb." |
|
|
[+35]Jumpman
Denmark
6728 Posts |
Skrevet - 01 Jan 2015 : 13:10:03
|
Kommer til at koste knaster med alle de angreb vi har he he |
|
|
|
[+35]Jumpman
Denmark
6728 Posts |
Skrevet - 03 Jan 2015 : 10:50:36
|
Så fik jeg fat i min udbyder, serverne er lukket ned perm og kommer ikke op igen, starter jeg serverne op så vil jeg blive sagt op som kunde.
Men jeg har fået lov at forsætte med vores subdomæne hjemmeside så jeg tror sku bare jeg frigiver den nye ip adresse på tagwallen på et tidspunkt, nu har min udbyder aldrig set man angriber en hjemmeside men det skal jeg nok sørge for de får at se, for så har de et generelt problem hos comx hvis det sker, for de kan nemlig ikke nægte mig at have en hjemmeside sat op på den nye ip, så måske jeg kunne tvinge dem til at indvistere i noget udstyr der tager ddos angreb hvis hjemmesiden bliver angrebet.
Så i bund og grund vil jeg bare poste at vi har fået ny ip på tagwallen personen kan jo ikke se om det er til serverne, og måske DiNO skulle ligge en fælde ud i vores server info så vedkommende tror vores server stadig kører, jeg skal lige tænke over hvad fan vi gør.
Men en ting er 100% sikker ingen server før vi har fundet et sted de kan stå med fri trafik og jeg kan ikke se noget lys forude, måske vi kunne prøve at sætte den op hos et andet medlem på et tidspunkt, men 100% her vil de nok også blive ddos'set men nu venter v og ser tiden an, måske i kan hjælpe med at søge nettet tyndt for udbyder hvor vi kan sætte vores server op ingen udbyder ingen server desværre. |
|
|
|
[+35]Jumpman
Denmark
6728 Posts |
|
[+35]DiNO
[+35] Clan Founder, [+35] Member of COW
Denmark
2843 Posts |
|
[+35]Degu
[+35] miniCOW - G5
Denmark
2218 Posts |
Skrevet - 04 Jan 2015 : 04:09:06
|
Ja det er jo nok ret dyrt når ingen af dem skriver nogle priser :( |
|
|
[+35]Jumpman
Denmark
6728 Posts |
Skrevet - 04 Jan 2015 : 12:11:15
|
Uanset hvad så skal de server op igen koste hvad det koste vil så må vi bare indfører betaling tror der er en del der gerne vil ligge lidt knaster så vi kan få vores server op igen men den tid den sorg hoved sagen er vi finder en løsning asap. |
|
|
[+35]The boss
[+35] Soldier
Denmark
13 Posts |
Skrevet - 04 Jan 2015 : 18:08:45
|
Hej venner Jeg har ikke en dyt forstand på hvordan man søger på disse ting, men er selvfølgelig meget intresseret i at få serverne op at køre igen. Jeg har en 3,5 mb forbindelse, det gode gamle kobbertråd, så det er vist ikke her de skal stå:) Jeg er med på betaling til serverne hvis det bliver den sidste mulighed:) |
|
|
[+35]Julefar[Wa]
[+35] Soldier
Denmark
1 Posts |
Skrevet - 04 Jan 2015 : 18:29:09
|
Da jeg er lidt af en fattingrøv (lever på revalidering) har jeg desværre ikke mulighed for at lægge penge til en server. |
|
|
[+35]Jumpman
Denmark
6728 Posts |
|
[+35]Bountyhunter
[+35] Soldier
Denmark
58 Posts |
Skrevet - 06 Jan 2015 : 01:20:07
|
hej jeg har sat en server op på min server som jeg har lejet ved http://www.soyoustart.com/ie/essential-servers/ det er måske ikke optimalt men jeg vil gerne være med til at teste om den kan bruges indtil vi finder en løsning serverens adresse er 5.196.197.99:27015 og har ddos beskyttelse på jeg har fuld kontrol over den jeg har oprettet en VPS hvor der er installeret css ind til videre med modsource, vil gerne låne admin.cfg eller hvad du bruger jumpman måske kan du installere/rette til de cfg filer den mangler og evt. configurere den så jeg og dig selv har admin, giv mig et vink hvis det har interesse |
[+35] Bountyhunter
|
|
|
[+35]Jumpman
Denmark
6728 Posts |
Skrevet - 06 Jan 2015 : 09:22:59
|
Det fint Bountyhunter men man har ikke fuld kontrol over en server man lejer og vi bruger ikke admin.cfg men en mysql database til sådan ting, det lidt lige som den skovssgaard har lejet jeg kan sætte den op men den kommer aldrig i nærheden af vores egen opsætninger og de ting vores egen server arbejder med, logs og demoer ovs. det er en by i Rusland da man ikke kan ligge koder/scripts ind der fixer sådan ting på en lejet server. dvs du har ikke adgang til selve linux systemet hvilket er et must for at vi kan forsætte hvor vi slap med vores egen server, hvis jeg har misforstået dig så ret mig lige.
