Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

 Alle fora
 [+35] Udvikling af ny hjemmeside
 Generelt
 Generelle betragtninger om ny HP
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

[+35]Beathoven
[+35] Soldier

Denmark
3427 indl�g

Skrevet - 22 Feb 2005 :  23:05:19  Vis profil  Klik for at se [+35]Beathoven's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Nå nu fik jeg uploaded, så mangler jeg bare, at tilpasse størrelse . Prøvede ellers at sætte det i skriftstørrelse 1

Jeg beklager hvis jeg bliver lidt for smart med mine forslag. Jeg kender ikke byrden ved programmering, så mine forslag er ikke andet end ideer der bliver strøet med let hånd.

Jeg var også lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skulle poste mange indlæg (nemmere for diskussionen) eller om jeg skulle poste et samlet (bedre sammenhæng). Jeg valgte det sidste. Jeg uploader i takt med at jeg får det formuleret


Nå men det går jo nok

Forresten Jesper.... Jeg skriver alle ændringsforslag og tilføjelser ind i det første indlæg for at bevare overblikket... Det kommer med anden farve

GUL FARVE - Når rettelsen bliver lagt ind
GRØN FARVE - Når ændringen har været der et par dage. Bare for at du ikke overser det, hvis du ikke lige har tid til at tjekke vores spam hver dag





FORSIDE




Andet forslag til indhold af forside - grafikken skal self ikke tages bogstaveligt, kassernes størrelse er tilfældigt valgt, grafikken mangler. Det er kun ment som eksempel. FAAAARK det blev uskarpt . Nå men håber I kan tyde kategorierne


Generelt
For det første er grafikken i top og jeg har egentlig ikke noget at udsætte på det generelle design. Jeg kan konstatere, at der er blevet flyttet lidt rundt den sidste dag, så det ligner jo egentlig lidt mit forslag . Jeg synes også, at ideen med triple
kolonner er helt fint.
For det første er vores HP et ansigt udadtil. Derfor bør alt "offentligt" være at finde i den øverste menulinje og i venstre side af skærmbilledet. Det er her man læser "avisen".

Menulinjen
Grundlæggende mener jeg, at det skal holdes så enkelt som muligt. Alt for mange kategorier, og man mister overblikket. Hvad angår underkategorier kommer der forslag senere.

Venstre kolonne
Ideelt til en række genvejstaster og anden information der er for vigtig til at putte væk i en menulinje.
  • Link til fremtidige turneringer i 35 regi
  • Serveroversigt
  • Afstemninger
  • Måske shortcut til klage over admin
  • CW-udfordring
  • Hvordan bliver jeg medlem

Der kan være flere ting man kan lægge her, men det skal selvfølgelig begrænses til det nødvendigste.
Måske også et felt hvor de sidste nye holdbedrifter bliver listet. Jeg synes det vil være fint, hvis fx. teamlederne (skribenter se også nedenstående forslag) kan skrive, at de nu har barberet den eller den skalp. En sådan liste kan jo indeholde 5 bedrifter som så ryger ned ad listen i takt med at nye kommer til. Nederst kunne man så have en knap der hedder "Se alle bedrifter"

Måske ikke uvæsentligt hvis vi åbner op for at "Turneringskanppen åbner en side, hvor man kan vælge mellem forskellige turneringer. Dersom vi skulle få flere aktører på banen, der vil lave turneringer




Midterste kolonne
Foreslår at der byttes rundt på den orden der i dag er på serverne. Nyhederne er det vigtigste, og jeg synes de skal stå øverst
Tagwall versus Nyhedsspalten....Det Der skal være bedre mulighed for andre til at poste nyheder, men adgangen skal stadig være begrænset så nyhedsspalten ikke blot bliver en ny TW. Forslaget kan gå på at man kan udnævne et par skribenter der dels følger med i klanlivet og dels i de omkringliggende klaner. De kan så skrive et indlæg når der sker noget nyt. Man kan jo bare lave nogen retningslinjer for, hvor tit nyheder skal udskiftes - vi skal også kunne nå at læse dem
"TW" - alle der er registreret og logger ind (Måske for begrænsende)
"Nyheder" samt "Bedrifter" - TL, trustees og COW
"Announcements" - COW


Højre kolonne
Her kan medlems login være. Når man have logget ind, så kunne de valgmuligheder den enkelte fik poppe op UNDER login vinduet. Det synes jeg virker ganskelogisk og ingenlunde forvirrende

