Clan [+35] Forum
Clan [+35] Forum
[+35] Hovedkvarter | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Forummedlemmer | S�gning | FAQ
Brugernavn:
Kodeord:
Husk kodeord
Glemt dit kodeord?

Alle fora
 [+35] Offentlige fora
 [+35] Generelt
 Almindelig god opførsel
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
N�ste Side
Forfatter Forrige emne Emne N�ste emne
Side: af 3

Orion
Forummedlem

Denmark
93 indl�g

Skrevet - 07 Jul 2004 :  11:45:59  Vis profil  Klik for at se Orion's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Hej folkens :)

Dette er ikke rettet mod nogen specifikt eller er udsprunget af én bestemt begivenhed(så er det på plads :) ).

Jeg har været i miljøet i nogle år nu, og synes det er dejligt med steder som 35+, hvor folk på serverne opfører sig ordentligt, snakker pænt til hinanden og ganske enkelt hygger sig med et spil CS.

Dette udspringer sig af filosofien bag serverne: "Tal pænt, spil for sjov etc etc."

Dette er jo helt fint, men jeg spiller selv på en anden server, hvor filosofien er 100 % ens. Den eneste forskel på spillerne de 2 steder er, at de personer, som spiller på den anden server oprigtigt KAN finde ud af at opføre sig pænt. De tager ikke en maske på, når de joiner serveren.

Det jeg mener er, at der er mange mennesker, som spiller på 35+, som i virkeligheden slet ikke ved hvordan man skal opføre sig ordentligt og respektere andre mennesker. De opfører sig kun ordentligt når de er på serveren, da de ellers risikerer kick/ban.

Så er der sikkert nogen, der vil mene, at "Jamen, det er da også fint, at de opfører sig ordentligt på serveren?". Well, nej, ikke rigtigt...Lige så snart de hopper af serveren og smutter enten herind på forum eller irc, så ændrer de fuldstændigt karakter og begynder at vise deres sande "dæmoniske" ansigt. De sviner folk til, de er nedladende, de opfører sig som børnehave børn.

Det drejer sig om det fundamentale i en persons opførsel.
Om hvordan vi, som mennesker, bør opfører os over for andre, HELT NATURLIGT, uden nogen form for maske. Det er så trist, at se hvordan folk ændrer sig, når de tror ,at der ikke er nogen konsekvenser for deres opførsel. Men der er ALTID en konsekvens. Man kan prøve at gemme sig for den, løbe fra den, men den vil altid finde en.

Jeg ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg....Jeg er bare kommet til det punkt, hvor jeg synes at folks opførsel, generelt, er ved at tage en forkert drejning, en _meget_ forkert drejning(ja ja, jeg er vel lidt pessimistisk :P ).

Det er jo så nemt at sidde bag en skærm og tro, at man kan tillade sig hvad som helst, og så tro, at det man tillade sig, er at være provokerende/irriterende/sjofel/absurd/etc....

Men de folk, som bruger internettet til det, er de sådan i virkeligheden eller er det kun noget, som kommer frem i skærmens glød?

Det kan da ikke passe, at der er så meget ondt/dumt/åndssvagt i så mange mennesker derude?

Og selv hvis folk, normalt, er ganske rare, og kun opfører sig på en dårlig måde, når de er på internettet, ville jeg gerne vide hvordan deres natur, dybest inde, er.

Hvorfor tror folk at de kan tillade sig alt, bare fordi de sidder bare en skærm? Hvor blev den almene gode opførsel af? Respekten for andre mennesker?

Hvor blev det gode af? Det hyggelige? Det sjove?

God opførsel skal være en naturlig af ens personlighed. Ikke noget der er trukket ned over hovedet på folk. Og er folk kun "artige" når det er påkrævet skal de på bålet(ja ja, lidt hårdt, men i ved hvad jeg mener :) ).

Well, nu er jeg løbet tør for luft, men håber i fangede budskabet:

Vær nu søde ved hinanden, opfør jer ordentligt, respektér hinanden og hav, for "indsæt-egen-religions-navn-på-guddommelig figur-her" skyld det dog sjovt!

Life is a cookie :)

[+35]6-shooter_X
[+35] co-Clan Founder, [+35] Member of COW

4556 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  12:11:36  Vis profil  Bes�g [+35]6-shooter_X's hjemmeside  Klik for at se [+35]6-shooter_X's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Jeg tror man skal være forsigtig med at dømme folk på hvordan de skriver på nettet.
Der er mange der bruger samme sprog og vendinger, som de gør når de taler og det giver altså et andet indtryk når man ikke ser, at de smiler samtidig. Det er svært, for mange, at omstille sig til skrift-sprog fra tale-sprog, da de ikke bruger skrift andre steder end her.
Så en god øvelse, som læser, er at slå lidt koldt vand i blodet og nøjes med at læse meningen. Evt. også huske at det ikke nødvendigvis er alle argumenter der er med i det første indlæg. Det er jo hårdt at skrive side op og side ned.

