Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

 Alle fora
 Computere
 [+35] Software
 Virus eller....?!?!?
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

[+35]Dude
[+35] Soldier

Denmark
12426 indl�g

Skrevet - 09 Jan 2004 :  19:48:20  Vis profil  Svar med Quote
Min kæreste bliver ved med at få følgende emails retur fra emailadresser hun aldrig har skrevet til, mailen ser således ud:

The original message was received at Fri, 9 Jan 2004 17:45:59 +0100
from 130.228.184.234.ip.tele2adsl.dk [130.228.184.234]

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<alhsno5@aol.com>
(reason: 554 TRANSACTION FAILED: (HVU:NR) This email is rejected for containing one or more URLs which do not follow RFC guidelines. For additional )
<alhsoccer26@aol.com>
(reason: 554 TRANSACTION FAILED: (HVU:NR) This email is rejected for containing one or more URLs which do not follow RFC guidelines. For additional )
<alhsoccergirl@aol.com>
(reason: 554 TRANSACTION FAILED: (HVU:NR) This email is rejected for containing one or more URLs which do not follow RFC guidelines. For additional )
<alhsodapop@aol.com>
(reason: 554 TRANSACTION FAILED: (HVU:NR) This email is rejected for containing one or more URLs which do not follow RFC guidelines. For additional )
<alhsolutionsinc@aol.com>
(reason: 554 TRANSACTION FAILED: (HVU:NR) This email is rejected for containing one or more URLs which do not follow RFC guidelines. For additional )
<alhsomers@aol.com>
(reason: 554 TRANSACTION FAILED: (HVU:NR) This email is rejected for containing one or more URLs which do not follow RFC guidelines. For additional )

----- Transcript of session follows -----
... while talking to mailin-01.mx.aol.com.:
>>> DATA
<<< 554 TRANSACTION FAILED: (HVU:NR) This email is rejected for containing one or more URLs which do not follow RFC guidelines. For additional
554 5.0.0 Service unavailable


Vedhæftet mailen er 2 filer hun heldigvis er for godt opdraget til at åbne, nemlig:
ATT00008.dat (1,57kb)
How about some Va!Ium (1,05kb)

Det bør nævnes at vi kører en fuldt opdateret AVG antivirus men ingen firewall. Det bør også nævnes at de andre emailadresser på samme computer (forskellige alias hos Tele2) ikke får nogle mails retur. Er der virus på computeren eller hvad er det galt??? HJÆLP!!!!!

Play 4 FUN
Jo mere man øver sig - jo mindre undskyldning har man for at være ringe...

Midnight-M
Friend of [+35]

Denmark
841 Posts

Skrevet - 09 Jan 2004 :  20:03:57  Vis profil  Send Midnight-M en ICQ besked  Klik for at se Midnight-M's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Det lyder lidt som en virus,men at den skriver at det med de mails lyder underligt.
Godt du har podraget hende til ikke at åbne alt mail,det er sikkert meget klogt



G� til toppen af siden

[+35]Lazy
[+35] Soldier

Denmark
2470 Posts

Skrevet - 10 Jan 2004 :  04:55:30  Vis profil  Bes�g [+35]Lazy's hjemmeside  Klik for at se [+35]Lazy's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Der er såmænd "ikke" andet galt, end at en af de "kære" spammere/bulkmailere/eller e virus har benyttet din kærestes adresse som afsenderadresse i en af de utallige "køb dit for det halve af dat" eller "få 50% længere næse" spam-mails.

Det er totalt irriterende, men med mindre du har for megen tid, så kan du ikke gøre meget andet end at ingnorere alle de rejects du får indtil spammeren bruger en anden adresse.

Hvordan det i det hele taget ender med at ramme jeres adresse? Tja.. det kan være en tilfældighed, men er som regel fordi man åbner (i outlook/outlook express bare "preview") en email man ikkke kender.
Er det en virus, så er det typisk fordi en eller anden bekendt er inficeret (og bruger M$ adresse kartotek.)

