Forfatter |
Emne |
|
Stampe
Friend of [+35]
Denmark
493 indl�g |
Skrevet - 27 Mar 2005 : 21:41:10
|
Hej, jeg har lige været til hlparty (lan-event) og fik den opgave at installere cs serverne til konkurrencen.
4 stks. P4 3 ghz HT 1024 mb DDR PC3200 40 GB harddisk Suse 9.1 pro kernel 2.6.5-7 smp updateret via yast 1000 HZ
Jeg oprettede alle serverne i samme mappe. 3 server på hver maskine. De er klonet bagefter med dd
pingboost 3 sys_ticrate 1000 som senere blev ændret til 10000
Men hvorfor skal sys_ticrate stå på 10000 ? Nogle af spillerne brokkede sig over at serverne var for hurtige, eks. bomb plant var for hurtigt i forhold til hvad billedet viste.
Jeg ændrede sys_ticrate tilbage til 1000 og der var ingen klager, men har nu læst at man mange steder sætter den til 10000.
Er det hardwaren der ikke er hurtig nok eller evt. for hurtig? |
|
[+35]MaDwEeSeR[Wa]
[+35] Soldier
Denmark
4078 Posts |
Skrevet - 27 Mar 2005 : 21:52:21
|
Hmm vi havde en overgang mange der klagede hvis vores stå til 10000, vi prøvede 20000 også var der ingen klager |
|
|
[+35]Lazy
[+35] Soldier
Denmark
2470 Posts |
Skrevet - 27 Mar 2005 : 23:38:37
|
quote: Oprindeligt skrevet af Stampe
Men hvorfor skal sys_ticrate stå på 10000 ?
Hvis man har 2 identiske biler hvor den ENESTE forskel er at det ene speedometer kunne vise op til 350 Km/t, så ville "xplayn-benny" konsekvent vælge den med det "store" speedometer uagtet at bilens tophastighed var 155 Km/t.
Det er med andre ord ikke nogen fysisk/logisk problemstilling, men en "følelsesting".
quote: Oprindeligt skrevet af Stampe
Er det hardwaren der ikke er hurtig nok eller evt. for hurtig?
Uanset hvilken hardware du putter i maskinen vil du aldrig kunne opnå 10000 serverframes med et HL1 baseret spil.
Selvom en LAN-server kører med den udvidede fysikmodel og cmdrate 101, updaterate 101 og rate 25000 pludselig giver mening, så vil du ALDRIG kunne sætte serveren til at beregne mere end 1000 frames i sekundet. HVIS du laver alle mulige krumspring for at få serveren til (kortvarigt) at vise 1000 fps, så vil du med den nævnte maskine ende med en server der lider af fps-fluctuation. Det er faktisk irriterende at spille på en server der svinger mellem <50 og >500 fps! Så hellere en server der kører med 70 STABILE fps!
Prøv at "xplayn'e" en server (sæt alt til max. eller rettere: langt OVER det reelle max.) Kør så en "stats" i serverkonsollen og check at den viser 1000 fps eller lignende. Få herefter serveren fyldt, skift map til train, aztec eller cobble og få folk til at kaste smokes m.m. Kør så "stats" i serverkonsollen gentagne (mange) gange og bemærk hvad der sker med serverens fps... BANG - Du er lige blevet ramt af fysiske begrænsninger
|
|
|
[+35]MaDwEeSeR[Wa]
[+35] Soldier
Denmark
4078 Posts |
Skrevet - 27 Mar 2005 : 23:58:51
|
Jeg prøvede midt under en CW (10spillere og HLTV) og vores server siger 99.99 fps det må være ganske fint |
|
|
Stampe
Friend of [+35]
Denmark
493 Posts |
Skrevet - 28 Mar 2005 : 14:33:42
|
Ja, jeg mente også at de cs nørder bare kigger på nogle tal og konkludere at der er grund til whine. Faktisk kørte de 800 fps stabilt med 30 spiller + 3 hltv klients |
Rettet af - Stampe @ 28 Mar 2005 14:34:13 |
|
|
Stampe
Friend of [+35]
Denmark
493 Posts |
Skrevet - 28 Mar 2005 : 14:36:19
|
mad: hvis du har skrevet i ingame console, så viser den dine fps i stedet for serverens, man skal istedet bruge direkte server-console, hlsw eller lign. |
|
|
|
Emne |
|