**** Cow(ard) of the county ****
G� til toppen af siden

Orion
Forummedlem

Denmark
93 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  12:19:38  Vis profil  Klik for at se Orion's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Jepper, er enig med dig i, at det er nemt at fejl-fortolke ting, folk skriver, men den gælder også omvendt.
Folk ved ikke altid hvad person mener når han skriver noget(er det for sjov, alvorligt, joke, etc).

Vi skal ALLE(både modtager/afsender af info), gøre os klart, hvad det er for information vi vidersender, og hvordan det, eventuelt, ville kunne opfattes(forkert/rigtigt/skabe problemer/skabe misforståelser/etc).

Det nytter ikke at jeg skriver noget, som jeg, personligt, mener er skide-skægt, hvis modtageren af det jeg skriver, bliver såret/skuffet af det.

Man skal, især på nettet, gøre sig bekendt, med hvordan folk er, lære dem lidt at kende, før man skriver noget til dem, som kan misforståes.
Når man så kender hinanden lidt og ens reaktioner til bestemte emner, kan man så skrive lige så tosset til hinanden(men pas på udenforstående ikke misforstår det, der bliver skrevet).

G� til toppen af siden

[+35]6-shooter_X

4556 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  12:30:18  Vis profil  Bes�g [+35]6-shooter_X's hjemmeside  Klik for at se [+35]6-shooter_X's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Jeg ser jo helst at læserne er lidt overbærende, så vi ikke ender med laveste fællesnævner

G� til toppen af siden

powerpuff
Forummedlem

262 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  12:38:52  Vis profil  Bes�g powerpuff's hjemmeside  Klik for at se powerpuff's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Et eller andet sted skal man jo heller ikke gå ud og provokere folk ... der skal vel være plads til alle eller hvad ??

All people who enter this forum make us happy.
Some by logging-in.
Some by logging-out.
G� til toppen af siden

[+35]6-shooter_X

4556 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  12:49:18  Vis profil  Bes�g [+35]6-shooter_X's hjemmeside  Klik for at se [+35]6-shooter_X's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Du har helt ret powerpuff. Vi skal bare gennemskue om en provokerende sætning er ment provokerende eller den er det ved et "uheld".
Og også, hvis den er ment provokerende, om den er møntet på en selv, eller man bare overværer at to indforståede personer provokerer hinanden i fin overensstemmelse med deres indbyrdes forhold.
Man kan jo ikke undgå at blive vidne til meget forskelligt i denne verden :)

G� til toppen af siden

powerpuff
Forummedlem

262 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  13:20:25  Vis profil  Bes�g powerpuff's hjemmeside  Klik for at se powerpuff's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Nej det kan man ikke ... men stadig hvis den samtale der bliver ført er meget stødende for en person burde det vel kunne respekteres at man bad om at få dæmpet tonen lidt ned, og derved oprette en nogenlunde behagelig og hyggelig stemning for alle.
jeg kan godt være med i en samtale der på nogen kan virke stødende og hvis det sker og folk gør opmærksom på det er det vel de pågældende i samtalens pligt at tone lidt ned for hyggens skyld, også selvom vi måske ikke mener at vi har gjort noget forkert, men det er hyggeligst hvis alle kan være der.

All people who enter this forum make us happy.
Some by logging-in.
Some by logging-out.
G� til toppen af siden

GoTCha
[+35] Honorary Member

Denmark
2036 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  13:56:52  Vis profil  Bes�g GoTCha's hjemmeside  Klik for at se GoTCha's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
det er det man omtaler som "almindelig respekt" over for hinanden powerpuff

Jeg fornemmer at du henvender til din oplevelse på irc og jeg kan godt se problemstilling og selvom man kom med bortforklaringerne om "mand - kvinde", "magtmisbrug", "misforståelse", "ny på channeln", og hvad man ellers kunne finde på, så handler det stadig om respekt som du ikke føler du fik - og det igen beklager vi mange gange.
Men i al hemmelighed kan jeg hviske til dig at gamle gnavne mand nogen gang kan blive mere fornærmet over bitte bitte små ting som bl.a. at man har blandet sig i deres gøren og laden end børn og det derfor også kan blive 1000 gang svær at få dem til at indrømme noget eller gå på kompromis = stuborn old bastards

Orion: ellers nice indlæg

Once the game is over,
the King and the pawn go back in the same box.
G� til toppen af siden

Orion
Forummedlem

Denmark
93 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  15:44:36  Vis profil  Klik for at se Orion's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Lige lidt ekstra jeg kom i tanke om :P (dette er ikke udledt af de indlæg andre folk har skrevet her, bare noget jeg kom til at tænke på).