Funktionalitet og forslag
Jörg kom med et forslag omkring login. Nu gengiver jeg forslaget som er Jörg (Hermed er den både tørret af på ham men al æren tilfalder også det lyse hoved). Der skal være en "tæller" der holder styr på, hvor mange medlemmer og gæster der er logget ind. Tjek også Jörgs tidligere svar til mig - heraf fremgår det af grafikken). Enten laver man bare en tæller der skriver "X antal medlemmer online" og "X antal gæster online". Eller man vælger en løsning der noterer "Hvilke medlemmer der er online" og "X antal gæster online). Jeg er klar over, at det kan have konsekvenser i form af en lang liste dersom mange er logget ind. Evt. skal man lave et vindue med X antal gæster og medlemmer og en trykknap hvor man kan "Se hvilke medlemmer der er online".
Det her kræver jo et login af medlemmerne. Spørgsmålet er, om vores gæster også skal kunne registrere sig og dermed komme på listen. Alle skal i forvejen lade sig registrere for at skrive i forum. Kan man eventuelt overflytte den funktion til forsiden, således at det er den ENESTE gang man behøver at logge ind? Herefter har man automatisk adgang til de fora og funktioner som man nu engang har ret til givet ens status?


Forslag om at der ved login også toner diverse fora frem. Forum for teamledere og COW


Undermenupunkter




Igen tager jeg udgangspunkt i så få kategorier som muligt. Da der også er flere der er hinanden komplementære kan man med fordel slå nogen grupper sammen for bedre sammenhængskraft. De tunge underkategorier er:

  • [+35] og CW
  • Servere


Resten kan godt umiddelbart køre udenundermenuer. Dvs sponsor sender dig ind på en sponsorside (ren tekst).

Ad [+35] og CW (Tilfældigt kaldt - kan sikkert hedde noget mere elegant)

Jeg kan forestille mig 3 underpunkter:

  • Historie og filosofi (Det skal være forskelligt fra serverregler. Filosofi er det grundlæggende. Af filosifien udleder vi regler for adfærd. Ved at adskille det får vi ikke opfattelsen af, at der er to filosofier. Der er én filosofi og så er der nogen regler. Så kan det godt være, at man vil udvide diskussionen omkring historie og filosofi til også at omhandle lidt om serverne. Men så lad os komme med tilføjelser i stedet for.
  • Opbygning, medlemmer og hold
  • Hvordan bliver jeg medlem


Ad Servere
  • Serverregler (Igen drop order serverfilosofi eller klip noget af diskussionen herfra og læg det i Filosofi diskussionen. Igen er det for at holde lidt stringens i brugen af ord. DINO/6-Shooter har formuleret serverreglerne)
  • Admin - Code of Conduct (Dette papir refererer til serverreglerne men indholdet retter sig mod administratorerne og hvordan de skal administrere serverreglerne - derfor det som selvstændigt punkt
  • Servere / serveroversigt med mulighed for login
  • Statistik (Ingen grund til at sondre mellem statistik og totalstatistik - jeg går ud fra, at folk kan vælge mellem de to, når de har trykket på menupunktet


[+35] OG CW




For det første fastholdes "FORSIDE" så man kan komme frem og tilbage i menulinjen. Det giver vel sig selv.
Selve den side man kommer ind på er en tekstside med klanens historie, udvikling og visioner. Det behøver ikke være langt og meget er allerede skrevet. Men det vil i mine øjne være den perfekte indgang til hvem vi er, og hvad vi står for.




Det her er måske det mest anderledes forslag.
Jeg kunne forestille, at der under denne kategori først og fremmest bliver en signaturforklaring (Hvem har ikke hørt - "hvad står det der for?")
Dernæst forestiller jeg mig en organisationsplan så både interesserede gæster og egentlig også medlemmer kan se, hvordan vi egentlig arbejder.
Selve kategorierne i organisationsplanen skal består af "knapper". Når man trykker på sådan en knap popper der et vindue op med forklaring og en liste (Fx. ved medlemmer popper et vindue op med hele medlemslisten). Trykker man på æresmedlemmer popper listen med dem og vores beskrivelse af dem op. osv. osv.
Såfremt holdene får hver deres side, så kan de komme ind i deresrespektive kasser i diagrammet. Nårman trykker på dem viderestilles man til deres side



Når man trykker på denne knap toner DINOS formulering frem (Se formuleringen her http://www.clan35.dk/home/asp/newmember.asp. Resten skulle give sig selv

[i]
SERVERE




Ja det første der toner frem er serverreglerne. De eksisterende regler SKAL omformuleres så det vi ikke vil have fremgår klart og tydeligt i toppen. Vi dropper serverfilosofi da det ligger implicit i klanens filosofi. Når man trykker på servere kommer der en samlet "park" frem med "egne" og "fremmede". Når man trykker på statistik kommer der en side frem med statistik og totalstatistik på både den ene og anden server...