Alle vores vigtige ting kører via en mysql database og ikke via .cfg filer det er alt fra admin, stats, automatisk pakning af demoer og logs, slette og ligge dem på nettet det bare lidt af det, dette kan kun lade sig gøre hvis man har 100% kontrol over hele linux serveren og det tvivler jeg altså på du har fået da du ikke har serveren stående fysisk hos en udbyder men lejet den.
Men jeg er da frisk på at kigge på den hvis det er, hvis det er skal jeg have dine ftp oplysninger brugernavn, adresse og password på en mail og så skal jeg vide om du vil have den sat op som FFA eller GG, tror nu ikke endnu en GG server vi trække flere spiller til du skal nok nærmere tænke på FFA men det jo op til dig da det er dig som har lejet den.
Men et rigtig godt intativ du har gjort der syntes jeg, nu ved jeg ikke hvad dig og skovsgaard betaler i leje men de penge ville være bedre tjent hvis vi finder et hostnings firma hvor vi kan opsætte vores egen server når den tid engang kommer. Men måske jeg har misforstået dit emne kan jo se det er en dedicated servers du har lejet med antiddos beskyttelse. |
|
|
[+35]Bountyhunter
[+35] Soldier
Denmark
58 Posts |
Skrevet - 06 Jan 2015 : 09:56:09
|
Jeg har fuld adgang til linux systemet jeg kan installere lige hvad der passer mig :)
|
[+35] Bountyhunter
|
|
|
[+35]Jumpman
Denmark
6728 Posts |
Skrevet - 06 Jan 2015 : 22:12:04
|
ok det lyder sku godt har været logget på via ssh men det ser sort ud for mig, hvor meget forstand har du selv på Linux, vi bruger jo debian på klanens server ? |
|
|
[+35]Bountyhunter
[+35] Soldier
Denmark
58 Posts |
Skrevet - 07 Jan 2015 : 02:03:52
|
Kan du ikke sende mig de filer du har som skal installeres og hvis du har nogle links til doumentation kan jeg forsøge at sætte den op jeg har ikke den store forstand på linux men som regel er dokumetationen til at forstå hvis dem der har lavet det har opdateret det og linksene virker :) om det er debian eller centos er vist ligemeget der er blot forskel på hvordan man henter filerne og forskellige kommandor |
[+35] Bountyhunter
|
|
|
[+35]Jumpman
Denmark
6728 Posts |
Skrevet - 07 Jan 2015 : 09:31:32
|
Jeg skal bare bruge nogen ftp oplysninger så kan jeg sætte serveren op, men når du nu har lejet en Dedicated Servers hvor der er adgang til alt kunne det jo være fedt at få den sat op som vores egen server men så kræver det nok ungamed kommer på banen igen hvilket jeg tvivler på han gør, elles er det jo lige fedt med en Dedicated Servers hvis den ikke kan sættes op efter vores behov så kan vi lige så godt forsætte med den server skovssgaard har lejet men ville gerne tjekke det antiddos beskyttelse af på din server. Skovssgaards server er sat op så den opdateres med vores egen linux stats, admin osv. og stadig kører fra vores egen server dog er det umuligt at få automatisk pakning af demoer og logs, slette og ligge dem på nettet osv. det ville vi kunne gøre på din hvis vi havde en persone der har 100% forstand på linux, tror mig det ungamed har lavet kræver mere end dig og mig til sammen for at komme til at køre vi har jo også vores eget kontrolpanel til serverne som mange har hos en udbyder vores virker bare efter vores behov sådan små ting er vigtig for os derfor vi invisterede 11-12000 kroner i egen server.
