Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

 Alle fora
 Lidt af hvert
 Eat at Joe's
 Mørbradbøffer med rødvinssovs
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 indl�g

Skrevet - 06 Feb 2004 :  18:26:48  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Dette er IKKE en ny chilliopskrift, selv om man sagtens kan bruge lidt chilli til den. Det er en opskrift jeg selv er blevet lidt vild med, men den kan godt være lidt ½ dyr i indkøb.

Du skal bruge:
1 hel svine mørbrad.
2 flasker hæderlig rødvin.
Colman's sennepspulver.
Salt og pebber.
Evt. lidt chilli.

Før du går igang:
Retten er bedst tjent med, at du laver tilberedningen af mørbraden dagen før.

Puds mørbraden, så ALLE senerne kommer af. Skær den op i gode bøffer, ca. 2-3 cm. tykke.
Læg mørbradbøfferne op i en skål, som kan lukkes, eller brug en plastikpose (brug hellere 2 uden på hinanden).

Hæld godt og vel 1/3 af en flaske rødvin i, tilsæt 1-2 tsk. sennepspulver, salt og pebber, og evt. en smule chilli (men pas på ikke at ødelægge det fine køb. For meget chilli her og du kunne lige så godt lave koteletter). Lad nu det hele stå og trække med tætsluttet låg (eller lukkede poser), mindst et par timer, hellere til næste dag.

Når du skal stege mørbradbøfferne, skal du lade dem ligge og dryppe af i en si først, så intet af lagen går til spilde. Lagen bruger du til at tilsmage en opbagt sovs (du ved den med en god klast smør som smeltes og røres op med mel). - Brug evt. lidt fløde til sovsen.

Bøfferne spises med nyopgravede/hasselbagte eller andre kartoffer og resten af vinen nydes til.

Bon appetit !

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !

[+35]6-PACK
[+35] Soldier

Denmark
2051 Posts

Skrevet - 06 Feb 2004 :  20:08:41  Vis profil  Bes�g [+35]6-PACK's hjemmeside  Send [+35]6-PACK en ICQ besked  Svar med Quote
Du skulle vel ikke ligge inde med at lille glas af din ultrastærke sovs da jeg har en kollega der ikke kan få det stærkt nok
Nu skal han sku kureres
jeg skal nok betale for det men kræver det er MEGET stærkt

[+35]6-PACK
G� til toppen af siden

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 Posts

Skrevet - 06 Feb 2004 :  20:12:08  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
mail mig din adresse, jeg har også noget til Tomcat, jeg har lovet ham for længe siden !

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !
G� til toppen af siden

[RBBOT]TheEye
Friend of [+35]

Denmark
3329 Posts

Skrevet - 06 Feb 2004 :  20:51:29  Vis profil  Bes�g [RBBOT]TheEye's hjemmeside  Klik for at se [RBBOT]TheEye's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
LOL Joe
Du er en kok efter min smag.
2 flasker Rødvin og du bruger kun 1/3 af en flaske til maden

Arbejde er et nødvendigt onde for at have råd til at holde fri :-)
G� til toppen af siden

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 Posts

Skrevet - 06 Feb 2004 :  21:25:01  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Nååår ja, det glemte jeg at skrive:
Den hele flaske er til at drikke til maden, resten af den åbne skal kokken drikke mens han laver den

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !

Rettet af - [+35]Shotgun Joe @ 07 Feb 2004 13:31:20
G� til toppen af siden

[+35]Krakatau[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
744 Posts

Skrevet - 09 Feb 2004 :  10:11:22  Vis profil  Svar med Quote
hehe... i gamle gutter forbedrer jer ikke!!
G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.22 sek. Snitz Forums 2000