Forfatter |
Emne  |
|
Wannadie
Friend of [+35]

Denmark
822 indl�g |
Skrevet - 14 Jun 2008 : 17:04:15
|
Hej alle (Især jer med vista 64bit)
Nu sidder jeg og overvejer at skifte mit XP ud med Vista 64bit, for at kunne smække nogle flere ram (og måske andre opdateringer) i kassen. Har kigget på diverse indlæg her i forum, men de er jo allesammen over 1 år gamle, så tænkte der må være en masse ny info at hente fra folk.
Det jeg gerne vi vide er, hvorvidt det kan betale sig at skifte til Vista business 64 bit fra XP 32 bit. Især med hensyn til spil?
Mine specs er:
AMD Athlon 4600+ 64 X2 2 gb ram ATI x1900 512MB ram grafikkort
Det er som sagt RAM der bliver forøget i første omgang, resten må vente til jeg en dag vinder i lotto  |
- When Chuck Norris goes to donate blood, he declines the syringe, and instead requests a hand gun and a bucket. |
|
[+35]Jumpman
[+35] Server Admin, [+35] Member of COW - G5

Denmark
6728 Posts |
Skrevet - 14 Jun 2008 : 17:37:53
|
Tja det som man tager det, jeg har stadig en rigtig god computer alt i mærkevare så den har kostet kassen den kører jeg 64 bit vista på det eneste problem jeg har på den er at mit counterstrike lukker hele computeren ned(blå skærm) nogen gange men kun når jeg spiller.
Så har jeg en bærbar der er installeret nøjagtig de samme programmer som på den dyre model den kører jeg i 32 bit vista og har aldrig nogen problemer lukker aldrig ned eller kommer med små fejl meddelser som et eller andet program ikke har lukket rigtigt.
Så mit syns punkt på vista er er 32 bit kører uden problemer hvor 64 bit ikke gør men det som sagt også det eneste problem jeg har på den så vidt jeg ved er jo ikke computer expert :-) |

|
 |
|
[+35]Tomcat
[+35] Soldier

Denmark
1309 Posts |
Skrevet - 15 Jun 2008 : 11:41:08
|
Jeg har kørt med Windows Vista ultimate 64 bitt i rigtig lang tid nu. og jeg har absolut ingen problemer. det triller bare stille og roligt derudaf |
Tc over´n´out ! |
 |
|
[+35]Dr.Zeepra[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
968 Posts |
Skrevet - 15 Jun 2008 : 12:35:46
|
Specielt efter Service Pack 1 - så er vista on par/bedre end XP performance-mæssigt i spil ;) |
The Biggest, The Best - Better than the rest! |
 |
|
Wannadie
Friend of [+35]

Denmark
822 Posts |
Skrevet - 16 Jun 2008 : 10:03:25
|
Så ud over hoppes evige vista problemer , så fungerer det altså meget godt efterhånden?! Når der skal installeres er der så mulighed for at gøre det uden at formatere harddisken? |
- When Chuck Norris goes to donate blood, he declines the syringe, and instead requests a hand gun and a bucket. |
 |
|
ZipZap
Gammel ven af +35

643 Posts |
Skrevet - 16 Jun 2008 : 23:17:24
|
Kører selv et dual boot med Vista 64 Premium og Vista 32 Ultimate med hvert operativ system på hver sin harddisk. Har du 8 GB ram, så er 64 bit vejen frem, men ellers er det (med mit setup) en lille smule bedre med XP, servicepack eller ej. Synes generelt at Vista er bedre end XP - de par FPS min er bagud i Vista (i forhold til XP) hentes igen på flere og bedre indstillingsmuligheder til "alm" brug. Starter næsten altid op i 32 bits udgaven, da jeg har et par programmer, der ikke vil køre i 64 bit - eller bare køre som jeg vil. Vedr. det med installation: det er muligt uden at formatere harddisken (med en 32 bits, ved ikke med 64 bits), men hvis du vil have et stabilt (og hurtigere) system, så bør du glemme det der ævl med at rigtige mænd ikke tager backup og så installere på et rent drev.
(6850 3,0@3,8 mhz, 8800 GTS 320 og 4 GB ram)
|
Man kan være heldig med meget - man kan også være meget uheldig |
 |
|
[+35]MaDwEeSeR[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
4078 Posts |
Skrevet - 17 Jun 2008 : 07:49:40
|
quote: Oprindeligt skrevet af [+35]ZipZap
(6850 3,0@3,8 mhz, 8800 GTS 320 og 4 GB ram)
Det var ellers noget af et setup, vista må være omkring 4uger om at starte op  |
 |
|
ZipZap
Gammel ven af +35

643 Posts |
Skrevet - 17 Jun 2008 : 07:54:19
|
5 uger faktisk. Det er en hemmelig commodore Vic 20 processor, der ikke er blevet frigivet til retail markedet endnu. |
 |
|
goof78
Gæsteadmin

Afghanistan
571 Posts |
Skrevet - 17 Jun 2008 : 08:44:24
|
;) Det er KUN på clan35, at folk lægger mærke til den slags små typos, og kun her der bliver taget så let på det.
Ontopic: Jeg har netop(for en måned siden ca.) skiftet min sidste maskine ud med Vista, det var mediecenteren med XP, der "måtte lade livet". Det blev til en 32Bit Ultimate, og kører bare super, som på 64Bit stationær med ultimate, og 32Bit bærbar med Home. Som jeg også har skrevet i lignende emner herinde, har jeg markant færre problemer med Vista, end med XP. XP har en utrolig træls tendens til ikke at lukke maskinen ned når man beder om det, men bliver ved med at spørge i det uendelige om det og det program nu skal lukkes. Drivers understøttes meget fint nu, havde lidt problemer i starten med et par d-link usb netkort, men det er funktionsdygtige nu. |
 |
|
Frankness
Super forummedlem

Denmark
1399 Posts |
Skrevet - 18 Jun 2008 : 12:17:56
|
quote: Oprindeligt skrevet af [+35]Jumpman
Tja det som man tager det, jeg har stadig en rigtig god computer alt i mærkevare så den har kostet kassen den kører jeg 64 bit vista på det eneste problem jeg har på den er at mit counterstrike lukker hele computeren ned(blå skærm) nogen gange men kun når jeg spiller.
Så har jeg en bærbar der er installeret nøjagtig de samme programmer som på den dyre model den kører jeg i 32 bit vista og har aldrig nogen problemer lukker aldrig ned eller kommer med små fejl meddelser som et eller andet program ikke har lukket rigtigt.
Så mit syns punkt på vista er er 32 bit kører uden problemer hvor 64 bit ikke gør men det som sagt også det eneste problem jeg har på den så vidt jeg ved er jo ikke computer expert :-)
kan du ikke se hvad der står i den bsod? kunne være ram fejl eller en driver fejl. |
Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn. Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformig musik.
|
 |
|
ZipZap
Gammel ven af +35

643 Posts |
Skrevet - 18 Jun 2008 : 17:57:49
|
Det kunne godt være en ram-fejl der hos Jumpman - selvom han sommetider poster nogle fake screenshot for at proklamere at HAN ihvertald ikke har ram-fejl. |
 |
|
|
Emne  |
|