Jeg kan ikke sende filerne da de fylder 640 MB måske lidt mere
Jeg tænkte at hvis man kunne tage en diskafbildning af vores linux og ligge over på din så ville det jo være perfekt men så er der jo problemer med hardware osv da det jo ikke er ens på den måde kunne vi få alt det med ungamed i tidernes morgen har lavet men om man kan sådan ting med linux ved jeg ikke og der skulle jo nok stadig rettes i et eller andet hvilket jeg lover dig du nok ikke kan læse dig til nogen steder han er pænt hardcore ham ungamed til sådan ting og vores linux er ikke sat op efter en standard løsning for det vi selv har læst os til stemmer ikke overens med det ungamed har lavet så det meget svært at finde rundt i.
Men jeg har måske et es i ærmet og kan finde en person som har 100% forstand på linux, min ide er at få personen til at sætte din server op efter vores behov altså sådan som vores egen kører, tilbyde dem 2 gratis server meller 16 og 24 slots hvor vi så selv beholder 5 server hvis han gider sætte linux op for os ellers kan jeg desværre ikke se hvordan din server nogen sinde kan komme til at løse vores problem da du og jeg aldrig kommer til at finde ud af det system ungamed har lavet til klan +35 uden det så er vi lige så godt stillet med at leje en server hos en gaming udbyder kan jeg ikke få det som vi har det nu så er det lige meget så ryger hele ideen med det vi har brugt tid på de sidste 1½ år og må sku sige jeg ikke er meget for bare at smide 1½ års arbejde ud i skraldespanden.
Men nogen ftp oplysninger så kan jeg sætte serveren op enten som ffa eller gg men som jeg siger den kommer aldrig i nærheden af det vi har nu hvis vi ikke finder en hardcore linux programør som gider hjælpe os, jeg er utrolig glad for dit intativ med at leje en Dedicated Servers vi kan bruge men som sagt vi har nogen behov og krav til opsætning ellers vil en normal lejet game server være lige så god som også er ddos beskyttet.
Håber du ikke misforstår mig |
|
|
[+35]BuggA^[Wa]
[+35] Soldier
Denmark
139 Posts |
Skrevet - 08 Jan 2015 : 09:44:51
|
Jeg har desværre heller ikke nogen viden at byde ind med :(. Men der er da helt klart nogen som må være irreteret på +35 siden de gider blive ved med at bruge tid på at ligge serverene ned? |
|
|
[+35]Bountyhunter
[+35] Soldier
Denmark
58 Posts |
Skrevet - 08 Jan 2015 : 10:35:16
|
lad nu være med at undervurdere mig og dig, en server bør sættes op til standard for det tekniske og fysiske, så er der selve css serveren den skal som minimum sættes op som standard, tages backup derefter kan man sætte alle de tweeks og plugins in som man vil anvende alt andet er dobbelt arbejde og kan ikke overlades til en 3 person hvis dokumentationen ikke er i orden :) |
[+35] Bountyhunter
|
|
|
[+35]Jumpman
Denmark
6728 Posts |
Skrevet - 08 Jan 2015 : 15:46:25
|
Jeg undervudere ikke os 2 men selve linux skal kører 100% før alt andet kom på ts3 i aften efter 2030 så vi kan snakke sammen så skal jeg vise dig hvordan vores linux kører men selve opsætningen af den får vi altså problemer med med mindre du er hardcore expert i linux og tror sku ikke du kan læse dig til det ungamed har lavet nogen steder han arbejder jo med sådan ting til daglig hvis det skal kører som det gør på morfar, der skal jo min 2 gerne 7 server + hjemmeside og mysql tilgang fra nettet som skal sættes op på den server hvis det skal køre efter de krav vi stiller i COW. Ungamed er ikke online mere så glem ham.