Eventuelt tilføje banlisten i menufeltet. Der er i forvejen login på den funktion, men det gør vel ikke noget at have den offentlig




I'll be back .... jeg for træt nu







"Skyd for pokker de gråspurve med kanoner - døden skal have en årsag"
- Beathoven aka Den Sorte Spejder -



--- 6GotBeat ---
Winner of [+35] 3on3 tournament

Rettet af - [+35]Beathoven @ 07 Mar 2005 11:20:03

[+35]MaDwEeSeR[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
4078 Posts

Skrevet - 22 Feb 2005 :  23:32:14  Vis profil  Bes�g [+35]MaDwEeSeR[Wa]'s hjemmeside  Klik for at se [+35]MaDwEeSeR[Wa]'s MSN Messenger adresse  Svar med Quote
evt link til team siderne :)
G� til toppen af siden

[+35]Beathoven
[+35] Soldier

Denmark
3427 Posts

Skrevet - 22 Feb 2005 :  23:40:16  Vis profil  Klik for at se [+35]Beathoven's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Ja jeg glemt en kategori i siden der hedder

Udfordr [+35]

Godt du mindede mig om det. Den er faktisk rigtig vigtig. Jeg tager den med ved et senere SS.... jeg har arbejdet mig igennem det meste - tror jeg.

Kan med fordel stå UNDER serveroversigten

"Skyd for pokker de gråspurve med kanoner - døden skal have en årsag"
- Beathoven aka Den Sorte Spejder -



--- 6GotBeat ---
Winner of [+35] 3on3 tournament

Rettet af - [+35]Beathoven @ 22 Feb 2005 23:40:59
G� til toppen af siden

GoTCha
[+35] Honorary Member

Denmark
2036 Posts

Skrevet - 23 Feb 2005 :  01:07:19  Vis profil  Bes�g GoTCha's hjemmeside  Klik for at se GoTCha's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
uhhaaa... nice oplæg og fordybelse Beat... men der går nogen dage inden jeg kan komme med mit svar/kommentar

Btw - det er den farve/gfx look som er den sidste(men nok ikke helt "final") -den anden har jeg skrottet:
http://www.hubrich.dk/images/clan35-2005.jpg


Once the game is over,
the King and the pawn go back in the same box.

Rettet af - GoTCha @ 23 Feb 2005 01:08:26
G� til toppen af siden

[+35]Beathoven
[+35] Soldier

Denmark
3427 Posts

Skrevet - 23 Feb 2005 :  01:22:18  Vis profil  Klik for at se [+35]Beathoven's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
GRRRRRR det er altså også svært med feedback hvis designet hele tiden ændres. Nå men jeg synes nu stadig væk at opbygningen på den gamle er langt at foretrække.... Så må du gerne beholde dine grønne knapper kammi .

"Skyd for pokker de gråspurve med kanoner - døden skal have en årsag"
- Beathoven aka Den Sorte Spejder -



--- 6GotBeat ---
Winner of [+35] 3on3 tournament

Rettet af - [+35]Beathoven @ 23 Feb 2005 09:29:48
G� til toppen af siden

[+35]Beathoven
[+35] Soldier

Denmark
3427 Posts

Skrevet - 23 Feb 2005 :  10:29:00  Vis profil  Klik for at se [+35]Beathoven's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Nå nu mistede jeg lige hele den smøre jeg havde skrevet . Jeg prøver igen. Kritikken tager udgangspunkt i de to oplæg jeg p.t. har set. Jeg er også klar over, at det ikke nødvendigvis er færdigt, så det meste af min kritik falder nok bare helt ved siden af.

Grafik og design:

Grafikken er forrygende flot, men jeg savner lidt originalitet og nytænkning i selve designet. Jeg synes, at det minder for meget om det gamle bare med lidt mindre plads! Det største problem er nok, at designet ikke rigtigt levner mulighed for andre funktioner som fx genvejstaster og serveroversigt ?!
Det bringer mig så bare tilbage som fortaler for ny grafik på det "gamle" design.



Konkrete punkter:

Alt for mange menupunkter. For mange punkter gør sammen med den anden grafik siden for toptung. Fx. mener jeg at sponsorer, støtter og partnere er tre sider af samme sag. Desuden mener jeg at rækkefølgen skal ændres (For at gå helt i detaljen - klanen, medlemmerne og serverne først [Det er det vi er til for] - links, sponsorer etc til sidst[De er vigtige men de er ikke det primære]) Selve farvelægningen af menupunkterne finder jeg gode, og jeg kan godt lide den lille gule dobbeltpil, der indikerer hvor man er i menuerne. Til gengæld finder jeg den store dobbeltpil helt unødvendig. Den fylder for meget og gør i mine øje ikke gavn!