Hvad er forskellen på at være ubehøvlet ét sted, og dermed bevise, at man ikke kan tage en saglig, civiliseret diskussion, for derefter at sige, at man er en helt anden person et andet sted?

Det er da ligegyldigt hvor man er, så må man da kunne tale ordentligt til hinanden. Hvis man ærligt mener, at man kun taler pænt ét sted, fordi det kotyme, og opfører sig som et børnehave-barn et andet, så siger det da en del om den person?

1) Hvorfor prøve at opføre sig ordentligt, når det tydeligvis ikke ligger til personen, ét sted, for derefter at lade som om, man kan opføre sig ordentligt et andet sted, "bare" fordi det er sådan det andet sted?(Lig dog kortene på bordet, og lad være med at være falsk, og vær ubehøvlet alle steder)

2) Hvorfor er det så svært at tale pænt til hinanden? Gør det ondt? Hvorfor er det sjovt at vøre ubehøvlet?(Ytrings-friheden bliver kun brugt som undskyldning af de folk, som ikke kan finde ud af at formulere sig!).

Nu, inden folk farer i flint på mig, så er denne holdning ikke et angreb på en/nogen decideret person/personer herinde.
Det er mere et slags opråb mod den holdning der er begyndt at brede sig....Denne....Tja...Falskhed....Denne mangel på respekt for andre mennesker og den holdning at man kan opføre sig uciviliseret steder, hvor der, umiddelbart, ikke er nogen konsekvens.

Det er som om folk kun gider at opfører sig ordentligt steder, hvor de kan blive bannet inden for få sek. Der, hvor konsekvensen er umiddelbar og nærværende.

Jeg lyder som en sur, gammel mand, men det er ikke meningen. Jeg vil bare så gerne have, at vi alle arbejder mod et bedre sted, hvor vi kan have det skide-sjovt sammen, opføre os pjattet, hygge os osv. Men det skal altid være med respekt for andre mennesker. Jeg kan virkelig ikke se det problematiske i det.

Så "put a smile on" :)

G� til toppen af siden

[+35]Vezter[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
218 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  15:50:02  Vis profil  Svar med Quote
undskyld men det der er altså bare bla bla bla bla i mine ører.

Mange lever med en så forbløffende rutine, at det er svært at tro på, at de lever for første gang !!!
G� til toppen af siden

Orion
Forummedlem

Denmark
93 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  15:59:14  Vis profil  Klik for at se Orion's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
he he, ingen grund til at undskylde :)

Ville bare lige af med lidt indebrændt frustration.

Man behøver, heldigvis, ikke at være enig ;)

G� til toppen af siden

Fedtmule78
Psykoanalytiker

600 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  16:00:01  Vis profil  Bes�g Fedtmule78's hjemmeside  Svar med Quote
Jeg må nu nok tilstå at jeg følger Orion 100%.

Hvorfor gemme sig bag et forholdsvis ukendt nick på internettet, og tale et sprog ens nærmeste ville korse sig over? Det ville med stor sandsynlighed ikke ske i det virkelige liv.

Hvorfor ændre karakter alt efter hvor man er, eller hvem man er sammen med? Det må da tyde på nogle har et meget lavt selvværd, ved at lave sin person om, alt efter hvor man er.

Godt nok syntes jeg ikke det er en opadgående tendens, syntes altid nogle mennesker har haft et behov for at gemme sig bag sin skærm, og så være en fandens karl.
G� til toppen af siden

Stef
Friend of [+35]

Denmark
859 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  21:36:39  Vis profil  Svar med Quote
quote:
Dette er jo helt fint, men jeg spiller selv på en anden server, hvor filosofien er 100 % ens. Den eneste forskel på spillerne de 2 steder er, at de personer, som spiller på den anden server oprigtigt KAN finde ud af at opføre sig pænt. De tager ikke en maske på, når de joiner serveren.
Er jeg den eneste der føler mig en anelse stødt her ? Vi er over 100 mennesker i denne "lille" klub, og pga. en eller anden oplevelse på irc (?), så skal vi andre kategoriseres på den måde

Ellers et fint indlæg Orion, med nogle fine overvejelser - men jeg hænger nok i med Vezter ... lidt for meget bla. bla. og lidt for mange floskler.
G� til toppen af siden

Fedtmule78
Psykoanalytiker

600 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  21:49:38  Vis profil  Bes�g Fedtmule78's hjemmeside  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]Stef

quote:
Er jeg den eneste der føler mig en anelse stødt her ? Vi er over 100 mennesker i denne "lille" klub, og pga. en eller anden oplevelse på irc (?), så skal vi andre kategoriseres på den måde

Ellers et fint indlæg Orion, med nogle fine overvejelser - men jeg hænger nok i med Vezter ... lidt for meget bla. bla. og lidt for mange floskler.

