Forfatter |
Emne |
[+35]6-shooter_X
[+35] co-Clan Founder, [+35] Member of COW
4556 Posts |
Skrevet - 23 May 2004 : 21:45:12
|
Jeg har ikke selv haft en, men kender flere der havde konstante problemer med at styrekuglerne kun holdt 14 dage. Så kunne de strammes op på et værksted 10-20 gange inden de sulle skiftes |
**** Cow(ard) of the county ****
|
|
|
[+35]Mostly Harmless[Wa]
[+35] Soldier
505 Posts |
Skrevet - 24 May 2004 : 02:40:31
|
En person man kun kan se op til er .........
Manden der klarer 500 terrorister men en tandstikker og 10 cm fiskesnørrer
Manden der kan få alt til at exploderer
... og nej det ikke Siehof og /addmetk [:-P]
Der er tale om helten over alle helte
McGiver - manden med ideerne og kvindetække |
//Mostly Harmless Det en sindsyg verden, hvorfor skulle jeg skille mig ud.
|
|
|
[+35]Caltex
[+35] Soldier
Denmark
1014 Posts |
Skrevet - 24 May 2004 : 14:00:07
|
Alle film med Sidse Babett Knudsen. *suk* |
U won't believe what I believe when I'm alone |
|
|
Ull
Friend of [+35]
Denmark
1678 Posts |
Skrevet - 24 May 2004 : 18:22:26
|
Sidsepigen medvirker blandt andre i den fremragende danske film "portland", som klart er noget af det bedste vi har præsteret på den danske scene.
Peter Sellers er btw. os en favorit hos undertegnede. Den mand var genial jo, en sjældent forrygende timing som kunne løfte selv de platteste jokes op på et fantastisk niveau. |
Den som smøre godt, køre godt. |
|
|
[+35]Mostly Harmless[Wa]
[+35] Soldier
505 Posts |
Skrevet - 25 May 2004 : 04:09:00
|
Britisk humor er nu heller ikke af vejen
Monty Python - Fordi ingen kan flygte fra den spanske inqvisation
Mr. Bean - Fordi det er fedt at være naiv.
Fawlty Towers - bare lidt for sejt
|
//Mostly Harmless Det en sindsyg verden, hvorfor skulle jeg skille mig ud.
|
|
|
Ull
Friend of [+35]
Denmark
1678 Posts |
Skrevet - 25 May 2004 : 11:32:42
|
Englænderne har efter min mening et gudsbenådet talent for at levere det ene lårklaskende sjove show, efter det andet. Af andre (lidt nyere) super grineren ting kan nævnes:
Før døden os skiller(Human Remains), docusoap/satire over forhold og ægteskabet. Helt utrolig sjovt, desværre sendt på et latterligt sent tidspunkt.
The office, en fantastisk docusoap/satire over en britisk arbejdsplads.
Bottom, slapstick for alle pengene.
Reeves & Mortimer, Casper C. og Frank H. forsøger at kopiere dem i deres seneste show.
Smack the pony, en flok forrygende kvindelige skuespillere, herhjemme kopieret i Emmas dilemma, og til dels i Drengene fra Angora.
Edit: Glemte lige den hysterisk morsomme serie "gimme gimme gimme", som vist forøvrigt ikke er blevet vist i Danmark endnu. Den og mange, mange andre kan der opleves klip fra her: http://www.bbc.co.uk/comedy/guide/clips.shtml ENJOY |
Rettet af - Ull @ 25 May 2004 18:12:48 |
|
|
KenZaI
Forum medlem
Denmark
1294 Posts |
Skrevet - 25 May 2004 : 22:38:55
|
Nu vi er på det med gode film vil jeg sgu anbefalde : Den Sidste Samurai
Filmen omhandler om livet i Japan, om en amerikansk soldat. Hovederollen spilles af "Tom Cruse" Samurai som nærmere dansk betyder noget i retningen af: den højeste ære at tjene. Jeg blev ret fasineret af filmen, ikke mindst filmen i en helhed men også det japanske miljø, måden de levede på, stolte på hindanden og ærede hindanden, lad os sige de havde en "ren sjæl" jeg syntes de et dejligt og sammen holdent liv, og alle kendte deres skæbne. Højt oppe i bjerne bor de så: Japanerne og de ærede kriger "Samurai" og Boshidos som de også kaldes. De er i krig med Amerikarne da en handel slår fejl. Det er så der Tom Cruise kommer ind i billede. Tom Cruise er den bedste amerikanske soldat i troppen, de mødes med "De ærede i kriger" i skoven og udkæmper et stort slag. Tom Cruise blivet slået af hesten og kæmper til det sidste med sværdet indtil han havde sloges af alt sin kraft. Han blev taget til fange af Japanerne, langsomt lære han deres kultur da han bor i en bolig. Kvinden hun bor sammen med mistede sin mand i krigen, og det var Tom Cruise slog hendes mand ihjel. Hun har jo svært ved og acceptere det. Tom Cruise kan hverken flygte eller på nogen måde slippe væk. De dræber ham ikke fordi han skal bruges som oversætter. Som Tiderne går og inden man får set sig om har han boede der i 1år, respeketere han dem og deres måde og leve på. Han træner med dem og bliver venner med StammeLedern. Som man kan sige det :"Han bliver accepteret" og fastineret og forelsker sig i byen og omgivelserne og den smukke natur.