Medlemstallene i toppen står for tydeligt frem. Det hakker siden lidt over. Det er fint at have dem til at stå hvor de gør, men jeg synes de skal afdæmpes væsentligt.

Og så mangler jeg som sagt genvejstater i venstre side, ligesom fraværet af en serveroversigt er skidt. Jeg ved godt, at man ikke skal overdrive brugen af genvejstaster- de skal KUN bruges til det allervæsentligste. Men sådanne taster giver også en helt andet alsidighed. Der er både plads til dem, der vil gå på opdagelse på siden ogtil dem der bare vil søge en hurtig udfordring.





"Skyd for pokker de gråspurve med kanoner - døden skal have en årsag"
- Beathoven aka Den Sorte Spejder -



--- 6GotBeat ---
Winner of [+35] 3on3 tournament

Rettet af - [+35]Beathoven @ 23 Feb 2005 10:29:59
G� til toppen af siden

GoTCha
[+35] Honorary Member

Denmark
2036 Posts

Skrevet - 23 Feb 2005 :  16:19:48  Vis profil  Bes�g GoTCha's hjemmeside  Klik for at se GoTCha's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
fjols du skal slet ikke tænke på "undermenuerne" i det design fra linket - kun gfx, farverne og så noget. Mine links er kun til pynt(et visuelt fremstilling/udkast af hvordan grafiken på siden kunne udformes - hvad der nøjeagtig skal stå og hvor mange - samt undermenuer osv. er slet ikke taget stilling til i http://www.hubrich.dk/images/clan35-2005.jpg) i den fase hvor det udkast stammer fra
- hehe...ROFL... sorry, skulle nok have forklaret det i den tidligere indlæg - men var træt og klokken mange


Once the game is over,
the King and the pawn go back in the same box.

Rettet af - GoTCha @ 23 Feb 2005 16:24:56
G� til toppen af siden

[+35]Beathoven
[+35] Soldier

Denmark
3427 Posts

Skrevet - 23 Feb 2005 :  17:39:39  Vis profil  Klik for at se [+35]Beathoven's MSN Messenger adresse  Svar med Quote


Undskyldning herfra - jeg havde bare misforstået linket - KAMMI


"Skyd for pokker de gråspurve med kanoner - døden skal have en årsag"
- Beathoven aka Den Sorte Spejder -



--- 6GotBeat ---
Winner of [+35] 3on3 tournament
G� til toppen af siden

[+35]Beathoven
[+35] Soldier

Denmark
3427 Posts

Skrevet - 24 Feb 2005 :  11:13:27  Vis profil  Klik for at se [+35]Beathoven's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Terabyte har lige omtalt en mulighed for fleksibel adgang tíl selv at opsætte sin side efter egne ønsker. Han vil vist lige poste et par SS om løsningen (Sorry tera nu er du holdt op på det )

"Skyd for pokker de gråspurve med kanoner - døden skal have en årsag"
- Beathoven aka Den Sorte Spejder -



--- 6GotBeat ---
Winner of [+35] 3on3 tournament
G� til toppen af siden

[+35]Terabyte
[+35] Soldier

Denmark
2730 Posts

Skrevet - 24 Feb 2005 :  11:14:13  Vis profil  Bes�g [+35]Terabyte's hjemmeside  Klik for at se [+35]Terabyte's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hvad fanden........!
her troede jeg lige jeg kunne snige mig uden om
G� til toppen af siden

[+35]Beathoven
[+35] Soldier

Denmark
3427 Posts

Skrevet - 24 Feb 2005 :  11:25:03  Vis profil  Klik for at se [+35]Beathoven's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]Terabyte

Hvad fanden........!
her troede jeg lige jeg kunne snige mig uden om



HEHEHHEHEHEHH

"Skyd for pokker de gråspurve med kanoner - døden skal have en årsag"
- Beathoven aka Den Sorte Spejder -



--- 6GotBeat ---
Winner of [+35] 3on3 tournament
G� til toppen af siden

[+35]Beathoven
[+35] Soldier

Denmark
3427 Posts

Skrevet - 24 Feb 2005 :  11:26:33  Vis profil  Klik for at se [+35]Beathoven's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Forresten Jesper.... Jeg skriver alle ændringsforslag og tilføjelser ind i det første indlæg for at bevare overblikket... Det kommer med anden farve

GUL FARVE - Når rettelsen bliver lagt ind
GRØN FARVE - Når ændringen har været der et par dage. Bare for at du ikke overser det, hvis du ikke lige har tid til at tjekke vores spam hver dag