Hvad har det med IRC at gøre?

Tror nu manden taler generelt, og hvis ikke i kan følge ham, så må jeres syn altså åbnes lidt.
I er over 100, så ja, der er nogle brådne kar imellem, jeg kan godt nævne nogle, men det vil jeg ikke, af frygt for repressalier.
G� til toppen af siden

Orion
Forummedlem

Denmark
93 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  21:56:31  Vis profil  Klik for at se Orion's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
quote:

quote:

Det var ikke meningen at støde nogen. Nu da du siger det, kan jeg godt se, at det kan misforståes.

Jeg mente kun, at der var et fåtal, som ændrer opførsel radikalt når der er konsekvenser i sigte. Langt de fleste jeg har mødt herinde, er nogle virkelig flinke og fornuftige mennesker.

Og lad mig lige slå fast, at det ikke har noget at gøre med en specifik situation at gøre. Jeg har ikke været udsat for noget. Det var bare en generel observation.

Det var mere en slags opråb til at folk holder øje med hinanden og sørger for at alle har det sjovt og nyder hinandens selskab.

Selvfølgelig vil der komme mange, og sikkert også vilde, diskussioner om alt muligt i fremtiden, men det var mere en formaning om at, selv under ophedede diskussioner, bør man kunne holde en ordentlig tone og respektere hinandens meninger og dermed skabe en saglig diskussion.

Det samme gælder folks generelle opførsel. Hvis man har et community, hvor det hele er baseret på en filosofi om at vi skal have det sjovt og hygge os, skal det gælde alle personer i det community og alle områder af det community.

:)

Rettet af - Orion @ 07 Jul 2004 22:01:34
G� til toppen af siden

Dahoon
Ubeskrivelig[xx(]

Denmark
533 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  22:15:06  Vis profil  Bes�g Dahoon's hjemmeside  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af Orion
Jeg mente kun, at der var et fåtal, som ændrer opførsel radikalt når der er konsekvenser i sigte.

Ja, hvem har ikke prøvet at slippe foden fra speederen når de ser politiet?

Jeg må indrømme jeg ikke kan se noget underligt i det. De fleste kan også sagtens sige deres mening når de er i byen til en der ingen arme har, men hvis han er 3 meter mellem skulderene så er det en helt anden sag.

Derfor er det lige så naturligt at skifte holdning når man risikere pisken på en server som IRL.
Ja, det stinker - men sådan opføre alle sig altså i mindre eller større grad (imho)

Den dag jeg møder én som ikke gør skal jeg nok gøre opmærksom på det herinde

It was once believed that given infinite monkeys with keyboards and infinite time that they could recreate the works of Shakespeare. Thanks to Usenet, Email ,IRC, Forums, ICQ, AIM and especially MSN, we now know this isn't true.
G� til toppen af siden

Fedtmule78
Psykoanalytiker

600 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  22:33:20  Vis profil  Bes�g Fedtmule78's hjemmeside  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]Dahoon[Wa]

quote:
Oprindeligt skrevet af Orion
Jeg mente kun, at der var et fåtal, som ændrer opførsel radikalt når der er konsekvenser i sigte.

Ja, hvem har ikke prøvet at slippe foden fra speederen når de ser politiet?

Jeg må indrømme jeg ikke kan se noget underligt i det. De fleste kan også sagtens sige deres mening når de er i byen til en der ingen arme har, men hvis han er 3 meter mellem skulderene så er det en helt anden sag.

Derfor er det lige så naturligt at skifte holdning når man risikere pisken på en server som IRL.
Ja, det stinker - men sådan opføre alle sig altså i mindre eller større grad (imho)

Den dag jeg møder én som ikke gør skal jeg nok gøre opmærksom på det herinde

Dem der slipper foden fra speederen, er vel kun dem der ved de kører for hurtigt, og dermed ved de ikke har ren mel i posen?

Man ændrer forhåbentlig ikke markant holdning til moral, hvadenten personen er 220cm, eller 160, jeg siger hvertfald min mening uforbeholdt, og ændrer ikke karakter, efter hvor jeg er. Kan folk ikke lide mig, tjaeh, er det så ikke deres problem?

