Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

 Alle fora
 Lidt af hvert
 Eat at Joe's
 Mild grøn chili "past" ("Glock 18")
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 indl�g

Skrevet - 04 Oct 2003 :  18:48:49  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Det er efternånden længe siden at Jeg sidst har postet en opskrift, så her kommer den:

Min milde grønne chili, er en let syrlig, pickles-agtig sag. jeg har ofte overrasket folk som ikke er helt så meget, eller slet ikke, til chili som mig selv, med den.
Den er god til næsten alt, som gerne må smage af lidt mere

ingridienser:

ca. 100 g friske grønne chili (en god håndfuld).
5-6 fed hvidløg, eller efter behag.
1-3 stilke lemmongrass.
1 løg.
2 limefrugter.
2-3 tsk. Coleman sennepspulver.
Lidt spiseolie (disel kan IKKE anvendes ).

Fremgangsmåde:

Løg og hvidløg pilles og finhakkes (jeg bruger en elektrisk hakke "dims", som stort set laver det til mos).
Yderste lag af lemmongrass skrælles af og "blad-enden" afskæres for den første cm. Lemmongrass er lidt træsk og Skal hakkes i hånden. Det skal finhakkes så meget man orker.
Limefrugter skal vaskes grundigt med opvaskemidel. Riv skrælden af, med et fin rivejern, kun ind til den hvide underskræld. Skær den ene ende af limen og pres den, med en citronpresse.
Chilierne vaskes grundigt, fjern toppen og flæg dem. Skrab alle frøene ud med en teske (smid dem væk). De frøfrie chilifrugter skal nu hakkes på samme måde som løg og hvidløg.

Brug en lille tykbundet gryde og hæld olie nok i til at det lige kan smøre bunden. Switch chilimosen og tilsæt løgene, de må ikke blive brune. Hæld en lille kop vand i og lad det koge ned igen. Tilsæt hvidløg og lemmongrass og kog det igen ned med en smule vand.
Det hele skal ha' en grødet konsistens nu.
Sluk for gryden !
Tilsæt den revne limeskal og limesaften + Coleman sennepspulver. Lad det hele køle lidt af og hæld det på glas.

"Glock 18" får først sine fulde smag efter et par dage i køleskabet. Tilgengæld kan den faktisk holde sig i månedsvis, pga. limen.

God appetit

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !

KenZaI
Forum medlem

Denmark
1294 Posts

Skrevet - 04 Oct 2003 :  19:00:35  Vis profil  Bes�g KenZaI's hjemmeside  Klik for at se KenZaI's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Lyder Lækkert

G� til toppen af siden

[+35]Krakatau[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
744 Posts

Skrevet - 06 Oct 2003 :  23:14:47  Vis profil  Svar med Quote
*MUMS*

Jeg skal snart have afprøvet mine kokkeevner eller kommer du og laver det til mig Joe
G� til toppen af siden

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 Posts

Skrevet - 06 Oct 2003 :  23:47:27  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Tjaaa, hvis bare du betaler min rejse + diæter + alm. timeløn (Jeg er datamatiker).
..... hmmmm, ved nærmere eftertanke, få din mor til det. Glock 18 er alligevel kun for børn *<;-P

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !
G� til toppen af siden

[+35]Krakatau[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
744 Posts

Skrevet - 07 Oct 2003 :  14:41:35  Vis profil  Svar med Quote
Hehe.. ok, hvad er det forresten??
men jeg har printet dem ud og givet dem til min mor.. hun kigger lidt kritisk på og spørger:"Skal jeg lave det?!?! Det kan man da ikke!!"

så jeg skal nok afprøve mine egen kokkeevner, eftersom du ikke har lyst
G� til toppen af siden

WiruZ
Nyt forummedlem

5 Posts

Skrevet - 17 Nov 2003 :  09:17:08  Vis profil  Bes�g WiruZ's hjemmeside  Send WiruZ en ICQ besked  Klik for at se WiruZ's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Jamen Hey Joe :P MAD .. heheh namnam .. det er måske her jeg skal hente alle de yammy opskrifter :P .. hehe..

-WiruZ *fra (WC3)serveren*
G� til toppen af siden

Ull
Friend of [+35]

Denmark
1678 Posts

Skrevet - 19 Nov 2003 :  21:59:15  Vis profil  Send Ull en ICQ besked  Klik for at se Ull's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Har, som jeg sagde til dig Joe, prøvet den. Jeg kan på det "stærkeste" anbefale den som supplement til grillet fisk!

Den som smøre godt, køre godt.
G� til toppen af siden

[+35]Sheep
[+35] Soldier

Denmark
3305 Posts

Skrevet - 26 Aug 2004 :  09:56:26  Vis profil  Bes�g [+35]Sheep's hjemmeside  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]ull[Wa]

Har, som jeg sagde til dig Joe, prøvet den. Jeg kan på det "stærkeste" anbefale den som supplement til grillet fisk!

Glock18 var den grønne cilipasta, der blev serveret som supplement til bollerne i karry den første CG-aften.

Den smager SUVERÆNT godt, og jeg skal lave den ved først givne lejlighed!

Vi hældte den også i con carne'n den anden aften - den gav dybde, uden at smage for kraftigt igennem.


Rettet af - [+35]Sheep @ 27 Aug 2004 08:32:06
G� til toppen af siden

[+35]6-shooter_X
[+35] co-Clan Founder, [+35] Member of COW

4556 Posts

Skrevet - 26 Aug 2004 :  10:58:34  Vis profil  Bes�g [+35]6-shooter_X's hjemmeside  Klik for at se [+35]6-shooter_X's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Jeg fik et glas med hjem fra CG og den er blevet et lille hit hos familien

**** Cow(ard) of the county ****
G� til toppen af siden

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 Posts

Skrevet - 26 Aug 2004 :  23:24:32  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Tak for de pæne ord om Glock18
Jeg skal tilføje at man med fordel kan tilsætte et par spk. sukker og lidt god vineddike. Tilgengæld skal man passe på med limeskalden, da for meget kan gøre pasten bitter

Jeg er selv RET stolt af Glock18 past'en, som jeg betragter som lidt af et mesterværk. I modsætning til AWP pasen (som er ren "metadon"), kan Glock18 nydes af de fleste. Der er ingen kunst i at gøre noget uspiseligt stærkt, hvilket er Glock18's virkelige styrke

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !
G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.22 sek. Snitz Forums 2000