"Skyd for pokker de gråspurve med kanoner - døden skal have en årsag"
- Beathoven aka Den Sorte Spejder -



--- 6GotBeat ---
Winner of [+35] 3on3 tournament

Rettet af - [+35]Beathoven @ 24 Feb 2005 11:39:55
G� til toppen af siden

[+35]Terabyte
[+35] Soldier

Denmark
2730 Posts

Skrevet - 24 Feb 2005 :  11:30:35  Vis profil  Bes�g [+35]Terabyte's hjemmeside  Klik for at se [+35]Terabyte's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Jeg er så rar og så medgørlig og mine tanker går på:
Tænk nu hvis Beat ikke har ret, men på den anden side det kan jo også være at han har ret og tænk hvis alle kunne få det ligesom de gerne vil have det
"Gud fader" Tænker I så - "Bliv dog lidt klar i mælet mand"

Det kan godt være at det ovenstående er rigtigt for Beat, mens det for andre synes helt skørt fordi det synes det er mere rigtigt at noget står til venstre og noget andet til højre

Jeg er ikke uenig i noget af det Beat skriver omkring indhold.
Det er hans første tegning som viser hvor hvor enkelte moduler/blokke kan/skal stå på siden.

Det jeg mener kan måske endda være lidt tungt udviklingsmæssigt men hvis vi allerede nu har det i tankerne kan det være vi kan tænke i den retning når vi laver det. Så hvis alle Beat's små firkanter opfattes som selvstændig objekter/moduler/funktionaliteter så kan de i praksis plantes hvor det skal være

Så her kommer det så

Jeg synes om tanken om at dele skærmen op i 25%, 50%, 25% (eller måske nogle andre tal det er ligegyldigt.

Ideen går på at det kun er den der er på som Gæst der bliver styret til en bestemt opsætning.
De (medlemmerne) som logger på kunne have rådighed over en lille editor hvor de selv kan bestemme hvor de vil have tingene stående henne.

Den kunne se sådan ud

Ideen er at placere alle til rådighed værende objekter i midten og hvert enkelt medlem kan designe sin egen opbygning af højre og venstre spalte

Dette kunne være en udviklingsstrategi, en fremtidsvision, et overilet ønske og sågar en umulighed

Ihvertfald er det et forslag som kunne levne plads til at mange individuelle ønsker kunne blive opfyldt.

De informationer/funtionaliteter som vi mener skal være til rådighed for alle kan så lægges i de vandrette menuer så de ikke giver muliged for at vælge dem fra. (Meddelelelser fra Cow og den slags)

Jeg forestiller mig også at såfremt vi udviklingsmæssigt kan lave en standard for hvordan sådan et objekt skal laves kan enkelte medlemmer med flair for den slags selv lave noget udvikling i den rigtige indpakning og derefter stille det til rådighed for menudesigneren.

Endelig kunne det have den fordel at såfremt eksterne interessenter (sponsorer, andre claner eller hvad man nu kunne tænke sig) havde et ønske om at lægge noget på vor hjemmeside, så kan det lade sig gøre men kun i denne indpakning!

Nå det var måske lidt visionært - men tænk over det.



Ovenstående screenshot er fra et administratormodul i aspnuke.
Mine tanker er dog at det ikke er administratoren men snarere brugeren selv der skal lave sin egen forside.

Midter sektionen kan så holdes fri til f.eks.
Announcements, Tagwall etc. som Beat foreslår
G� til toppen af siden

local?Drunk
Friend of +35

Denmark
1235 Posts

Skrevet - 24 Feb 2005 :  11:37:31  Vis profil  Klik for at se local?Drunk's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Lige en indskydelse.
Flot knoklet drenge. gid jeg kunne hjælpe jer.



Også en trofast spiller på www.travian.dk
->RuneMaster server 5+1, og
www.travian.com
server 1.
G� til toppen af siden

[+35]Beathoven
[+35] Soldier

Denmark
3427 Posts

Skrevet - 24 Feb 2005 :  11:57:38  Vis profil  Klik for at se [+35]Beathoven's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]local?Drunk[Wa]

Lige en indskydelse.
Flot knoklet drenge. gid jeg kunne hjælpe jer.