Som jeg har navne på flere brådne, har jeg som også navne på flere "gode"*host*Joe*Host* Han var bare en af dem.
G� til toppen af siden

[+35]Vezter[Wa]
[+35] Soldier

Denmark
218 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  22:47:46  Vis profil  Svar med Quote
Det er stadig frit om man vil være her, der er heldigvis ingen der tvinger folk til det. :-)

Mange lever med en så forbløffende rutine, at det er svært at tro på, at de lever for første gang !!!
G� til toppen af siden

Fedtmule78
Psykoanalytiker

600 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  22:52:48  Vis profil  Bes�g Fedtmule78's hjemmeside  Svar med Quote
Helt enig Vezter, men derfor er det jo netop i alles interesse, at tingene fungerer bedst muligt, ikke? Det er jo langt fra alle "klager", der er til for at svine, jeg ser dem mere som oplysende ting, til eventuel forbedrelse.
G� til toppen af siden

[+35]6-shooter_X

4556 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  23:07:20  Vis profil  Bes�g [+35]6-shooter_X's hjemmeside  Klik for at se [+35]6-shooter_X's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Orion: Undskyld (der var den igen ), men jeg kan ikke følge den med altid at opføre sig ens og derved være "ikke falsk"
Jeg remser lige et par situationer op hvor jeg ikke opfører mig ens, men alligevel heller ikke er falsk.

1. Min mors begravelse.
2. En tirsdag på Kings Pub hvor vi slog Holland. Og samme sted et par dage efter hvor det var Tyskland.
3. Bagest i køen i Føtex.
4. Når jeg afleverer børn i dagpleje og børnehave.
5. Til ansættelsessamtale.
6. Når jeg glemte at lette foden.
7. Til torskegilde.
8. Lørdag aften ved sengetid.

Find selv på flere. Og fortæl mig at man kun kan være en ærlig person hvis man drikker masser af øl og danser på bordene i alle situationerne. Forudsat at man altså gjorde efter Hollandskampen. Og det gjorde JEG.

Og lidt til powerpuff:

Du skriver at man må dæmpe sig lidt indtil alle har det hyggeligt.
Her er en tænkt skala.

--------- Alt for vildt og provokerende (for nogle, hyggeligt for andre)
-
-
-
--------- Gennemsnitlig hygge (for nogle, kedeligt for andre)
-
-
-
--------- Indre missionsk bedestemning, kedeligt som ind i.... (hyggeligt for andre)

Så for at provokere lidt, kan man efter min teori, måske, sige at man aldrig kan stille alle tilfreds.
Er der nogen speciel grund til at man altid skal stille en bestemt gruppe tilfreds?
Eller kan det tænkes at man kan kryds-chatte (nyt begreb ?! ), så et par Jehovas Vidner sidder og hygger sig mens Casa og Bente sidder og hygger sig?
Det foregår ihvertfald stensikkert på hver sin frekvens og hvis hver passer sit, er der plads til alle.

Jeg er enig i de problemstillinger i begge har bragt på banen, men jeg synes I begge har præsenteret det lidt som om ønsket er en søndagsskole og ikke en klub for voksne. Der er altså mange sider af den sag og ALLE bør vel tilgodeses.

Hvordan gør vi ?? Prøv at være "modparten". Hvis du f.ex. er den "Gennemsnitlige hygge" der sidder og diskuterer sidste lørdags forbrug af Bacardi og Cola med en ven og du føler dig stødt over et andet par der savler lidt over deres oplevelser i Wonderbar (og ovenpå).
Der føler du dig måske stødt. MEN samtidig sidder 2 nykristne fra Blå Kors der mener at alkohol er satans værk og ikke burde nævnes nogensteder.

Vupti. I kan diskutere vejret. For det er det eneste emne andre kan snakke med de 2 sidste om. Sikken hygge ??

Jeg mener altså ikke en samtale er hyggelig, bare fordi den er kedelig.

G� til toppen af siden

Fedtmule78
Psykoanalytiker

600 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  23:15:52  Vis profil  Bes�g Fedtmule78's hjemmeside  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]6-shooter

Orion: Undskyld (der var den igen ), men jeg kan ikke følge den med altid at opføre sig ens og derved være "ikke falsk"
Jeg remser lige et par situationer op hvor jeg ikke opfører mig ens, men alligevel heller ikke er falsk.

1. Min mors begravelse.
2. En tirsdag på Kings Pub hvor vi slog Holland. Og samme sted et par dage efter hvor det var Tyskland.
3. Bagest i køen i Føtex.
4. Når jeg afleverer børn i dagpleje og børnehave.
5. Til ansættelsessamtale.
6. Når jeg glemte at lette foden.
7. Til torskegilde.
8. Lørdag aften ved sengetid.

Find selv på flere. Og fortæl mig at man kun kan være en ærlig person hvis man drikker masser af øl og danser på bordene i alle situationerne. Forudsat at man altså gjorde efter Hollandskampen. Og det gjorde JEG.

Og lidt til powerpuff:

Du skriver at man må dæmpe sig lidt indtil alle har det hyggeligt.
Her er en tænkt skala.