En måde at reducere (95-99% af) den slags på er, kun at acceptere mail i ren tekst og gerne undgå Microsofts email-klienter. (Primært Outlook Express. Outlook 97-2002 er ikke et hak bedre - outlook 2003 skulle være lidt bedre, men det kender jeg ikke!)

Det med "brugervenlighed" får man desværre ikke gratis - I har lige betalt første afdrag
G� til toppen af siden

[+35]Sl@yer
Gammel ven af +35

Denmark
567 Posts

Skrevet - 10 Jan 2004 :  09:14:35  Vis profil  Svar med Quote
Jeg var også en af de heldige, som modtog et hav af disse forb...... spammails
På slemme dage kunne jeg få over 80 stk.
Jeg installerede så det lille program, som hedder "Mailwasher", hvor du kan opsætte forskellige regler for, hvad du vil modtage og jeg har efterfølgende reduceret de spammails jeg modtager, til et minimum.
Jeg kan se at de stadigvæk kommer, men Mailwasher sletter dem, så jeg ikke får dem ind i outlook.

Jeg kan bare ikke huske, hvor jeg hentede programmet, men jeg tror det var Stef, som skrev noget om det på tagwall.

Håber det kan hjælpe dig lidt.

Ps....
Hva pokker laver du oppe kl. 5 en lørdag morgen Lazy
Har du pisset i sengen

Rettet af - [+35]Sl@yer @ 10 Jan 2004 09:18:05
G� til toppen af siden

GoTCha
[+35] Honorary Member

Denmark
2036 Posts

Skrevet - 10 Jan 2004 :  11:21:27  Vis profil  Bes�g GoTCha's hjemmeside  Klik for at se GoTCha's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
http://www.clan35.dk/msforum/topic.asp?TOPIC_ID=2892&whichpage=1

og

http://www.clan35.dk/msforum/topic.asp?TOPIC_ID=3866


Once the game is over,
the King and the pawn go back in the same box.
G� til toppen af siden

[+35]Dude
[+35] Soldier

Denmark
12426 Posts

Skrevet - 12 Jan 2004 :  13:25:39  Vis profil  Svar med Quote
Thx!

Play 4 FUN
Jo mere man øver sig - jo mindre undskyldning har man for at være ringe...
G� til toppen af siden

[+35]Rekop
[+35] Soldier

Denmark
1172 Posts

Skrevet - 20 Feb 2015 :  20:51:17  Vis profil  Svar med Quote
Måske AD-block kunne afhjælpe og det er sagt uden, at vidde noget, som helst om det ..Den findes også , som AD- BLOCK PRO til Crome og koster kun gratis :)
På min com. tager det dog alle reklamer og pop upper ...
Før kunne jeg ikke se 3 you tube musik videoer uden en eller anden irreterende reklame begyndte, at larme ..
Kan det hjælpe er det godt kan det ikke er der måske andre der kan bruge det til noget :)
G� til toppen af siden

[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts

Skrevet - 20 Feb 2015 :  21:04:05  Vis profil  Bes�g [+35]Jumpman's hjemmeside  Svar med Quote
Ha ha Rekop tjek lige datoen for dette emne

LOL 2004 det 11 år siden han skrev om problemet men bedre sent end aldrig min ven




G� til toppen af siden

[+35]Degu
[+35] miniCOW - G5

Denmark
2218 Posts

Skrevet - 20 Feb 2015 :  23:23:37  Vis profil  Svar med Quote
Må da håbe der er købt ny pc siden :)
G� til toppen af siden

[+35]TudeFjæs[WA]
[+35] miniCOW - G5

Denmark
1180 Posts

Skrevet - 21 Feb 2015 :  00:28:47  Vis profil  Svar med Quote
det var sku da noget af en gammel tråd at skrive i lol
G� til toppen af siden

[+35]Rekop
[+35] Soldier

Denmark
1172 Posts

Skrevet - 22 Feb 2015 :  12:50:15  Vis profil  Svar med Quote
Griner .. Ja hvad fanden ved jeg .. Det dukkede op i min indbakke, så regnede med, at det var en aktuel tråd .. He he :)
G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.23 sek. Snitz Forums 2000