Du kan sagtens hjælpe. Jeg aner intet om det her halløj men jeeg spammer alligevel forum med funktioner der kunne være spændende. Det er simpelthen bare at sætte sig ned og spørge "Hvad kunne jeg godt tænke mig at siden skal kunne"

"Skyd for pokker de gråspurve med kanoner - døden skal have en årsag"
- Beathoven aka Den Sorte Spejder -



--- 6GotBeat ---
Winner of [+35] 3on3 tournament
G� til toppen af siden

[+35]Sheep
[+35] Soldier

Denmark
3305 Posts

Skrevet - 24 Feb 2005 :  12:06:25  Vis profil  Bes�g [+35]Sheep's hjemmeside  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]Terabyte

Dette kunne være en udviklingsstrategi, en fremtidsvision, et overilet ønske og sågar en umulighed

Måske er det svært, men en umulighed er det ikke. my.yahoo.com har f.eks. noget der ligner meget.

G� til toppen af siden

[+35]Sheep
[+35] Soldier

Denmark
3305 Posts

Skrevet - 24 Feb 2005 :  12:10:46  Vis profil  Bes�g [+35]Sheep's hjemmeside  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]Beathoven[Wa]


Alle skal i forvejen lade sig registrere for at skrive i forum. Kan man eventuelt overflytte den funktion til forsiden, således at det er den ENESTE gang man behøver at logge ind? Herefter har man automatisk adgang til de fora og funktioner som man nu engang har ret til givet ens status?

MEGET god ide!

G� til toppen af siden

[+35]Terabyte
[+35] Soldier

Denmark
2730 Posts

Skrevet - 24 Feb 2005 :  12:14:22  Vis profil  Bes�g [+35]Terabyte's hjemmeside  Klik for at se [+35]Terabyte's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Forslag til objekter/moduler (kan udvikles løbende)
Sidemoduler
Login
Online bruger (Velkommen "Nick" fremvis billede, spray, aktivitet på clan35.dk)
Webtæller (evt. chart eller egen udviklet hvis vi ønsker andet og mere end chart)
Banlisten
Members (nyeste, mest aktive på forum)
Bedrifter (viser resultater fra holdenes seneste kampe)
IRC modul (mulighed for at se #clan35 online)
Artikler (Hvordan laver man indskud på kontoen, hvordan bruger man admin... den slags ad hoc tanker som er for vigtige til at forsvinde i forum)
Kalender (aktiviteter fra holdenes kalendere og/eller fæles arrangementer som CG, medlemmernes fødselsdage)
Booking (fremviser evt. de næste 5 bookninger fra CW-bookingsystemet)
Sprog version ?? Alle menupunkter i XML fil eller database og hentes ved fremvisning afhængig af medlemmets valg af sprog
Afstemninger
Chat med online medlemmer
Serveraktivitet (Liste med serverne samt antal spillere, maps, ledige slots)
Downloads (Fremviser de 5 mest downloadede maps fra en download sektion (maps, sprays, programmer, GotchaGrafik))

Moduler til midtersektion
Tagwall (For alle også ikke medlemmer)
Announcements (kun for Cow)
News (kun for Cow og Tillidsmænd)


Jeg fylder på efterhånden
G� til toppen af siden

[+35]Terabyte
[+35] Soldier

Denmark
2730 Posts

Skrevet - 24 Feb 2005 :  12:17:32  Vis profil  Bes�g [+35]Terabyte's hjemmeside  Klik for at se [+35]Terabyte's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]Sheep

quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]Beathoven[Wa]


Alle skal i forvejen lade sig registrere for at skrive i forum. Kan man eventuelt overflytte den funktion til forsiden, således at det er den ENESTE gang man behøver at logge ind? Herefter har man automatisk adgang til de fora og funktioner som man nu engang har ret til givet ens status?

MEGET god ide!


Tror godt det kan lade sig gøre

Det nuværende Forum er standard forum og hedder snitz.
Det er bedst at undgå at pille for meget ved det i tilfælde af at der kommer opdateringer.

Men der kan sikkert kodes en sammenhæng mellem Login på clan35.dk og forummet. Det har tidligere været drøftet så det er absolut en mulighed og selve "1 login"-tankegangen er vel en meget klar vision med det nye website
G� til toppen af siden

[+35]MaDwEeSeR[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
4078 Posts

Skrevet - 24 Feb 2005 :  13:29:51  Vis profil  Bes�g [+35]MaDwEeSeR[Wa]'s hjemmeside  Klik for at se [+35]MaDwEeSeR[Wa]'s MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Bliver siden lavet i frames ?
den er rimelig grafik krævet og det er ikke alle der sidder på en 1Gbit linie
G� til toppen af siden

SmokiE
Forummedlem

Denmark
868 Posts

Skrevet - 24 Feb 2005 :  22:09:51  Vis profil  Send SmokiE en ICQ besked  Klik for at se SmokiE's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Man kan jo lave mange ting med css som erstatning for grafik. Det kan altid optimeres på et senere tidspunkt jo. desuden kunne css jo bruges til at flytte rundt på menuer.... eller noget... <div> tags er altid handy..