--------- Alt for vildt og provokerende (for nogle, hyggeligt for andre)
-
-
-
--------- Gennemsnitlig hygge (for nogle, kedeligt for andre)
-
-
-
--------- Indre missionsk bedestemning, kedeligt som ind i.... (hyggeligt for andre)

Så for at provokere lidt, kan man efter min teori, måske, sige at man aldrig kan stille alle tilfreds.
Er der nogen speciel grund til at man altid skal stille en bestemt gruppe tilfreds?
Eller kan det tænkes at man kan kryds-chatte (nyt begreb ?! ), så et par Jehovas Vidner sidder og hygger sig mens Casa og Bente sidder og hygger sig?
Det foregår ihvertfald stensikkert på hver sin frekvens og hvis hver passer sit, er der plads til alle.

Jeg er enig i de problemstillinger i begge har bragt på banen, men jeg synes I begge har præsenteret det lidt som om ønsket er en søndagsskole og ikke en klub for voksne. Der er altså mange sider af den sag og ALLE bør vel tilgodeses.

Hvordan gør vi ?? Prøv at være "modparten". Hvis du f.ex. er den "Gennemsnitlige hygge" der sidder og diskuterer sidste lørdags forbrug af Bacardi og Cola med en ven og du føler dig stødt over et andet par der savler lidt over deres oplevelser i Wonderbar (og ovenpå).
Der føler du dig måske stødt. MEN samtidig sidder 2 nykristne fra Blå Kors der mener at alkohol er satans værk og ikke burde nævnes nogensteder.

Vupti. I kan diskutere vejret. For det er det eneste emne andre kan snakke med de 2 sidste om. Sikken hygge ??

Jeg mener altså ikke en samtale er hyggelig, bare fordi den er kedelig.

Det kan fanme ikke passe jeg er den eneste her i firmaet der kan te sig ordentligt selvom nogle pilsner er røget indenbords.

Hvis man er til gene for sine omgivelser ved alkohol-indtagelse, så har man et alkoholisk problem, alias alkoholiker-svamp-bums, etc.

Lader man sit humør gå ud over gæsterne et sted, så gør man ikke invitere, med andre ord, man bør ikke optræde som vært. Jeg kan ikke se det skal være så svært.

Har man en skidt dag, så siger ens sunde fornuft, vel at man skal være lidt varsom med kortene.
G� til toppen af siden

Stef
Friend of [+35]

Denmark
859 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  23:17:10  Vis profil  Svar med Quote
quote:
Kan folk ikke lide mig, tjaeh, er det så ikke deres problem?
Med den holdning tll dine omgivelser og dig selv, havner du da i hvert fald på min liste over brådne kar. Du virker ikke som en, der vil give den slags undskyldning, som du mener Casa bør give Powerpuf.

Du (Goof) er ofte involveret i sure opstød og klager her på hp, ikke at jeg lige kan remse dem alle op eller gide gøre mig ulejligheden med samme ... det er bare den opfattelse som jeg sidder med.
Prøv at skrive noget positivt, prøv at fremhæve noget af det der drager dig til +35 (vi har endog et særligt forum til det http://www.clan35.dk/msforum/forum.asp?FORUM_ID=75)

Enjoy life ... you'll love it !
G� til toppen af siden

Fedtmule78
Psykoanalytiker

600 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  23:27:20  Vis profil  Bes�g Fedtmule78's hjemmeside  Svar med Quote
Jeg har da oprettet min post angående positive oplevelser herinde, blev det besvaret? Næeh.

Et forum er jo fortrinsvis til at lufte ens uenigheder, var alle enige, ville et forum jo være ren tidsspilde. Jeg bruger nok væsentlige mere tid på forum/verbal-konflikt, end egentlig spil, og det har jeg det fint med. Jeg roser ofte 35, og føler på ingen måde jeg er uvelkommen på jeres servere, hygger mig, og føler folk hygger sig med mig.

Jeg mener som heller ikke at Casa skylder nogen noget, kan ikke se hvordan du kan frembringe den holdning, det jeg har sagt mange gange, er min mening, om den hændelse, og at jeg selv ville føle mig noget uvelkommen med et kick som svar på min holdning.

Muligvis er jeg PT involveret i sure opstød, men det er grundet min holdning til stedet, og at der netop nu, er meget moral oppe at køre. For ligesom at mane din holdning LIDT i jorden, sender jeg lige et link.
http://www.clan35.dk/msforum/topic.asp?TOPIC_ID=5143(Det jeg egentlig mener, er at du bør se oprettelsen, og så se svarene.).
Siger man noget positivt, ser ingen det, siger man derimod noget negativt, er alle på nakken af en. Jeg mener sku stadig, og vil altid mene, at ens opførsel bør være eksemplarisk uanset hvor man end er. Om det er en negativ holdning står for DIN regning.

