Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

 Alle fora
 Lidt af hvert
 Eat at Joe's
 Thailandsk Peanutsauce !
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne  

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 indl�g

Skrevet - 10 May 2004 :  19:27:56  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Denne "sovs", er ikke en rigtig sovs. Den bruges mest som tilbehør. Konsistensen af den, kan varieres, som jeg lever den her, bliver den ret tyk.

1 stilk Lemongrass.
Chilisovs efter behag.
1 spk. Soya.
2 tsk. sukker.
1 stk. lille løg.
1-2 fed hvidløg.
¾ Glas peanutbutter (den skal være "creamy").
1 spk. olie.
1 dåse kokosmælk

Fremgangsmåde:
Fin hak hvidløg, løg, chili og lemmongrass.
Varm en gryde op til middel høj temperatur og svits alle grøntsagerne forsigtigt. Tilsæt kokosmælken og varm den op til den næsten koger. Tilsæt peanutbutteren og varm forsigtig op, den må ikke koge. Det er vigtigt at den ikke koger. da olien så vil skille og saucen karamellisere.

Peanutsauce kan holde sig i ugevis i køleskabet og varmes nemt og forsigtigt i en mikrobølgeovn.

Peanutsauce er et dejligt tilbehør, til bla. "have-grill-mand".

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !

[+35]Krakatau[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
744 Posts

Skrevet - 10 May 2004 :  20:30:50  Vis profil  Svar med Quote
Det lyder godt

Hvad smager det af? (kan nok ikk få mín mor til at lave det for mig)
G� til toppen af siden

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 Posts

Skrevet - 10 May 2004 :  20:35:20  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Det smager ret meget af peanuts, men på en spicy måde !

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !
G� til toppen af siden

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 Posts

Skrevet - 10 May 2004 :  21:05:48  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
btw., din mor vil ELSKE det !

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !
G� til toppen af siden

[+35]Krakatau[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
744 Posts

Skrevet - 11 May 2004 :  21:06:53  Vis profil  Svar med Quote
Okay.. sagde det den lige til min mor.. hun siger hun godt vil lave det
G� til toppen af siden

Elway
Friend of [+35]

Denmark
465 Posts

Skrevet - 05 Nov 2004 :  09:13:20  Vis profil  Klik for at se Elway's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Lidt halvgammel tråd... men

Det peanut-stads er jo vist det man kalder SATAY sauce

Mega-mums..... Jeg har ikke ikke smagt det siden jeg boede i Australien for 10 år siden (der vrimler det med asiater).

G� til toppen af siden

ZipZap
Gammel ven af +35

643 Posts

Skrevet - 03 Jul 2005 :  09:30:50  Vis profil  Klik for at se ZipZap's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
apropos sauce: vi spiste på "House of Souls" i Vestergade i forrige weekend.
Det er en caribisk inspireret restaurant - vores Beef Bayuo svømmede rundt (sammen med nogle tigerrejer) i en tyk sauce som blev kaldt "Americaine". Det var pissegodt, men jeg har ingen anelse om hvordan den stykkes sammen.
Joe - kender du den sauce ?

Man kan være heldig med meget - man kan også være meget uheldig
G� til toppen af siden

DecoChi
Friend of [+35]

Denmark
793 Posts

Skrevet - 04 Jul 2005 :  23:02:29  Vis profil  Svar med Quote
Joe jeg brænder for asiatisk inspireret mad så den skal jeg da helt sikkert afprøve

G� til toppen af siden

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 Posts

Skrevet - 19 Jul 2005 :  23:19:26  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
nop Zip, men jeg vil gerne have en beskrivelse.......

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !
G� til toppen af siden

ZipZap
Gammel ven af +35

643 Posts

Skrevet - 19 Jul 2005 :  23:36:14  Vis profil  Klik for at se ZipZap's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Gætter på at der er hummer/skaldyr i og den er "opbagt" på fløde og farvet med en smule frisk tomat.
Farven er lys (mellemting mellen gul og hvid), men belysningen i restauranten gjorde det lidt svært at se.
Der var desuden noget "skarpt" i - måske chili eller cayennepeber eller hvad man bruger i "Caribien".

Man kan være heldig med meget - man kan også være meget uheldig
G� til toppen af siden

ZipZap
Gammel ven af +35

643 Posts

Skrevet - 19 Jul 2005 :  23:46:37  Vis profil  Klik for at se ZipZap's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
http://www.jsonline.com/entree/col/jun04/238727.asp#top

Fandt dette link, men håbede at der fandtes en (undskyld mig) mere "tilgængelig" måde som de professionelle måske anvender, altså måske et brugbart koncentrat som kunne bruges.

Man kan være heldig med meget - man kan også være meget uheldig
G� til toppen af siden
  Forrige emne Emne N�ste emne  
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.06 sek. Snitz Forums 2000