Windows 98 supports real multitasking.
It can boot and crash simultaneously!!
G� til toppen af siden

[+35]Dude
[+35] Soldier

Denmark
12426 Posts

Skrevet - 26 Feb 2005 :  10:37:15  Vis profil  Svar med Quote
Jeg har set emnet, men har ingen ønsker til en hjemmeside som vores nuværende ikke kan leve op til, og sådan et retro design som det nuværende må da snart blive moderne igen

Play 4 FUN
Jo mere man øver sig - jo mindre undskyldning har man for at være ringe...
G� til toppen af siden

[+35]Beathoven
[+35] Soldier

Denmark
3427 Posts

Skrevet - 26 Feb 2005 :  11:04:48  Vis profil  Klik for at se [+35]Beathoven's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
DUDE - jeg tror blandt andet fordi, at den nuværende side har vokset sig stor, men fortsat baserer sig på en høj grad af manuelt arbejde, som ikke ret mange så skal sidde og bakse med hver gang, folk kommer til, folk melder sig ud, folk vil skifte navn, folk skal på hold, folk skal på nyt hold forlk vil oprette hold osv osv

"Skyd for pokker de gråspurve med kanoner - døden skal have en årsag"
- Beathoven aka Den Sorte Spejder -



--- 6GotBeat ---
Winner of [+35] 3on3 tournament
G� til toppen af siden

Nbm
Dumrian

Denmark
422 Posts

Skrevet - 27 Feb 2005 :  11:45:04  Vis profil  Bes�g Nbm's hjemmeside  Send Nbm en AOL besked  Klik for at se Nbm's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]GoTCha

uhhaaa... nice oplæg og fordybelse Beat... men der går nogen dage inden jeg kan komme med mit svar/kommentar

Btw - det er den farve/gfx look som er den sidste(men nok ikke helt "final") -den anden har jeg skrottet:
http://www.hubrich.dk/images/clan35-2005.jpg



Nice design


G� til toppen af siden

[+35]STONEFREE
[+35] Soldier

Denmark
340 Posts

Skrevet - 27 Feb 2005 :  22:03:19  Vis profil  Bes�g [+35]STONEFREE's hjemmeside  Svar med Quote
Jeg har valgt ind til videre at kommenterer på et lidt overordnet plan.

Det er vigtigt at vi gør os klart hvad vi vil med startsiden. Skal det være et dynamisk mødested, med alt muligt der skal opdateres jævnligt eller skal det være et ansigt udadtil, som profilere klanen??

Hvem er siden for. Er det så vores mange venner hurtigt kan danne sig et overblik over hvad clanen har gang i, eller er det for medlemmerne, så de hurtigt kan komme til det der for dem er relevant?? Det kan være dødsygt at se at der findes links på forsiden, som man giver "Du har ikke adgang til at se det og det" eller et eller andet login script, hvis man ikke er medlem. Erfaringen siger at selvom der står "For medlemmer" i overskriften, vil mange klikke på det underliggende link alligevel Jeg mener at et link til "For medlemmer" er nok.

Hvis det skal være dynamisk med polls og resultater med spillede clankampe, skal man være opmærksom på at der skal ændres med en rimlig høj frekvens. Ellers kan siden virke "død". Der er ikke mere dødsygt som at læse den samme blok dag ud og dag ind.

Jeg går ud fra at menulinien ligger i en frame, således den altid er tilgængelig. Så det kun er det underliggende der scroller!!??

Det med login har jeg aldrig helt forstået. Hvorfor skal man logge ind. Hvem er det vigtigt for, og hvad mister man hvis man ikke logger ind?? Det kan være et issue i forum og selve clanmedlemsting.

Med hensyn til menuer og undermenuer, kan det virke forvirrende, at man den ene gang hopper til en ny side, og andre gange får menuvalg præsenteret.

Jeg er af den holdning, at siden skal ses som et ansigt, og ikke et clanarbejdsredskab. Vi er ca. 140, hvoraf nogle vil bruge mere specifikke clanting, men de fleste vil kigge for at se, hvad der røre sig.

Derfor mere generelle menuer, med undermenuer til. Jeg kan godt lide ideen med at der i den side man kommer til, så ligger resten af menupunkterne fra undermenuen der. Det gør så ikke noget der måske kun ligger et punkt.

"Om +35" skal være i topmenuen - og helst lige efter "Forside", både med filosofier, historie, teams, medlemmer og hele molitjavsen.