Rettet af - Fedtmule78 @ 07 Jul 2004 23:38:16
G� til toppen af siden

[+35]6-shooter_X

4556 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  23:39:25  Vis profil  Bes�g [+35]6-shooter_X's hjemmeside  Klik for at se [+35]6-shooter_X's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af [DISA]Goof78

1. Det kan fanme ikke passe jeg er den eneste her i firmaet der kan te sig ordentligt selvom nogle pilsner er røget indenbords.

2. Hvis man er til gene for sine omgivelser ved alkohol-indtagelse, så har man et alkoholisk problem, alias alkoholiker-svamp-bums, etc.

3. Lader man sit humør gå ud over gæsterne et sted, så gør man ikke invitere, med andre ord, man bør ikke optræde som vært. Jeg kan ikke se det skal være så svært.

4. Har man en skidt dag, så siger ens sunde fornuft, vel at man skal være lidt varsom med kortene.

1. Jeg har da altid opført mig godt når jeg er fuld. Jeg hører til typen der bliver gladere med lidt indenbords.

2. Men jeg bliver da osse svimmel. Det er MIT alkoholiske problem.
Du kan åbenbart drikke uden at det påvirker dig, og DU påstår at JEG er alkoholiker-svamp-bums ???? .. Altså

3. Jeg har arbejdet 16 år som bartender og dørmand. Og jeg har altid ladet mit humør gå ud over andre. De har fået både smil, komplimenter og trøst alt efter hvad de behøvede/ønskede. Det var nemt.

4. Har man en skidt dag, kan man redde den lidt ved at gøre noget godt for en anden.

G� til toppen af siden

Fedtmule78
Psykoanalytiker

600 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  23:49:46  Vis profil  Bes�g Fedtmule78's hjemmeside  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]6-shooter

quote:

1. Det kan fanme ikke passe jeg er den eneste her i firmaet der kan te sig ordentligt selvom nogle pilsner er røget indenbords.

2. Hvis man er til gene for sine omgivelser ved alkohol-indtagelse, så har man et alkoholisk problem, alias alkoholiker-svamp-bums, etc.

3. Lader man sit humør gå ud over gæsterne et sted, så gør man ikke invitere, med andre ord, man bør ikke optræde som vært. Jeg kan ikke se det skal være så svært.

4. Har man en skidt dag, så siger ens sunde fornuft, vel at man skal være lidt varsom med kortene.

1. Jeg har da altid opført mig godt når jeg er fuld. Jeg hører til typen der bliver gladere med lidt indenbords.

2. Men jeg bliver da osse svimmel. Det er MIT alkoholiske problem.
Du kan åbenbart drikke uden at det påvirker dig, og DU påstår at JEG er alkoholiker-svamp-bums ???? .. Altså

3. Jeg har arbejdet 16 år som bartender og dørmand. Og jeg har altid ladet mit humør gå ud over andre. De har fået både smil, komplimenter og trøst alt efter hvad de behøvede/ønskede. Det var nemt.

4. Har man en skidt dag, kan man redde den lidt ved at gøre noget godt for en anden.

Selvom jeg lovede konen at jeg var i seng for 20 min siden, så har jeg vel tid til at svare her.

1. Du bliver gladere, gør dine medmennesker det samme?
2. Indrømmet, jeg kan godt drikke en del, jeg drikker dog aldrig, og er på nettet samme tid. Jeg kan godt kværne en 8 øl og så hygge, men derfra og til at kalde sine gerninger "fulde-ting", er et langt spring.
3. Lader min sit humør afsmitte i positiv retning er det fint, vil man gøre det i negativ retning, er boksepuder, lolitadukker etc vel sagen, jeg føler ikke IRC, et sagligt forum bør være målgruppen.
4. Sikkert, Bare alle parter er indforstået.
G� til toppen af siden

TUFFE.DK
En ven ?!?!?!?

Denmark
1237 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  23:52:26  Vis profil  Bes�g TUFFE.DK's hjemmeside  Klik for at se TUFFE.DK's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
HIHIHI det ville jeg har skrevet Stef
For der som om dem der brokker sig mest er nok her er Goof 78 og alt hvad han kan skive er så få dig et LIV og la være med at PIV for så kan i jo bage finde et ande sted og spille hvis alle er så sure og Vezter du har skue også ret en flok pivedyr er i....
G� til toppen af siden