Tror altså du skal have en rundvisning i vores system før vi forsætter nogen steder så kom forbi vores ts3 kanal i aften så kan vi snakke om tingene prøver at se om jeg kan få DiNO til at komme online der omkring også.
Jeg har svært ved at følge med dig er jeg ked af at sige eller du ikke forstå hvad jeg mener.
Først skal vi have et kontrolpanel hvor kun COW og nu dig nu du betaler for serveren har adgang til ingen andre medlemmer skal have noget som helst adgang til selve linux kontrolpanel eller for den sag skyld heller ikke adgang til at starte/stoppe/restarte server det gør admin in-gamen hvis der er behov for det og så er der en hulens masse andre ting der også skal kører og jeg tvivler stadig på at dig og mig nogen sinde kan få kodet sådan ting sammen.
Jeg ved godt hvordan jeg installere steam og hlxce på linux via ssh resten af opsætningen af CSS forgår via FTP jeg kan sku bedre forklare dig det på ts3 end ved at skrive det her.
Kom ts3 i aften så snakker vi om tingene. |
|
|
[+35]Jumpman
Denmark
6728 Posts |
Skrevet - 08 Jan 2015 : 20:54:09
|
Ok her er mit forslag
Vi skal have debian ind i stedet for centos 6.X_64.
Der skal installeres apache, mysql og ftp
Så kan jeg tage filerne fra vores egen Linux og ligge over i roden af /var/www/ som ungamed har lavet jeg er helt sikker på disse koder ikke stemmer overens med det system du har lagt ind centos 6.X_64 derfor debian
Alle server kan installeres med det samme det ved jeg også hvor skal ligge og så få dem op og kører, derefter vil det tage mig lidt tid at få konfigureret resten som pakning af demoer og logs men det ved jeg også hvor skal ligge men det jo de koder ungamed har lavet og det vil jeg æde min hat på ikke stemmer overens med centos 6.X_64 igen derfor debian.
Opsætning af apache der kan jeg kigger på vores egen Linux hvordan ungamed har lavet og lave en copy/paste det vil jeg mene vil virke hvis vi bruger debian, mysql kan nok også overfører fra morfar til din så vil det også passe, men du skal regne med der går noget tid før det hele bare kører lidt normalt jeg har kun tid til at kigge det hele igennem når familien ikke er hjemme eller efter 2100 hver dag når de sover og det kommer til at tage tid nu er det jo heller ikke fordi vi har travlt med at få nye server op ned mindre de kører som vores server kørte før.
Jeg tror selv på det er måden det skal gøres på vi sætter din op med samme system som vi bruger på morfar og derefter kigger ungameds filer igennem for samme opsætning og så kan jeg så sidde ved siden af og se hvilken filer ungamed har rodet med da jeg ved hvor de fleste ligger på morfar, er pænt bange for vi ikke kommer i nærheden af vores opsætning når vi ikke har tjek på om de koder ungamed har lavet kan kører sammen med centos 6.X_64 og jeg vil ikke til at at skulle lave om i koderne det vi har nu virker 100% så det bare om jeg kan finde ud af i længden at få det til at kører på samme måde på din server. |
|
|
[+35]Jumpman
Denmark
6728 Posts |
Skrevet - 08 Jan 2015 : 20:59:16
|
Og kom så på TS3 hvis vi skal finde ud af noget, for at sige det lige ud så skal serverne kører som de gør på vores egen Linux ellers forsvinder hele ideen med det system vi har brugt osianer af tid på og vi ville være lige så godt stillet med at leje en game server som vi havde hos gamelaunch.dk hvis det ikke kan komme til at kører som vi har arbejdet på i lang tid og så er vi jo lige vidt med serverne bortset fra din er antiddos beskyttet som den eneste forskel. |
|
|
|
|
Emne |
|