Hvor tit har vi turneringer igang?? Hvis vi laver et link fra forsiden, så vil det i lange perioder linke til en "død" side. Et andet forslag er at lave en rubrik - menupunkt - med "Aktuelt" og så ligge turnerings- og andet som vi er i gang med - der.

Hvis det er mulig, kan man lave en rubrik med det seneste 5 forumindlæg. Derudover evt. forumindlæg med mest aktivitet. Der vil der være garanti for dynamik.

Jeg er af den holdning at nyheder skal være NYHEDER, for det meste genereret af COW, men også andre mere generelle nyheder. Hvis vi får skribenter, så lav evt. en rubrik med "Artikler". Men helst bare et link, evt med dato for seneste artikel i basen, så er man fri for at klikke, hvis man kan huske man allerede har læst artiklerne. Med hensyn til skribenter og artikler, sker der ofte det - dog ikke i clan35 - at der sker en masse i starten, og sidenhen dør det hen. Man kan derfor risikere at spilde dyrebar plads på forsiden, på noget der ikke ændres på i lang tid.

Link til "Klage over admin" skal ikke på forsiden. 1. hvis man virkelig ønsker at klage, skal man nok finde det. 2. Jeg er modstander af at man signalere, at her er der så mange klager over admins og andet, at man har valgt at lægge et link på forsiden .

Jeg mener vi skal beholde ordet "Filosofi". Ordet regler kan blive striget fortolket, og ud fra det opstå nogle knoglede diskussioner. Men filosofi er mere blødt og holdningsbærende. Bare min mening.

Det var alt for nu.

En ubeskyttet computer, er som at dyrke sex uden kondom: Man risicere at få noget man ikke ønskede sig bagefter.
G� til toppen af siden

[+35]6-shooter_X
[+35] co-Clan Founder, [+35] Member of COW

4556 Posts

Skrevet - 28 Feb 2005 :  13:31:00  Vis profil  Bes�g [+35]6-shooter_X's hjemmeside  Klik for at se [+35]6-shooter_X's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
TAK

Keep it comming.

Det er SKØNT at se, at der bliver brugt meget tid på velovervejede indlæg.
Og som det også giver sig til udtryk, når man læser det igennem, så betyder det utroligt meget, ikke bare at laven en informativ eller smuk side, men en side der repræsenterer [+35]. Både vores ansigt ud-ad-til, men også vores behov in-ad-til.
Bl.a. derfor er jeg tit gået i stå, fordi der lige var en lille bunke ting at overskue og tage stilling til.
Her er der så snart en lille opslagsbog hvor svarene eller inspirationen er.
Og det endelige resultat skulle gerne (og ser ud til at) blive så dynamisk, at de fejl og mangler der vil være ved version 1, er nemme at rette til.

**** Cow(ard) of the county ****
G� til toppen af siden

[+35]STONEFREE
[+35] Soldier

Denmark
340 Posts

Skrevet - 28 Feb 2005 :  14:15:02  Vis profil  Bes�g [+35]STONEFREE's hjemmeside  Svar med Quote
Jamen, vi skal nok være der med inspirerende indlæg. Jeg må indrømme at det er et af mine store interesseområder. Usability - brugervenlighed.

Vi skulle også kode det, men der hvor jeg syntes det er mest spændende, er selve opbygningen af sitet på det brugermæssige plan.

Jeg har fået lov til at arbejde professionelt med det, men projektet lukkede inden vi skulle i luften.

Jeg har lige bedt om orlov, men ellers skulle jeg have været i et nyt web usability projekt. Det er lige før jeg vil aflyse orlovsansøgning af den grund. Men hvis jeg skal arbejde til jeg skal pensioneres, bliver jeg nødt til at tage 3 måneders helle.

Er det muligt at man kan se det oploadede??? Det er lettere at kommentere på, og danne sig en sammenhæng i


En ubeskyttet computer, er som at dyrke sex uden kondom: Man risicere at få noget man ikke ønskede sig bagefter.
G� til toppen af siden

[+35]Beathoven
[+35] Soldier

Denmark
3427 Posts

Skrevet - 03 Mar 2005 :  12:47:06  Vis profil  Klik for at se [+35]Beathoven's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
BTw er alle forslagene kun forslag. Den grafiske præsentation kan antage et uendeligt antal former. Firkanterne kan være store, små, aflange, runde osv osv... Når den har fået den grafisk præsentation som i den første post, så er det blot for at billedliggøre ideen. Hvordan den i praksis, eventuelt udføres er en helt anden historie

"Skyd for pokker de gråspurve med kanoner - døden skal have en årsag"
- Beathoven aka Den Sorte Spejder -



--- 6GotBeat ---
Winner of [+35] 3on3 tournament
G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.3 sek. Snitz Forums 2000