[+35]Shotgun Joe
[+35] Soldier

Denmark
1590 Posts

Skrevet - 07 Jul 2004 :  23:57:41  Vis profil  Bes�g [+35]Shotgun Joe's hjemmeside  Send [+35]Shotgun Joe en ICQ besked  Klik for at se [+35]Shotgun Joe's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
Jeg kan udemærket følge dig, men din tråd kan nemt vendes og drejes og, næsten, betyde hva' som helst. Som 6-S siger, er situationen som ofte afgørende for vores, tilsyneladende, adfærd. Men, som du sikkert oxe ved, stikker folk dybere end det synlige. F.eks. kan jeg godt li' at provokere, for at få folk frem i lyset og ikke ikke gå og gemme sig bag "masken". Tildaglig, irl, er jeg ikke specielt provokerende, men det betyder ikke at jeg ikke har de samme holdninger. Provokation, kan være en rigtig god katalysator...... og tro mig, for jeg ved hva' jeg taler om: det VIRKER !
Men, derudover synes jeg det er en sund proces at diskuterer, selv småting. Disse evige diskussioner er et sundhedsteng, på at clanen er i stadig udvikling. Den dag diskussionen stopper, er clanen døende ! - Derfor er det vanvitigt vigtigt at diskutere værdinormer, især fordi vi har relativ stor succes med at realisere de værdinormer vi har manifesteret - Også selv om vi har "masker" som medlemmer, dybest set er de bare konformister og konformister er ret nemme at manipulere. Så for deres egen skyld skal de provokeres....... OK right, det er ikke formuleret helt tydeligt, men som du selv siger: I ved hva' jeg mener

- iøvrigt mener jeg at Kartago skal ødelægges !
G� til toppen af siden

Fedtmule78
Psykoanalytiker

600 Posts

Skrevet - 08 Jul 2004 :  00:00:45  Vis profil  Bes�g Fedtmule78's hjemmeside  Svar med Quote
quote:
Oprindeligt skrevet af [+35]TUFFE.DK[Wa]

HIHIHI det ville jeg har skrevet Stef
For der som om dem der brokker sig mest er nok her er Goof 78 og alt hvad han kan skive er så få dig et LIV og la være med at PIV for så kan i jo bage finde et ande sted og spille hvis alle er så sure og Vezter du har skue også ret en flok pivedyr er i....

Ikke fordi jeg forstod så meget af det du skrev, men vil da gerne svare alligevel, og det har jeg vel gjort i det jeg roste jer på den måde, uden at få den mindste tak?

Mit liv er skam fint nok, jeg har ingen brug for at kicke folk uden grund. Jeg bruger meget tid på at lære folks moral at kende, nogle er højere end andres. I og med i anklager mig i den stil, gør som ikke jeg forsvinder, kan som kun grine.

Hvis du bare havde brugt 2 år ekstra i 2. klasse, kunne du muligvis læse hvad jeg skrev, men din intelligenskvotient er vidst ikke blandt landest højeste, så frasiger mig bare yderligere samtale med dig.

Hvis bare du havde læst mine indlæg, ville du jo vide, at jeg ikke klager, men blot siger min mening, som et offentlig forum er til, og iøvrigt er overvejende glad for 35, siden jeg kun gider spille på jeres servere. Tror alle der spiller med mig, kan sige ja til at jeg bestemt ikke skæmmer jeres lækre servere.
G� til toppen af siden

Stef
Friend of [+35]

Denmark
859 Posts

Skrevet - 08 Jul 2004 :  00:01:55  Vis profil  Svar med Quote
quote:
Et forum er jo fortrinsvis til at lufte ens uenigheder
Atter en sørgelig holdning, du fatter tilsyneladende ikke hvad der driver et godt community.
G� til toppen af siden

Fedtmule78
Psykoanalytiker

600 Posts

Skrevet - 08 Jul 2004 :  00:06:01  Vis profil  Bes�g Fedtmule78's hjemmeside  Svar med Quote
quote:

quote:
Et forum er jo fortrinsvis til at lufte ens uenigheder
Atter en sørgelig holdning, du fatter tilsyneladende ikke hvad der driver et godt community.

Var alle enige, ville et forum jo være tidsspilde. Forum/debat, vil i mine øjne, altid være meningsudvekslelse, men hvad min ros som ligger flere måneder tilbage? Den gad jeg godt se du kommenterer.
G� til toppen af siden

[+35]6-shooter_X

4556 Posts

Skrevet - 08 Jul 2004 :  00:10:06  Vis profil  Bes�g [+35]6-shooter_X's hjemmeside  Klik for at se [+35]6-shooter_X's MSN Messenger adresse  Svar med Quote
quote:

1. Du bliver gladere, gør dine medmennesker det samme?

Ja. Ellers er det ihvertfald ikke min skyld !
Nogle bliver syge. Andre søvnige, men hvis det er min skyld, så har de være glade undervejs

G� til toppen af siden
Side: af 3 Forrige emne Emne N�ste emne  
N�ste side
 Nyt emne  Svar p� emnet
 Vis printervenlig version
Hop til:
Clan [+35] Forum © 2000-2002 Snitz Communications Go To Top Of Page
Tilpasset ældre læsere - vist på [:)] 0.33 sek. Snitz Forums 2000