Da enden er nær kommer det store slag, Amerikanerne de blodtørstige sataner og de store "Samuraier". Samuraierne har den fordel at de ikke er bange for og dø, da de ser det som deres skæbne da de ikke ser nogen anden mulighed end at bevise at deres måde at kæmpe på er den eneste rigtige. Boshidoen er 2talt ligeglad med om han dør, han vil bare fuldbyrde sin skæbne.... og med æren i behold ! Slaget udkæmpes og (Personligt en af de fedeste kamp scener jeg har set) der kæmpes og kæmpes til det sidste, kan ikke afsløre hvem der vinder, ellers er der ikke noget ved det, men lad mig sige at " Samuraierne vinder eller taber med STOLTHED. Men lad mig bare sige at: DEN SKAL SES.
|
|
|
|
[+35]Beathoven
[+35] Soldier
Denmark
3427 Posts |
Skrevet - 25 May 2004 : 22:56:50
|
Hvis der bare så meget er én der overvejer at nominere John Travolta og "Battle Field Earth" til en uforglemmelig oplevelse, så skal det topic postes i "FØLSOMME EMNER" |
"Skyd for pokker de gråspurve med kanoner - døden skal have en årsag" - Beathoven aka Den Sorte Spejder -
--- 6GotBeat --- Winner of [+35] 3on3 tournament |
Rettet af - [+35]Beathoven @ 25 May 2004 22:57:13 |
|
|
Ull
Friend of [+35]
Denmark
1678 Posts |
Skrevet - 25 May 2004 : 23:01:48
|
quote: Oprindeligt skrevet af [+35]Beathoven[Wa]
Hvis der bare så meget er én der overvejer at nominere John Travolta og "Battle Field Earth" til en uforglemmelig oplevelse, så skal det topic postes i "FØLSOMME EMNER"
HØRT ! - og "Independence Day" er i samme skuffe. |
|
|
Regnator
Nyt forummedlem
13 Posts |
Skrevet - 26 May 2004 : 19:25:30
|
Må lige nævne: 1) Blues Brothers. Fed "sort" musik 2) Monty Python: Life of Brian. Tabuemner kender vi ikke noget til 3) Clockwork Orange. Syg, meget syg. 4) Casablanca. Gammel, meeeen den holder sgu! |
"He will bring them death and they will love him for it." |
|
|
Ull
Friend of [+35]
Denmark
1678 Posts |
Skrevet - 28 May 2004 : 06:50:20
|
Glemte da egentlig den ubetinget eneste serie, som nogensinde har holdt mig fanget afsnit efter afsnit. Uforlignelige Sopranos, sand tv kunst. |
|
|
Minsc
Forummedlem
Denmark
123 Posts |
Skrevet - 01 Jun 2004 : 13:35:07
|
quote: Oprindeligt skrevet af Menzes
" Matrix 1, 2, 3(mest 1'eren for den er for sindsyg)
jeg kan sku ikke ser det fed i 2 og 3 af matrix eller er det bare fordi jeg ikke kan lide at ser hej dø film eller hvad de nu hedder
jeg kan sku ose godt lide LOTR og starwars |
whatever? jeg lamer bare
|
|
|
[+35]Wullum
[+35] Soldier
Denmark
154 Posts |
Skrevet - 01 Jun 2004 : 18:26:33
|
Man kan godt se i ALDRIG har set filmen Army of darknes III Den skal ses |
|
|
[+35]6-PACK
[+35] Soldier
Denmark
2051 Posts |
Skrevet - 01 Jun 2004 : 20:39:01
|
quote: Oprindeligt skrevet af [+35]Caltex
Alle film med Sidse Babett Knudsen. *suk*
Hva satan er der så meget kvindeligt hormon i dig så du kan falde i spåner over film hun er med i. |
[+35]6-PACK
|
|
|
LivTraSer
Friend of [+35]
Denmark
408 Posts |
Skrevet - 01 Jun 2004 : 23:24:29
|
quote: Man kan godt se i ALDRIG har set filmen Army of darknes III Den skal ses
Nej, det var vi ikke Wullum og jeg tvivler meget stærkt på at du har, du har muligvis set Army of darkness, som er nr 3 i Evil dead serien (Evil dead, Evil dead II også Army of darkness). Men jeg vil give dig ret i at Army og darkness er for sjov. |
Peace sells, but who is buying ??? #Maxwhiners |
|
|
[+35]Axix[Wa]
[+35] Soldier
Denmark
618 Posts |
Skrevet - 02 Jun 2004 : 12:45:21
|
quote: Oprindeligt skrevet af [+35]Beathoven[Wa]
quote: Oprindeligt skrevet af [+35]Axix[Wa]
Beathoven.. Under WWII er jeg 100% enig i at Band of Brothers er noget af vor tids mest gennemførte WWII fortællinger! Das Boot er også en film man bare må eje selvom man nok ikke kan holde til at se den 4 x i træk (varer 3½ time )
Spørg lige MOX om det. Han har TV-serien - på tysk. Så skal du få timer foran flimmeren (og ordbogen )
Du glemmer at jeg har boet i München 1 års tid Men rigtig nok.. Når det kommer til gloser om ubådsteknik på tysk så må jeg nok også trække ordbøgerne frem.. Hvorfor lærer vi ikke sådanne gloser i skolen.. tsk tsk |
I'm not a stranger, just strange... |
|
|
[+35]Menzes[Wa]
[+35] Soldier
Denmark
441 Posts |
Skrevet - 03 Jun 2004 : 17:20:14
|
En serie der tænder mig helt vildt, er den de viser på Kanal København. Desværre viser de den meget sent om natten..... -så jeg kan ikke hitte rede i den!! |
"tro ikke, at jeg er kommen for at nedbryde loven eller profeterne; jeg er ikke kommen for at nedbryde, men for at fuldkomme"
|
|
|
[+35]6-PACK
[+35] Soldier
Denmark
2051 Posts |
Skrevet - 03 Jun 2004 : 19:31:20
|
quote: Oprindeligt skrevet af Menzes
En serie der tænder mig helt vildt, er den de viser på Kanal København. Desværre viser de den meget sent om natten..... -så jeg kan ikke hitte rede i den!!
ØHH jeg boer ikke i kbh
|
[+35]6-PACK
|
|
|
YenneK
Forummedlem
Denmark
698 Posts |
Skrevet - 03 Jun 2004 : 19:45:11
|
en fed film i bare SKAL se er da "The Day after Tomorrow." uhh den er fed
|
Jeg er faret Vild ?! |
|
|
[+35]Beathoven
[+35] Soldier
Denmark
3427 Posts |
Skrevet - 03 Jun 2004 : 19:45:33
|
Anal København har stor succes hos det mandlige publikum. |
"Skyd for pokker de gråspurve med kanoner - døden skal have en årsag" - Beathoven aka Den Sorte Spejder -
|
|
[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier
Denmark
1590 Posts |
Skrevet - 04 Jun 2004 : 00:40:12
|
"The last samurai" er nu stadig noget af det bedste jeg har set, siden Yojimbo og de 7 samuraier.... ja ja, jeg er mest til Japansk krigerkultur |
- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges ! |
|
|
Nbm
Dumrian
Denmark
422 Posts |
Skrevet - 06 Jun 2004 : 11:23:44
|
quote: Oprindeligt skrevet af [+35]MaDwEeSeR[Wa]
v12 ? , rimelig sikker på han siger det er en v6
Kan du ik læse? |
|
|
|
The Passenger
Friend of [+35]
Denmark
1650 Posts |
Skrevet - 07 Jun 2004 : 14:36:22
|
Film jeg ikke kan få nok af..Der er jo en del, men jeg kan nævne film som :
Scarface - Oliver Stone går man aldrig forkert af og Al Pachino spiller bare rollen som Tony Montana til UG..Den er rå og usødet såvel som sjov ( indeholder en del komiske scener ) og så giver den stof til eftertanke.
Leon - Luc Besson fortæller her en historie som er både smuk, forbandet rå og i den grad sørgelig.. Både Jean Reno, Gary Oldman og Natalie Portman spiller fantastisk i den film..
Fight Club - Jeg har set den film 474655489348 gange..jeg er vild med Edward Norton's formidable og kølige skuespil og hans fantastiske fortæller evne og så finder jeg som regel en ny finesse eller lille detalje jeg ikke har lagt mærke til før hver gang jeg ser den..
The Fifth Element - Jeg er i den grad science fiction freak og har alle star wars og aliens filmene + en masse andet godt, men min favorit sci-fi film er alligevel 5'th E..igen en Luc Besson film, historien er fed, den er godt lavet, den er hamrende morsom (Gary Oldman) og så er Milla Jovovich jo ikke ret grim :D
|
|
|
|
Elway
Friend of [+35]
Denmark
465 Posts |
Skrevet - 08 Jun 2004 : 20:43:19
|
Hej gutter og gutinder....
Der er MANGE fede film - og jeg kan sagtens tilslutte mig LOTR (især Return of the King), Godfather og Gladiator. Men vil lige tilføje:
1) En verden udenfor (org.: Shawshank Redemption) med Tim Robbins og Morgan Freeman. Kanonfilm og iøvrigt #2 på Top-listen på IMDB.com.
2) NIKITA den franske version, selvfølgeligt. Den amerikanske med Bridget Fonda er tynd ved siden af.
3) A Few Good Men (vistnok "Et spørgsmål om ære" på DK?) Jack Nicholson at his best - og hvem gider ikke se på Demi Moore - eller høre hendes hæse stemme... :-)
4) Det bliver ikke bedre (org: As Good As It Gets) - og Nicholson gør det igen. Og Helen Hunt er SÅ GOD!
5) Fagre Voksne Verden (org: The Graduate). Dustin Hoffman og Anne Bancroft. Oldgammel, men pissesjov - Simon og Garfunkel skrev eet vers af "Mrs Robinson" til filmen. Og da den blev et totalt box office hit, måtte de jo skrive resten af sangen. And the rest is history.....
6) Terminator 2 - Judgement Day og helst i Directors Cut (der er Johns rigtige far med).
Hvis der er nogen af ovenstående du IKKE har set - så har du en oplevelse til gode :-)
Regards, Eazy
|
|
Rettet af - Elway @ 08 Jun 2004 20:47:58 |
|
|
[+35]KillerBee
[+35] Soldier
Denmark
1652 Posts |
Skrevet - 08 Jun 2004 : 20:59:33
|
Weee Easy!
Jeg havde virkeligt svært ved at finde en film at skrive om her, udover måske lige LOTR, men den er ligesom uddebatteret efterhånden.
MEN så så jeg lige du nævnte Shawshank Redemption, (som jeg ikke kendte den danske titel på)....DET er den bedste film jeg har set i mange år! Jeg anede intet om handlingen inden jeg så den, men jeg tror ikke jeg før eller siden har været så følesesinvolveret i en film. DEN rykkede noget i mig....og så tog den fusen på mig med slutningen |
BEER - Because the liver is evil, and should be punished! |
|
|
Elway
Friend of [+35]
Denmark
465 Posts |
Skrevet - 09 Jun 2004 : 08:30:33
|
Jepper - [+35]KillerBee[Wa] !!!
den film er suveræn - roligt tempo uden at være for stillestående eller lang. Og at man bruger en fortællerstemme oveni (Morgan F). er prikken over i'et.
Jeg glemte iøvrigt at nævne en film, som er god. Ikke så meget tjubang, men også en af mine favoritter: Lorenzo's Oil med Susan Sarandon og Nick Nolte. Deres barn bliver sygt og de kæmper en kompromisløs kamp for at forstå den ret uudforskede sygdom - har man selv børn, kan man ikke undgå at blive rørt at denne film.
Eazy
|
|
|
|
[+35]Axix[Wa]
[+35] Soldier
Denmark
618 Posts |
Skrevet - 09 Jun 2004 : 10:28:02
|
Jeg kunne ikke være mere enig med Eazy og KillerBee. Shawshank Redemption er virkelig en af århundredets største film! Filmen er så ufattelig godt bygget op og plottet til sidst vil få den mest hengivne krimi-tilbeder op af stolen!
Den har fået en særlig plads i min top5! Fandenme en gur film! |
|
|
[+35]Beathoven
[+35] Soldier
Denmark
3427 Posts |
Skrevet - 09 Jun 2004 : 12:49:11
|
Ja det er faktisk rigtig god film
Jeg kan også godt lide den fordi den er et godt billede på, at man faktisk kan filmatisere Stephen King uden at det skal ende i ren ketchup (Ligesom "Den Grønne Mil")
Den hedder vist "En verden udenfor" på dansk |
|
|
[+35]Axix[Wa]
[+35] Soldier
Denmark
618 Posts |
Skrevet - 10 Jun 2004 : 11:02:25
|
Hehe Beat.. Ligesom Eazy skrev:
1) En verden udenfor (org.: Shawshank Redemption) med Tim Robbins og Morgan Freeman. Kanonfilm og iøvrigt #2 på Top-listen på IMDB.com. |
|
|
GnaR
Forummedlem
298 Posts |
Skrevet - 24 Jun 2004 : 18:23:00
|
The Texas Chainsaw Massacre.. den er syg nok
007... cool nok serie
We Were Soldiers... napalm
Saving Private Ryan... bedst WW2 sys jeg
Bands Of Brothers... det samme som med Ryan
24 Timer... Spænning..
|
It's not spray n pray,it's a 30rd burst... 112% METALLLICA fan Kan også godt lige kage. |
|
|
Emne |
|